Jump to content

Livet, det er å seile, det...?

Festina_Lente

Recommended Posts

Den var nydelig, enig der.   Spørs om jeg kan regne med sponsorinntekter i denne klassen.  Jeg hadde vel mer haabet på en bortgjemt båt (gjerne plast) som er mer til irritasjon enn til glede fordi den tar plass enn slikt et potensielt smykkeskrin som du nevner.  Pris max 5000.-??  Og gjerne størrelsen 14-18 fot.

Mvh Even

Back to basic:

Festina Lente skal ha liten båt for å trene på seiling. Max 5.000.

Dette må vi kunne ordne eller ?

Sikker på at det ligger mye brukbart som støver ned rundt omkring. Problemet kan være å få med skikkelige seil.

Man må strekke seg langt for å bistå en som vil konverterte til skikkelig båt  :cryin:

• 2 måneder senere...

Noe for Festina Lente?  http://www2.blocket.se/view/2322166.htm?l=0&c=1&city=0

Minette - 197? Nästan nybörjare som vill ha ös!

2-3 kompisar!

Trevlig dagseglare med övernattningsmöjlighet (2

kojer). Snabb för sin storlek. Lättseglad.

L=5,72m, B=2,18m. Stor sittbrunn. Självläns.

Storsegel kryssfock genua, FRÄCHA SEGEL. Båten är

Turkos och av typ 1. Behöver

Vårrustas och enklare fix på rodret.

Se även:

www.come.to/minette.

Pris 9000 kr (inkl. moms)

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Forstår ikke helt hvorfor du skal kjøpe jolle og begynne med det? Er det ikke meningen å kjøpe en større seiler i stedet for motorbåt?

Dumpa lillbruden och gå direkt før den stora noshørningen!

Begynner du med jolle kan det hende at du aldri kjøper større seilbåt, for det kan ikke sammenliknes å seile i en jolle kontra en større turseiler på 27 fot og oppover.

Kjøp heller en god seilbåt som er egnet for en nybegynner, les bøker og snakk med erfarne seilere som guider deg ivei.

Anbefaler deg sterkt en Shipman28 (29 fot) om det er størrelsen du har tenkt deg, da trenger du svært få kunnskaper før du går igang.

Har selv seilt litt i jolle og bittelitt i svær seilbåt for svært mange år siden, i 2003 gikk jeg til anskaffelse av en Shipman28 og seilet den hjem fra stedet jeg kjøpte den omgående (tok ca15 timer seiling + overnatting), fikk litt info av selgeren på vei ut i åpent farvann og det holdt bra siden jeg passet på å dra hjemover når det var svak vind. Siden har jeg lest endel bøker og seilt så mye som mulig sist sommer. Ta det bare litt pent i begynnelsen så går alt bra, og lær opp kona med en gang  :headbang:

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe motorbåt igjen.

Lykke til!

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...