Jump to content

Hund i båt..

Anonym

Recommended Posts

Gratulerer med fin hund,mange gleder og bekymringer i vente...........

Takktakk, er nok begge deler i vente ja.. Håper bare det går greit å få han stueren nå da.

Gratulerer med skipshunden `Anonym`. Ser ut til å være en kraftig" plugg". :flag:

Takk!

Han er nok ikke direkte liten til å være kun 8 uker nei, og han har tegn som tilsier at han nok kan bli en god del større enn gjennomsnittet av rasen blir.

Forøvrig er han mentaltestet allerede, samt at begge foreldrene er helt sykdomsfrie.

quote.gif
I dag kom skipshunden ombord!

Det ble en Staffordshire Bullterrier, 8 uker gammel i dag..

Legger ved et bilde som er ca 1 uke gammelt.

Gratulerer!!
Har ei svigerinne som har 2 stk. Staffordshire Bullterriere som bare er noen få måneder enda. Fine hunder, selv om jeg personlig ikke er så glad i hunder av diverse "kamphundraser" rent estetisk. Men...smaken er som baken...... Vel.. hun hadde amstaff tidligere, en utrolig snill hund som het Tito. Han måtte desverre avlives i våres grunnet sterk HD på begge sider og sterke smerter. Til tross for smertene viste han aldri noe tegn til agressivitet, men gikk for seg selv når det sto på som værst. Tider da hvilke som helst andre raser godt kunne kommet til å blitt "farlige. Problemet med disse hundene er etter mitt syn ikke at de er særlig farligere enn andre raser (kanskje tvert i mot), men at de grunnet bl.a. kroppsfasong, ører hale osv. kan være vanskelig å "lese" for et utrenet øye. Egentlig akkurat som bl.a. pudler.

Så til det med skipshund: pass på å la hunden bli svært fortrolig med vann så tidlig som mulig. Vet at endel av disse rasene har problemer med å lære å svømme pga. at de er veldig kompakte og tunge i forhold til størrelse, og derfor "flyter tungt". Den tidligere omtalte Tito lærte aldri dette, og var lite fortrolig med det våte element.

Selv har jeg en Labrador Retriever som skipshund, der er i alle fall ikke problemet frykt for vann!!! :lol:
Rasen ble et kompromiss med fruen da jeg pleier å si som danskene: "En riktig hund er en schæferhund.....!"
Sam:sam.jpg Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Har hatt 3 slike jeg....utrolig godt lynne og så pene hunder da (litt mye røyting og du må ha stor båt :smiley: ).

Berner Sennenhund

Redigert av Sundberg (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Nå er det på tide med en oppdatering..

Foreløpig har jeg bare gode, gjennomført positive erfaringer med å ha hund!

Han stortrives ombord, løper rundt på dørken, og ber pent om å få gå inn i buret sitt når han er lei (buret må foreløpig stå på den ene salongbenken, skal flyttes etterhvert)

Han har fått navn også, og er oppkalt etter en stor Gud, noe som er ganske selvsagt med tanke på at båten min er oppkalt etter en Gudinne!

Så dama i livet mitt er Akka, og gutten er PAN

Tenkte jeg skal legge inn et bilde til av han, han ser ut som en skikkelig kjekkas på bildet (noe han er også, han er allerede tøff så det holder på de fleste områder)

img_3517.jpg

NRK.

Har din kone forsøkt å oppsøke profesjonelle for å gjøre noe med problemet sitt? Det er jo faktisk noe som må være et ganske vanskelig problem å hanskes med i dagens samfunn.

Et tips kan jo være å forsøke å hilse på noen valper, og gradvis voksne hunder. Prøver man ikke er man garantert å slite med det.

Ellers må det da også finnes psykologer eller noe som kan hjelpe til på dette området, slik at man kan ha et mer normalisert forhold til hunder, det er jo en del av de i samfunnet.

Når det er sagt, det er klart hundeeiere skal ta hensyn til de som ikke liker hunder, men det høres faktisk ut som hun har et ganske sykt forhold til dyrene.. DET er det umulig for hundeeiere å ta fullt og helt hensyn til.

Det er forøvrig nok å ha full kontroll over hunden i følge lovens tekst. Unntak for dette er i den perioden det er båndtvang.

Roalbj

Jeg har sendt deg svar på spørsmålene dine, se i inn boksen din. Kanskje den kan være full ??.

2 im er har jeg sendt deg :smiley:

Når det gjelder bildet som Lars H har manipulert og brukt som humoristiske innslag før i dette forumet så var det ment som en morsomhet fra meg den tid det var snakk om hund. Om noen føler at dette var feil så er det bare å beklage.

Regner med at Lars H ikke har noe problemer med bildet den tid han bruker det selv til tider.

Logger meg ut nå, har gjester på besøk. Dog kjedlige gjester :smiley:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Neida, var ikke meningen å starte en krig.

Var heller ikke meningen å starte en diskusjon rundt båndtvang, lover eller regler.

