Jump to content

Øst båtutstyr, advarsel

bullett

Recommended Posts

Tja vi kan vel diskutere litt bare for å se hvor det fører oss.

For det første språket kan ha sin bekrunnelse i f. eks dyseleksi (ble det rett da?) så det ser jeg ikke helt poenget med å rakke ned på. Kjenner flere med lese og skrive vansker og det kan arte seg på denne måten.

Leser du første innlegg i denne tråden så er vel ikke den norsken av det gode heller.

Skrevet i forbannelse er mitt tips på begge, de glemmer å telle til 50 og lese igjenom før de poster/sender

Så var det dette med at de henger ut kunden da: Hvem hengte ut hvem først og hvem har mest å tape her.

Jeg kjenner ikke trådstarter og kan ikke gå god for at hans fremstilling av saken er riktig, ikke kjenner jeg til denne forettningen eller innehaver av denne så jeg kan ikke gå god for deres heller.

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Generelt om eventuelle useriøse nettbutikker:

En mulig måte å hamle opp med uvesener er å innklage dem til VISA eller den kortaktør de benytter. I Norge er vi forbrukere beskyttet dersom en handel med kredittkort er bestridt. VISA er både debet- og kreditkort. Såvidt jeg har hørt på radio for et par år siden, vil da kortselskapene ta affære og holde forbruker skadesløs. Kortselskapene fikk den gang kritikk for ikke å opplyse kunder om denne muligheten.

Jon-Kåre.

Det er en vesentlig forskjell på de som skriver her og de som driver sjappa.

Som næringsdrivende må det kunne forventes at man har minst en ansatt som behersker språket vårt, både skriftlig og muntlig.

Som deltaker på et webforum er brukerterskelen latterlig lav, og man ender da opp med en haug av folk som ikke behersker språket.

Dette så man i langt mindre grad på fora med høyere brukerterskel, så som NNTP/NEWS.

quote.gif
Tja vi kan vel diskutere litt bare for å se hvor det fører oss.

For det første språket kan ha sin bekrunnelse i f. eks dyseleksi (ble det rett da?) så det ser jeg ikke helt poenget med å rakke ned på. Kjenner flere med lese og skrive vansker og det kan arte seg på denne måten.
Leser du første innlegg i denne tråden så er vel ikke den norsken av det gode heller.
Skrevet i forbannelse er mitt tips på begge, de glemmer å telle til 50 og lese igjenom før de poster/sender

Så var det dette med at de henger ut kunden da: Hvem hengte ut hvem først og hvem har mest å tape her.

Jeg kjenner ikke trådstarter og kan ikke gå god for at hans fremstilling av saken er riktig, ikke kjenner jeg til denne forettningen eller innehaver av denne så jeg kan ikke gå god for deres heller.

Det heter vel dysleksi :wink:
quote.gif
Syntes at de driver en spennende kunde politikk så jeg sendte og en e-post til dem.

Har fulgt tråden angående dere på baatplassen.no og vil bare gi utrykk for at jeg til tross for at jeg ser at dere har endel fine produkter ikke kommer til å handle med dere, jeg vil heller ikke anbefale nettsiden deres til andre båt kollegaer. Mulig jeg hadde endret mening hvis dere hadde kommet på banen og forklart dere eller lagt dere flate. Makan til kundebehandling slik det fremstilles i denne tråden skal man lete lenge etter

Nå venter jeg bare spent på svar

bra du gidder å si til de at de må skjerpe seg og at de må få fikset alle problemene. :yesnod:

Ifølge Proff.no er mannen som svarer den som er innehaver av sjappa, som igjen eies av denne og en annen person med like mange aksjer. Kanskje ingen av dem er særlig bevandret i skrivekunsten.

Jeg driver og service og skriver mye skriftlige tilbud etc. Alt er neppe like velskrevent men ok ikke på det nivået som vises fra Øst.

Du skriver: Som deltaker på et webforum er brukerterskelen latterlig lav, og man ender da opp med en haug av folk som ikke behersker språket

Språket er ingen kriterie for å drive as i norge, heller ikke for å være medlem på et vanlig forum og når sant skal sies så kan det vel ikke være her på forumet du mener man har endt opp med en haug av folk som ikke behersker språket. Synes at de fleste inkludert meg selv skriver nogenlunde brukbart.

