Jump to content

Problemer med bestilling fra USA?

Sabrina

Recommended Posts

Kanskje problemet finnes med enkelte varegrupper/firmaer. For båtutstyr bestiller jeg via boatfix.com. De har mitt visakort registrert og godkjent. Jeg bestiller på nett og får varene levert av Posten Norge. Ferdig fortollet via posten (149 i tollekspedisjonsgebyr og 14 dager betalingsfrist for moms og gebyret) Befrakter i USA er USPS som har avtale med Posten Norge.

En del ting har faktisk halv pris selv etter frakt og moms.

Dieselfilter for Racor 500 serie koster f.eks. $8 (56 kroner) + mva/frakt. Maritim tar 193 for samme filter + frakt.

Lotus

Jeg har brukt "JetCarrier" eller "Magnum" som tjenesten først het noen ganger. Det fungerer bra, men noen ganger er de litt trege med å sende varerene videre fra lageret i USA.

De jeg har dårligst erfaring med er DHL, men det skal jeg skrive om en annen gang  :discuss

GeirKS

• 2 år senere...

Jeg bestilte noen båtdeler fra Stem To Stern Boat Works, da noen var feil avtalte jeg med firma at jeg skulle returnere de feile delene ,så skulle de sende nye. Jeg fikk aldri nye deler ,heller ikke pengene tilbake. Jeg har sendt flere e-mail, men disse får jeg ikke svar på.

Er det noen som har en ide hva jeg kan gjøre eller må jeg anse pengene som tapt.

Jeg har sendt flere e-mail, men disse får jeg ikke svar på.

Er det noen som har en ide hva jeg kan gjøre eller må jeg anse pengene som tapt.

Regner med du har returnert feil leveransen? Har de bekreftet at din forsendelse er mottatt?

Ville prøvd å ringe dem og sjekket at delene var kommet tilbake. kan hende det er der problemet ligger...

Dersom du via pakkesporing kan vise at de har mottatt retursendingen og du har betalt med kreditkort ville jeg kontaktet kortselskapet og forhørt meg om hvordan de ser på slike ting.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...