Jump to content

Baatplassens " bursdag " !!

Leifen

Recommended Posts

:lol:  

Artig at dere tok opp dette , Leifen og Sailing metal!

26 08 2002 bør være forumets fødselsdag.

Har kikket tilbake på de første innleggene- og det er bare å gratulere Ingar Admin med en fulltreffer den gang han åpnet domenet! Jeg håper han også selv synes at forumet er blitt slik han ønsket, og at han og dere andre som var med fra starten synes dette er velykket.

Over to tusen innmeldinger på 17 måneder og flere hundre innlogginger  pr dag sier vel noe om at vi er mange som finner forumet interessant. (Sjekkes daglig rett etter Adresseavisen!)

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Tid for å ta fram dette igjen da kanskje?

Hvorfor har det ikke stått et ord om baatplassen.no i noe norsk båtblad ?

Alle blader har en spalte hvor det skrives litt om stort og smått som skjer, men etter det jeg vet har ikke baatplassen.no vært nevnt med eneste setning i noe blad.

Er det fordi fagpressen man regner baatplassen.no for å være helt betydningsløs eller er det andre årsaker  :crazy:

Kanskjen noen her som kunne tenke seg å tipse pressen?

Hvorfor har det ikke stått et ord om baatplassen.no i noe norsk båtblad ?

Alle blader har en spalte hvor det skrives litt om stort og smått som skjer, men etter det jeg vet har ikke baatplassen.no vært nevnt med eneste setning i noe blad.

Er det fordi fagpressen man regner baatplassen.no for å være helt betydningsløs eller er det andre årsaker  :rolleyes:

Det dreier seg om penger. De fleste båt-fagbladene har egne forum med reklame. Om de reklamerer for vårt forum frykter de redusert besøk på egne sider og tapte intekter. I hvertfall Båtmagasinet betrakter dette forum som en konkurent! :boxing:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Det dreier seg om penger. De fleste båt-fagbladene har egne forum med reklame. I hvertfall Båtmagasinet betrakter dette forum som en konkurent! :boxing:

Redaktøren på BM flere ganger uttrykt at forumet er en uprioritert sak for dem, og at det de egentlig driver med er å utgi bladet.

De har linker til sine virkelige konkurrenter, de andre norske båtbladene.

Også kommersielle norske båt-nettsteder med egne forum er linket til.

De hadde link til oss i en kort periode, men denne ble fjernet.

Føler at det som skjer ift oss bærer mer preg av bannlysning, uten at jeg har klart for meg hva som evnt. måtte være årsaken til at akkurat vi behandles slik....  :rolleyes:

havna.com (Seilas, Praktisk Båtliv) har lenge hatt link til oss!! :cool:

Båtmagasinet betrakter dette forum som en konkurent! :rolleyes:

Hvordan vet du det?

Jeg snakker ikke om reklame for baatplassen.no, men om ren informasjon.

Har hørt dette før, men nekter å tro at fagpressen er så uprofesjonell.

Mener at pressen bør føle et objektivt ansvar for å informere om hva som skjer, og at det må komme foran.

NRK hadde f.eks mye pressedekning rundt kanal 24. skulle de tiet ihjel dette fordi de så på kanal 24 som en konkurent?

NRK hadde f.eks mye pressedekning rundt kanal 24. skulle de tiet ihjel dette fordi de så på kanal 24 som en konkurent?

Nå har vel hverken NRK eller andre medier noe krav til driften om å informere om absolut alt som skjer i samfunnet. Men det som skjedde med saken om P4/Kanal24 med åpning av sending på nye frekvenser/stenging av gamle osv. før tiden, var nok godt stoff for NRK som ga høye lyttertall selv om det i ytterste konsekvens var gratisreklame for P4 og Kanal24.

Men hadde omleggingen og innføringen av Kanal24 gått stille og rolig for seg hadde det nok bare blitt nevnt i en bisetning fra NRK sin side, - tror nå jeg.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hvordan vet du det?

Det var en tråd på Båtplassen hvor det kom spørsmål om direkte markedsføring i forumet. Der svarte redaksjonen at markedsføring og reklame var OK så lenge det ikke var for konkurenten baatplassen.no. Kan desverre ikke dokumentere dette med link til inlegg da hele tråden er slettet. (Fulgte opp den tråden i ettertid.)

Føler at det som skjer ift oss bærer mer preg av bannlysning, uten at jeg har klart for meg hva som evnt. måtte være årsaken til at akkurat vi behandles slik....  :confused:

havna.com (Seilas, Praktisk Båtliv) har lenge hatt link til oss!! :blush:

At havna.com har link hit var jeg ikke klar over. Deres forum var tregt å laste ned med analog linje, så derfor kuttet jeg de sidene.

Bannlyst? Tja, ikke alle lar seg begeistre over andres suksess!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

...Til orientering er Baatplassen behørig omtalt med heder og ære i KNBF's medlemsblad "Fritidsbåten" og på våre web-sider www.knbf.no

Og det er vi takknemlige for! Spesielt erfaringsdatabasen tror vi er noe også mange som ikke bruker baatplassen ellers kan dra nytte av. Og da er litt omtale i media som når ut til mange av uvurdelig hjelp. Takk skal du ha, Syvert :eek:. Det er synd at mange andre media tilsynelatende velger å overse baatplassen totalt. Heldigvis er det ikke noe som sprer seg like fort via jungeltelegrafen, som noe man finner og er fornøyd med. Jeg har inntrykk av at mange etter hvert får høre om baatplassen via venner og bekjente.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...