New Attitude Startet 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2007 Ja, så er høsten kommet! I natt kom vinden til i rullegenoan og sørget for at den fikk 4-5 flenger fra forliket og 1-2 meter innover. Vi har satt menn på månen, så seilet kan sikkert repareres - men vet ikke om det er den store hensikten når det nærmer seg de 20... Er følgelig på jakt etter anbefalinger/erfaringer med seilmakere. Bruksområdet er primært turseiling. Innspill tas imot med takk Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
silentia Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Vi har veldig god erfaring med Gran seil på Oksenøya. Hyggelige folk og god service. Vi kjøpte rullegenua og gennaker, og de skreddersyr seilene etter dine behov (tur/regatta, kvalitet, søm etc). Vi er i hvert fall svært fornøyde med seilene de har laget for oss. De formidler også seil fra Rolly Tasker fra Thailand, visstnok helt bra seil til en billigere penge. Før vi bestemte oss for Gran, var vi i kontakt med Elvstrøm i Tønsberg og opplevde også de som seriøse og serviceinnstilte. Vi hadde like gjerne handlet hos dem, men lot nærhet til seilmakeren være avgjørende. Vi vurderte også North sails, men fant de litt for dyre i forhold til de andre. Pål Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Aker seil i Tønsberg er bra, det samme er Brodersen (Doyle) på Lyngør. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
avmønstret5 Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Har dere ikke seilmakere der oppe? Her må være kjempemarked for en fagperson. Kan også anbefale seilmaker Aker i Tønsberg. Jeg spjerret storseilet for ca 3 år siden. Han sydde det sammen så selv en seilmaker kunne knapt se det, og til en rimelig pris. Sitér dette innlegget Link to post
p.aas Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Har veldig god erfaring med Elvstrøm. Har også benyttet Doyle i Lyngør, men fikk meget dårlige service. Ville vektlagt service, mer enn noe annet. Alle kan levere brukbare seil. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Har en kamerat som har levert seila sine inn til seilmaker. De han kjøpte fra Lyngør for bare 4-5 år siden åpner seg i teipen. Seilene er ikke sydd. Sitér dette innlegget Link to post
New Attitude Svart 18.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Har dere ikke seilmakere der oppe? Her må være kjempemarked for en fagperson. Kan også anbefale seilmaker Aker i Tønsberg. Jeg spjerret storseilet for ca 3 år siden. Han sydde det sammen så selv en seilmaker kunne knapt se det, og til en rimelig pris. Joda, det finnes seilmakere i nord, men så vidt jeg har funnet er det på reparasjonssiden det er mest aktuelt. Selvom om seilet var i god bruksstand, så er det nå bortimot 20 år gammelt. Jeg seiler primært, men det er genoa 1 som har vært mest brukt; og det er genoa 2 som stod på nå. Litt mer letthåndterlig og avslappende når jeg seiler singlehanded. Takker ellers alle for raske og konstruktive svar. Nå har jeg noen steder å begynne Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
ÅtteGlass Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Jeg anbefaler gjerne Gran Seil på Oksenøya og Elvstrøm i Tønsberg. Begge er veldig dyktige på service, og de leverer gode produkter som er tilpasset den enkeltes bruk. Jeg har lært meg å se mer på service enn pris når det gjelder seil. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
La Digue Svart 18.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2007 Kan anbefale Gran seil på Oksenøya utenfor Oslo. Spør etter Henning Paur, han er veldig hjelpsom og hyggelig. Til turseiling leverer de rimelige seil - Rolly Tasker - som er sydd i Thailand. Jeg fikk levert både rullegenoa og storseil fra dem i år, både billig og bra. Vanlige dacronseil av god duk og som holder lenge. Send en mail til noen aktuelle seilmakere med opplysninger om hva du er ute etter. Så får du et par alternativer. Du får også litt føling med servicenivået - flere av dem jeg sendte forespørsel til gadd ikke svare. Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.