Har vi ikke annet argument en rettskriving mot dem burde vi la være

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg refererer følgende fra våre regler og etikette vedrørende kritikk av skrivefeil:

Det er viktig å huske på at vi alle gjør feil, og at det er medlemmer som ikke har norsk som førstespråk.

Det er også en del mennesker som lider av dysleksi og som har problemer med å se sine egne stavefeil.

Hvis du føler at du MÅ kommentere andres språk, gjør det i IM, ikke i diskusjonsgruppen.

Ellers ville vel jeg også stusse og tenke mitt hvis jeg mottok et slikt brev fra et firma.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tja

Jeg oppfatter historien slik, men kan selvfølgelig ta feil:

1. bullett bestiller en propell og en motorbrakett

2. Motorbrakett har feil spesifikasjoner

3. Leverandør tilbyr seg å ta den i retur, men kjøper ønsker å beholde den

4. Etter 4 uker mener kunden at han har fått feil propell

5. Leverandør mener propellen er den samme som kunden bestilte.

6. Leverandør tilbyr seg nå å ta begge varer i retur, men propellen er i mellomtiden mistet.

7. Leverandør tilbyr ny propell til selvkost

Etter dette er det uklart hva som har foregått.

Hvor har den "sunne skepsis" blitt av?

For noe tid tilbake, så ville denne tråden blitt rakket kraftig ned på - fordi slike saker er utrolig vanskelige. Fremstilling fra trådstarter kan være rent oppspinn...trådstarter kan være konkurrent av innklaget firma...eksen til vedkommende etc. etc..

En sak har for meg alltid to sider...om Øst Båtutstyr hadde behandlet alle sine kunder på denne måte, ville de sikkert ikke hatt kunder over tid i det hele tatt - og følgelig vil de "avgå" naturlig. Som innehaver, så er det slettes ikke noe krav til rettskriving (vi har heller ingen rett til å kritisere dette), det er ingen plikt til å være bevandret på Internett og inneha god kjennskap til "nettikette" (de færreste har det - inkludert en stor del av medlemmer her inne!).

Hvem som har mest rett i denne saken er ikke noe jeg vil spekulere i - det har jeg nemlig ingen forutsetning til å finne ut av. Jeg vet også at jeg kan finne på å si/skrive ting jeg så absolutt ikke skulle ha gjort, noe eier av Øst Båtutstyr også må få lov til. Hvor lurt det er kan jo diskuteres, men han forsøker da visserlig å gjøre rede for hva som har skjedd fra hans ståsted...

Spekulere er ingen kunst....det kan alle gjøre! :crazy:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Jeg må bare få sagt følgende:

Som ansvarlig for firma som omsetter importerte varer, om ikke til privatmarkedet, benytter jeg i første rekke stavekontroll i brev/e-post, jeg forhører meg med kolleger om hvordan den spesifike sak/klage bør behandles, dernest kontakter jeg advokat for ikke å begå feil i saksgang/komunikasjon.

Jeg har aldri blitt stilt i en situasjon som denne, hvor et firma blir "hengt ut" på et forum, men jeg tror jeg ville tatt saken høyst alvorlig og sørget for at korrekte opplysninger ble pressentert på en skikkelig måte. Til dette ville jeg f. eks. benyttet en forretningsadvokat. Jeg ville voktet meg vel for å anklage en kunde for ukorrekte opplysninger (selv om de faktiske forhold faktisk var slik) og dernest beklaget meg og henvist til dårlig komunikasjon, samt lovet å ordne opp.

Dette hadde jeg gjerne gjort ved hjelp av advokaten eller en annen som ikke var involvert i daglig drift. Jeg hadde da håpet at folk oppfattet at vi tok slike situasjoner seriøst.

Dette var mine betraktninger om en slik sak...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ikke for å ødelegge tråden eller trampe noen på tærne

Jeg har handlet i butikken flere ganger, god kunde service, trivlige folk i butikke og fullt mulig å deale seg til en fin pris.

Her fått låne med utstyr for å se hva som passet best, levert det jeg ikke trengte og betalt for den jeg skulle ha.

Jeg har bare possetive erfaringer med butikken,men jeg har vært i butikken hver gang aldrig handlet via nett butikken.

