Balder ll Startet 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2007 Hei Jeg skal ha min Skilsø 33 inn i hall i vinter og skal selv stå for vinterkonserveringen. I den forbindelse lurer jeg på fremgangsmåte for konservering av kjølesystemet. Ser i manualen at VP sier ta av slange inn på vannpumpe og sette på en slangebit ned i bøtte. Er det denne fremgangsmåten dere bruker eller finnes det en snarvei ? Hvis ikke hvilken diameter på slange ? Mvh Morten Sitér dette innlegget Link to post
AustAgder8000 Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Pleier å gjøre dette ved å sette en slange med stuss som passer opp i sjøvannsfilter, må være tett slik at den ikke suger luft. Andre enden puttes opp i bøtte med ferdigblandet frostvæske. Motoren suger da opp alt som er i bøtte. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Hvor mye kjøleveske skal man ha i bøtta? Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 50/50 vann kjøleveske og nok til at det spruter ut kjøleveske i eksosen eller overbord hvis man har tørr eksos. Sitér dette innlegget Link to post
AustAgder8000 Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 På min D3 brukte jeg en nesten full 10 liters bøtte, det var nok til at det kom blått ut eksos. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 (redigert) Kanskje denne kunne vært noe ?? Frostsikringsmetode Jeg har drev, så kjøleslangen passet fint på en Gardenastuss. Hurtigkobling ned til bøtta med slangen. Jeg brukte en 10 liters bøtte mvh Joda310 Redigert 18.Oktober.2007 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Blue_Dragon Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Minner også om denne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.