Var vel heller meningen å belyse at ikke alle er like begeistret for de firbeinte og at vi stadig opplever at hundeeierere tror det er stas at hunden deres snuser rundt bena våre, kravler oppover skutesiden eller bader med barna våre.

Har alldri blitt bitt, så hundeeier har vel full kontroll og jeg ser ikke på selve hunden som et problem.

Problemet for oss er vel den manglende forståelsen for at noen ikke liker deres kjære firbeinte.

Jeg synes du bør svare på dette. Jeg er forberedt på forskjellige svar - avhengig av ditt svar.

Jeg synes ikke at det taler til din fordel at du unnlater å svare på IM fra meg til,

Jeg har også sendt deg IM roald, uten å få svar. Jeg hadde noen spørsmål angående Kieler kanalen, som du kanskje har erfaringer med. Jeg antar det er noe feil med innboksen din siden du ikke svarer.

Redigert av oddgeir (see edit history)

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Jeg ser at Lars Hund posteringen kan misoppfattes etter å ha lest tråden en gang til, den useriøsheten beklager jeg og håper at de andre medlemmene som poster seriøst bærer over med meg. Ment som humor fra min side da og som også har en E.setter :yesnod:

Shila ( PIPP hunden som jeg kaller henne er svært lite nyttig i båt) Altfor rastløs men,... som e.s flest, hopper hun ut i sjøen om en liten pipp pipp lurer seg frem og som endel moderatorer og noen i skibsraad klarer hun heller ikke å holde "stand", :lol: )

78fh0002.jpg

Roalbj kommer helt sikkert til å svare, men synes det er svært utidig av skibsraad å bruke en slik tråd til dette. Dette kunne med fordel vært gjort via Im alternativt dratt i en anne tråd med sitater, f.eks. Moderator tråden.

Roalbj spør meg om trivielle ting i im Jeg svarer på de og får som takk en dolk i ryggen ??. :crazy: Synes en unskyldning er på sin plass. :yesnod:

Når det er sagt lurer jeg på hvorfor jeg har 60 % røde lys i profilen min ?.

Jeg regner med at moderator og skibsraad flytter tådene som ikke har noe med denne hunde tråden å gjøre til egnet tråd og gjør oppmerksom på at jeg ikke inviterte til denne diskusjonen men Skibsraad. :yesnod:

Utidig og skuffende :nono:

Dette er ikke kritikk av Roalbj, tvert i mot, men det er håreisende av skibsraad å ødelegge en tråd som utmerket godt kunne vært gjort via IM, dersom skibsraad følte at Lars Hund var utidig. Samtidig kan der være uklokt av medlemmer av skibsraad/moderatorer og lete etter bestemte personers identidet der det basert av etikette regler ikke er ønsket å oppgi og derav bør slikt respekteres.

Dersom min posting av Lars H hund ikke var morsomt så burde dette blitt påpekt via Im ikke der å starte egen diskusjon rundt dette som både Skibsraad, moderatorer burde skjønne ut ifra generelle erfaringer nødvenigvis må balle på seg. :nonod:

Det er etter min mening oppsiktsvekkende og mangel på normal folkeskikk at tråder blir ødelagt slik og anbefaler skibsraad/moderatorer og gå sammen for å finne ut av hvordan ting bør takles. for fremtiden. Jeg står gjerne til tjeneste og skal med glede gjøre det uten noen form for kompensasjon. Lasse spurte tidligere om jeg ønsket å være moderatorer, det har jeg ikke tatt stilling til enda men det ser ut til å bli nødvending dersom dette forum ønsker å opptre proffesjonelt og at vi ikke skal miste flere kompetente medlemmer enn de som allerede er borte. :yesnod:

(flytt mine og anderes posteringer rundt dette til en tråd der de hører hjemme er min anbefaling). La hunde tråden gå sin gang. Jeg beklager igjen dersom jeg ødela tråden med postingen Lars hund.

Nå ble jeg litt provosert og tar et gl vin til før senga ..........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

..... så angrer jeg kansje på hva jeg har skrevet...(hmmm) i morgen tidlig :lol:

:smash::headbang::wink:

Redigert av Contraband (see edit history)

Jeg har lest innlegg #42 og #47. Jeg har lett i innboksen hos meg. Det er ikke full. Jeg lurer på hva det kommer av at minst 3 innlegg ikke har kommet frem. Lurer på om vansken ligger hos meg, som kanskje er det mest sannsynlige, eller om annen mottager kan ha mottatt disse IMene. Det er vel noen av oss som har ganske likt nick? :yesnod:

Ellers er jeg helt enig i at kommentaren min til Contraband var helt unødvendig formulert og ber om unnskyldning for det. Jeg har slettet det innlegget da det ikke har noe med tråden å gjøre.

Hei, sletting var ikke nødvendig Roalbj heller hadde det vært bedre om du fikk de siste innleggene ut av denne tråden som går på Hund, hiv de inn på Jokernordtråden eller moderatortråden. Takk fro siste Im, du er en kjernekar som du også har vist her. Faktisk første jeg kan huske av skibsraad som ber om unskyldnng.

Jeg er glad du er der. :yesnod::flag:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...