Jeg må bare få sagt følgende:

Som ansvarlig for firma ....

Din "korrekte" fremgangsmåte er jo forsåvidt grei, men kan det være at du har færre kunder, større beløp etc...., enn hva omtalte butikk har til sine kunder.

En klage fra en kunde i "normal" butikk, den blir jo rett sjeldent behandlet av forretningsadvokater, eller.... ?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

En klage fra en kunde i "normal" butikk, den blir jo rett sjeldent behandlet av forretningsadvokater, eller.... ?

Det er vel i sin alminnelighet en god leveregel at alle klager bør forsøkes løst på et "lavest mulig nivå". Men når mail til butikken, med ren informasjon, blir besvart med trusler om Advokat og det som verre måtte være - da virker det som om man ikke er ute etter en løsning, men forsøker å skremme.

For meg virker det som om man oppnår akkurat dette: å skremme bort kundene :wink:

Min bekjente, som sendte den omtalte mailen var iallefall rimelig "øvegidde" som det heter på stavangersk - og han kommer med sikkerhet aldri til å ta sjansen på å handle med et firma som synes å betrakte kundene som trusler som må bekjempes . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jeg tror vi skal være særs varsomme med å kommentere andre butikker særs i anledning av manglende evne fra den annen part til å gi tillsvar. Minner forsiktig om Skorgenes saken bla. flere :lol: Har vedkommende butikk fått skriftlig advarsel fra forumets ledelse ?

En viss tilbakeholdenhet med å markedsføre beklagelse over problemer grunnet i egen potensiell evne til å forholde seg til hva som er bestilt kontro levert føler jeg vi skal være forsiktige med. :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

støtter ditt svar på dette jon kåre, og det er vel så enkelt at noen her etterlyste svar fra butikken , det har vi da fått ,. hvis det butikken skriver stemmer , er det dumt av trådstarter å lage en sak av dette . men jeg vet ikke hva som er riktig eller galt , men kan ikke se at butikken skal henges for å prøve å oppklare dette på baatplassen.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

her kommer svar til flere innlegg..

Skrivefeil og korrekt norsk kan man ta i en annen tråd. sorry folkens jeg har skrivelesetrøbbel.

her er hendelsen kortfattet.

Propell og brakett ble bestilt fra nettbutikk av trådstarter. Varen skulle leveres hos kompis. Varene kom, kompis monterte. Jeg kom til kompis, propellen og brakett var feil i forhold til bestilling. jeg tok tlf til butikken samme dag, og poengterte begge produkters feil. Jeg kunne returnere brakett men propellen(ikke vært i vann) kunne jeg ikke returnere da fabrikk ikke tok montert utstyr i retur. Braketten var jo montert med 8 skruehull i hekken på båten så beholdte den da annen brakett sikkert ville ha andre hull, med avtale om meget god pris på annet utstyr. I ettertid mistet vi en propell(ikke den vi bestilte) og bestilte da en annen propell til da jeg liker å ha en i reserve. så begynner alt rotet... sem nevnt i innlegg nr. 1.

Hadde butikken vært instilt på en løsning hadde dem etter 3-4 mnd sendt meg propellen gratis(innkjøpspris for dem under 750kr) som komp for rot og tøv, hadde denne saken vært glemt.

Den ene innehaveren lovet meg glitter, den andre ville ikke stå for hva den adre lovet, da avtaleholder var på ferie.

Sa pr tlf og mail at jeg ville poste denne tråden etterhvert og det fikk jeg bare gjøre var responsen... så jeg gjorde.

ellers fin seinhøst... Jeg skal snart ut med båten med skinnende fin stålpropell å fiske i kjølig vær;o)

Redigert av bullett (see edit history)
Skrivefeil og korrekt norsk kan man ta i en annen tråd. sorry folkens jeg har skrivelesetrøbbel.

