Leifen Startet 28.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2004 Halloen Folkens !! D e muligt eg har dotte heilt av " lasset " , å kansje så vise d her på forumet , men : Ka dato å årstall ( 2000 ? ) starta an Ingar denna plassen , e d fysta innlegget å oppdriva ? E d ein " bursdag " å feira snart ?? Eg bara lure !! Mvh Leifen Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 28.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2004 Kan 26/8-2002 seut som en slik dag? Da ble medlem nr 2 registrert. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Kan 26/8-2002 seut som en slik dag? Da ble medlem nr 2 registrert. Det stemmer, domenet ble opprettet 26-august-2002. De første som registrerte seg hørte vi aldri noe fra, men 04.september kom Rolf, som også ble den første som postet. Det hele startet med denne tråden: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1030388991 Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Artig at dere tok opp dette , Leifen og Sailing metal! 26 08 2002 bør være forumets fødselsdag. Har kikket tilbake på de første innleggene- og det er bare å gratulere Ingar Admin med en fulltreffer den gang han åpnet domenet! Jeg håper han også selv synes at forumet er blitt slik han ønsket, og at han og dere andre som var med fra starten synes dette er velykket. Over to tusen innmeldinger på 17 måneder og flere hundre innlogginger pr dag sier vel noe om at vi er mange som finner forumet interessant. (Sjekkes daglig rett etter Adresseavisen!) mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Ingar Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Jeg håper han også selv synes at forumet er blitt slik han ønsketDet skal være sikkert Jan! I det hele tatt, dette har overgått mine villeste fantasier... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Tid for å ta fram dette igjen da kanskje? Hvorfor har det ikke stått et ord om baatplassen.no i noe norsk båtblad ? Alle blader har en spalte hvor det skrives litt om stort og smått som skjer, men etter det jeg vet har ikke baatplassen.no vært nevnt med eneste setning i noe blad. Er det fordi fagpressen man regner baatplassen.no for å være helt betydningsløs eller er det andre årsaker Kanskjen noen her som kunne tenke seg å tipse pressen? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 ...(Sjekkes daglig rett etter Adresseavisen!) Etter? Sikker på at du ikke skrev feil nå? Skal det ikke være før Adresseavisen? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 .... domenet ble opprettet 26-august-2002. Da bør det vel opp en sånn et sted på sidene på Dagen ! (De som legger inn fødselsdato i profilen finner en der på sin Dag.) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Johnso Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Det stemmer, domenet ble opprettet 26-august-2002. Hva har du foret "Baatplassen" med Ingar? Driver selv med utendørs svineoppdrett, men maken til veksthastighet har jeg ikke sett maken til. Sitér dette innlegget Link to post
Jolla Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Hvorfor har det ikke stått et ord om baatplassen.no i noe norsk båtblad ? Det var skrevet om erfaringsdatabasen i siste nummer av det bladet som KNBF gir ut. Hva nå det bladet heter igjen, det kan kanskje KNBF svare på selv?. Jolla Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Det var skrevet om erfaringsdatabasen i siste nummer av det bladet som KNBF gir ut. Hva nå det bladet heter igjen, det kan kanskje KNBF svare på selv?.Jeg har hørt rykter om dette jeg også. Jeg hadde vært evig takknemlig om noen har mulighet til scanne eller sende meg en kopi av artikkelen. MVH Pappa'n til erfaringsdatabasen Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 Hvorfor har det ikke stått et ord om baatplassen.no i noe norsk båtblad ? Alle blader har en spalte hvor det skrives litt om stort og smått som skjer, men etter det jeg vet har ikke baatplassen.no vært nevnt med eneste setning i noe blad. Er det fordi fagpressen man regner baatplassen.no for å være helt betydningsløs eller er det andre årsaker Det dreier seg om penger. De fleste båt-fagbladene har egne forum med reklame. Om de reklamerer for vårt forum frykter de redusert besøk på egne sider og tapte intekter. I hvertfall Båtmagasinet betrakter dette forum som en konkurent! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ingar Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 Det dreier seg om penger. De fleste båt-fagbladene har egne forum med reklame. I hvertfall Båtmagasinet betrakter dette forum som en konkurent! Redaktøren på BM flere ganger uttrykt at forumet er en uprioritert sak for dem, og at det de egentlig driver med er å utgi bladet.De har linker til sine virkelige konkurrenter, de andre norske båtbladene. Også kommersielle norske båt-nettsteder med egne forum er linket til. De hadde link til oss i en kort periode, men denne ble fjernet. Føler at det som skjer ift oss bærer mer preg av bannlysning, uten at jeg har klart for meg hva som evnt. måtte være årsaken til at akkurat vi behandles slik.... havna.com (Seilas, Praktisk Båtliv) har lenge hatt link til oss!! Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 Båtmagasinet betrakter dette forum som en konkurent! Hvordan vet du det? Jeg snakker ikke om reklame for baatplassen.no, men om ren informasjon. Har hørt dette før, men nekter å tro at fagpressen er så uprofesjonell. Mener at pressen bør føle et objektivt ansvar for å informere om hva som skjer, og at det må komme foran. NRK hadde f.eks mye pressedekning rundt kanal 24. skulle de tiet ihjel dette fordi de så på kanal 24 som en konkurent? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 NRK hadde f.eks mye pressedekning rundt kanal 24. skulle de tiet ihjel dette fordi de så på kanal 24 som en konkurent?Nå har vel hverken NRK eller andre medier noe krav til driften om å informere om absolut alt som skjer i samfunnet. Men det som skjedde med saken om P4/Kanal24 med åpning av sending på nye frekvenser/stenging av gamle osv. før tiden, var nok godt stoff for NRK som ga høye lyttertall selv om det i ytterste konsekvens var gratisreklame for P4 og Kanal24. Men hadde omleggingen og innføringen av Kanal24 gått stille og rolig for seg hadde det nok bare blitt nevnt i en bisetning fra NRK sin side, - tror nå jeg. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nils Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 Men hadde omleggingen og innføringen av Kanal24 gått stille og rolig for seg hadde det nok bare blitt nevnt i en bisetning fra NRK sin side, - tror nå jeg.Tja- Audhild Greg... (eg orkar ikkje skriva heile namnet ) var gjest hos Skavland, der Kanal 4 var tema. Eg meiner at dette skjedde før spetakkelet rundt krekvensar og namn starta. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 Hvordan vet du det?Det var en tråd på Båtplassen hvor det kom spørsmål om direkte markedsføring i forumet. Der svarte redaksjonen at markedsføring og reklame var OK så lenge det ikke var for konkurenten baatplassen.no. Kan desverre ikke dokumentere dette med link til inlegg da hele tråden er slettet. (Fulgte opp den tråden i ettertid.) Føler at det som skjer ift oss bærer mer preg av bannlysning, uten at jeg har klart for meg hva som evnt. måtte være årsaken til at akkurat vi behandles slik.... havna.com (Seilas, Praktisk Båtliv) har lenge hatt link til oss!! At havna.com har link hit var jeg ikke klar over. Deres forum var tregt å laste ned med analog linje, så derfor kuttet jeg de sidene. Bannlyst? Tja, ikke alle lar seg begeistre over andres suksess! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
bliss X Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 Tar opp tråden igjen: Noen som vet årsaken til baatplassen.no ikke er nevnt i en eneste setning, hverken i Båtmagasinet, Seilmagasinet, Seilas eller Praktisk båtliv? Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 5.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2004 Heisan Takk til Jolla som gjorde meg oppmerksom på denne tråden. Til orientering er Baatplassen behørig omtalt med heder og ære i KNBF's medlemsblad "Fritidsbåten" og på våre web-sider www.knbf.no Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Batdilla Svart 5.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2004 ...Til orientering er Baatplassen behørig omtalt med heder og ære i KNBF's medlemsblad "Fritidsbåten" og på våre web-sider www.knbf.noOg det er vi takknemlige for! Spesielt erfaringsdatabasen tror vi er noe også mange som ikke bruker baatplassen ellers kan dra nytte av. Og da er litt omtale i media som når ut til mange av uvurdelig hjelp. Takk skal du ha, Syvert . Det er synd at mange andre media tilsynelatende velger å overse baatplassen totalt. Heldigvis er det ikke noe som sprer seg like fort via jungeltelegrafen, som noe man finner og er fornøyd med. Jeg har inntrykk av at mange etter hvert får høre om baatplassen via venner og bekjente. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 5.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2004 Det var en som kommentert på BM båtplassen at der nå var nesten 90.000 innlegg siden juli-97. Det er tydelig at Baatplassen tar innpå ettersom det nå er over 40.000 innlegg. Havgaaapet følger også med da han allerede har kommentert Walter S sin nye båt. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 5.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2004 Det var en som kommentert på BM båtplassen at der nå var nesten 90.000 innlegg siden juli-97. Det er tydelig at Baatplassen tar innpå ettersom det nå er over 40.000 innlegg.Det vil i så fall si at baatplassen på under 1,5 år har blitt nesten halve størrelsen av databasen som BM båtplassen har brukt over 6,5 år på å bygge opp . Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2004 Her kan man se utviklingen i gj. snittlig antall poster for hver måned frem til og med januar. Blir det like bra som i fjor er vi oppe i 80,000 postinger ved årets slutt..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.