bliss X Startet 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2004 Om 69 dager legger jeg ut på årets første seilas! Nedtellingen er igang Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Det hørtes da tidlig ut. Hvor går så ferden da? Jeg teller antall lørdager og nedtellingen min tilsier sjøsetting av hele flåten om 17 lørdager. Det høres ikke ut som det er så lenge til når jeg teller i antall lørdager. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Da går ferden fra Orust i Sverige og hjem til Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Da går ferden fra Orust i Sverige og hjem til Oslo.Ønsker deg god tur, men.... den kan bli utaskjærs! Det hender at isen ligger i innaskjærs-ledene på den tiden du skal seile fra Orust! Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 ...og hva befinner seg i Orust? Lasse, båten hans eller en ny båt?? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Brd. Martinsons varv. In-sted for HR eiere med nok kronasjer. Passer på båten din som bara det, fikser ting og tang og monterer ekstrautsyr om ønskelig. Koster dog noe mer nå enn da endel avtaler ble inngått. SEK - NOK er ikke det en gang var.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 29.Januar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Ønsker deg god tur, men.... den kan bli utaskjærs! Det hender at isen ligger i innaskjærs-ledene på den tiden du skal seile fra Orust! Mjaa.. I for var det jo ekstremt med is. Gjorde samme turen da i slutten av mars, og hadde ingen problemer med is før ved Drøbak Blir det fint vær går vi nok utaskjærs Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 --og min sønn gjør meg oppmerksom på at det i dag er 51 dager til vi igjen er båteiere, det skal feires med å ta båten til hjemmehavnen, en tur på 20 nM! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Gunga Din Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 ................................SEK - NOK er ikke det en gang var.. Suzuki O det er ju en himla tur, så även jag har råd o kjöpe noe i Norge ! (var det 1,27 som värst eller var det ännu värre?) Jag räknade efter jag med, 77 dager ! men is Panpan her nere i syden det har jag aldrig sett her er alltid fint väder ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 29.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2004 Ligger an til å starte sesongen allerede om 8 dager Skal hente en 40 foter (Elan 40) i Oslo og seile den til Stavanger. Jeg legger opp til å gå ombord i Arendal og bli med derfra til Stavanger. Dette er selvfølgelig med værforbehold. Hvordan står det til med is i de forskjellige havnene rundt sørlandet? Vi har ikke tenkt å gå inn noe sted annet enn Arendal, men hvis været slår seg vrangt er det greit å ha en formening om hvor det ikke er farbart. Håper jeg får det nybestilte digitalkameraet mitt før vi stikker, i såfall skal jeg legge ut noen bilder fra turen etterpå. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
PanPan Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 .....men is Panpan her nere i syden det har jag aldrig sett .....det kan ligge is i nord-strömmarna i april! Det kan også være plagsomt med isflak i innerledene oppover hele veien fra Orust til Oslo! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 .....det kan ligge is i nord-strömmarna i april! Det kan også være plagsomt med isflak i innerledene oppover hele veien fra Orust til Oslo! det kan ligge is i nord-strömmarna i april is er noe vi har i groggen ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 30.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2004 Var ute og gikk en tur langs ytre Bunnefjorden i går - det var herlig isfritt. Det er et godt tegn. Med de temperaturutsiktene vi har framover, kan jeg aldri tenke meg at isen blir noe problem i slutten av mars - med et mulig unntak for de aller mest isolerte fjordarmene. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 31.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2004 Var ute og gikk en tur langs ytre Bunnefjorden i går - det var herlig isfritt. Det er et godt tegn. Med de temperaturutsiktene vi har framover, kan jeg aldri tenke meg at isen blir noe problem i slutten av mars - med et mulig unntak for de aller mest isolerte fjordarmene.På Holmestrandfjorden legger isen seg først ca. 20 februar. Det er nesten årvisst. Vanskelig å si hvordan isforholdene i slutten av mars vil bli før vi er i mars måned. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 13.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2004 Årets første tur er i boks. Pga ditt og datt ble planene endret noe, til syvende og sist ble det til at jeg ble skipper på etappen Kristiansand - Egersund. Dette skjedde i tidsrommet etter jobben på Onsdag, men alle måtte rekke jobben igjen på Torsdag! Ankom Kristiansand med tog fra Stavanger på ettermiddagen. Det er visst vinter på sørlandet, så første jobb ble snømåking for at det ikke skulle være så glatt på dekk. På vei ut fra Kristiansand møtte vi en ubåt (i overflatestilling). Noe jeg knapt har sett på sjøen før. Snøværet satte inn allerede når vi passerte Songvår fyr. Ca. 0 grader i lufta, varmedress under seilklærne gjorde susen. Her er undertegnede; posering med vinsj: Sikten kom og gikk. En stund så vi neste fyr, så ble det vekk igjen, så kom det tilbake. Mye skips- og fiskebåttrafikk. Det er jo fler våkne folk på sjøen enn på land! Skulle man tro. Sikten ble aldri så dårlig at vi bekymret oss for annen trafikk. Den ble aldri værre enn et par nm. Rormann ser noe bekymret ut: Seil i snøvær: Ankom Egersund utpå quisten, og rakk jobben (på et vis) også. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
bliss X Svart 7.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2004 Da er det tid for avreise til Orust for å hente bliss. Bussen går om ca en time og alt er pakket. Det ser ikke ut til at Gislefoss & co har gjort jobben sin her. Hadde bestilt et bedre vær, men de har ennå litt tid til å få orden på det. Sitter her å gurler sterk kaffe og prøver å finne ut hva jeg har glemt å pakke. (nå husket jeg det - lue og vanter ) Må inrømme at det kribler litt. God påske til alle på baatplassen Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 7.April.2004 Link til dette innlegget Svart 7.April.2004 God Påske og God Tur til Deg og Lasse Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Da er båt og mannskap vel i havn etter 4 dager på sjøen. En fin tur, men kaldt. Ikke mange båter å se. Utenfor Havstensund møtte vi en med baatplassen vimpel. Tror det var en Nimbus. Endelig klart for avgang: Overrasket av kraftig vind fra vest rett etter tillegging på Øddø. Torsdag: Orust - Hamburgsund Fredag: Hamburgsund - Øddø Lørdag: Øddø - Son Søndag: Son - Oslo Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 grattis Lasse ! Regner med du hadde lagt deg på andre sida av brygga om vinden hadde vært ventet.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 11.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 grattis Lasse ! Regner med du hadde lagt deg på andre sida av brygga om vinden hadde vært ventet.. Suzuki Hadde ikke gått for det er trange båser med utstikkere på andre siden. Jeg trodde vi skulle ligge mer i le på dette stedet, men det var tydligvis et skikkelig blåsested når det blåste fra vest. Hadde 10 m/s rett inn. Etterhvert fikk vi satt noen lange trosser ut til et par bøyer (selve bøyene var ikke lagt ut ennå) Da vi endelig var ferdige med det, roet det seg selvfølgelig helt ned. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 disse bildene Lasse; snufs. Komme sånn til dekka bord da gitt. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Jonny Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Ja, også en slik aldeles nyyydelig båt altså.....Sikle, sikle........De gikk fort de 69 dagene synest jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.