For å være helt klar på dette. Dine skrivelesevansker er en sak du aldri skal føle deg lei for her på Baatplassen. Det er helt uakseptabelt at det gis kommentarer på dette fra andre medlemmer. Vi har alle våre styrker og svakheter. En av mine er feks at jeg aldri klarer å slutte å skrive her på Baatplassen :smiley: Så ikke la deg hemme av slike kommentarer er du snill - du er like velkommen som alle andre :yesnod:

Fint at du bekreftet at alle saker har minst to saker. Og jeg synes det er fint at du deler dine erfaringer - det gjør at andre kan ta sine forholdsregler - enten det er å handle eller ikke handle der. Men de vet i hvertfall at du ikke var fornøyd med din handel der.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Varene kom, kompis monterte.

Dette var nok blunderen. Butikken kan vel ikke ta på seg ansvaret på at mottakeren ikke viste hvilket produkt han egentlig skal ha. At pakningene er brutt og utstyr er påbegynt montert, betyr at man både har akseptert varene og levering. Feileveranser kan rettes opp. Brutte pakninger=akseptert vare=tatt-ibruk=brukt blir vanskeliger å omgjøre.

At jussen er på butikkens side er jeg skråsikker på, jeg også :smiley: Men hvor smidig partene (kjøper og selger) skal takle dette, se det er en annen skål.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Dette var nok blunderen. Butikken kan vel ikke ta på seg ansvaret på at mottakeren ikke viste hvilket produkt han egentlig skal ha. At pakningene er brutt og utstyr er påbegynt montert, betyr at man både har akseptert varene og levering. Feileveranser kan rettes opp. Brutte pakninger=akseptert vare=tatt-ibruk=brukt blir vanskeliger å omgjøre.

At jussen er på butikkens side er jeg skråsikker på, jeg også :smiley: Men hvor smidig partene (kjøper og selger) skal takle dette, se det er en annen skål.

Så du mener at jeg som i går kjøpte en rodkick, for så å finne ut når jeg åpnet esken at den er feil kan drite i å gå tilbake?

For noe BS, dersom man spesifiserer bruken ved bestilling er det forhandlerens plikt å fremskaffe riktig produkt, dersom det ikke passer er det bare å returnere, uavhengig av om pakningen er brutt.

Jeg presiserte forøvrig hvilken båt den er til, og fikk beskjed om at det er den typen, noe som viser seg å være feil.

Men jeg forventer at butikken jeg handlet i er enkle å ha med å gjøre, skal stikke bort dit om en times tid :)

Problemet er ikke lenger at varene som kom er var feil. men at buttiken ikke ordnet opp i avtalene som ble inngått etterpå.

Butikken aksepterte klagen på at leveringen ble feil utifra bestilling av bestemt vare.

Ingen av innpakningen var plastforseglet så retur av åpnet kartong er intet problem.

At kompisen monterte varene spiller egentlig ingen rolle. Hadde jeg tatt av propell og rengjort denne og ikke sagt noe om monteringen og returnert hadde jeg fått retur på alt.

Men siden vi kom til en avtle om avslag på annen vare, be varene beholdt. Problemet kommer jo først etterpå. da varer som ble bestilt ike kommer på mndvis uten forklaring. bestiller man noe ønsker man jo varen ikke sant!!! og når du ringer 3 uker etterpå så viser det seg at man ikke har propellen på lager så bestilling til importør blir sendt(først etter 3 uker) så går det ukesvis igjen og jeg ringer og da er importør tom på lager, så bestilling til produsent(taiwan eller noe) blir sendt... Etter ende flere uker ringer jeg og sier at nok er nok og at jeg skal ha varen gratis får jeg beskjed av den ene driveren at ja det måtte jeg jo få da propellen ble sendt fra produsent dagen før direkte til meg, og han ikke klarte å stoppe den. DEN KOM ALDRI. Da jeg ringte tilbake IGJEN, var han jeg har gjort avtaler med reist på ferie, og den andre driveren absolutt ikke brøy seg så mye om avtalen som han selv ikke ville gå god for, men han kunne sende meg en propell til fullpris. da jeg krevde denne propellen til foregående avtale la han fra seg tlf på disk og gikk... uten å legge på...

SERIØST.... NOT :headbang:

Skrivefeil er synd men ikke noe som plager meg, men takk til Bitteliten som tydeligvis har skjønt detta :seeya:

Jeg har ikke trøbbel med dobbelkonsonanter eller generell rettskriving av ord, men sliter med setning og linjeforståelse... ord blir borte når jeg leser.

ha en fiiiiiiin dag :fishing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...