bullett Svart 24.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 (redigert) I sitt svar sier firmaet: Sitat: Det gikk Ca 4 uker da ringte han og sa at han hadde fått feil propell også da sjekket vi bestillingen hans og han hadde fått det han hadde bestilt Din kommentar til dette? Det han skriver er rubbish og pølsevev... JEG RINGTE dem samme dag som jeg kom til kompisen. han skulle sjekke opp og så ringte han TILBAKE maks en time etterpå da dem hadde finni feilen som jeg hadde lagt frem... Han sjekka vel nettbestiling og utfaktura og så at nr ikke stemte. Han fortalte også at popellen jeg hadde bestilt via nett ikke ligger i deres sortiment og har aldri gjort det. noe som er greit nok. Men når jeg ser på en vare med sine spesifikasjoner som jeg ønsker og trykker bestill så vil jeg ha varen som står nevnt og ikke en annen. Redigert 24.Oktober.2007 av bullett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 (redigert) Så du mener at jeg som i går kjøpte en rodkick, for så å finne ut når jeg åpnet esken at den er feil kan drite i å gå tilbake?For noe BS, dersom man spesifiserer bruken ved bestilling er det forhandlerens plikt å fremskaffe riktig produkt, dersom det ikke passer er det bare å returnere, uavhengig av om pakningen er brutt. Vet ikke hva rodnick er for noe, men bryter man f.eks. en pakning (f.eks. CD) er det blitt en vare som ved åpning er blitt akseptert av kjøperen som riktig vare. Men det går forskjellig grenser hvor langt i "åpningsfasen" man er kommet i før man oppdager, eller burde ha oppdaget, at varen er feil. Nå har jo tiden forskjøvet vår gamle kjøpslov og avtalelov slik at lovene har blitt bedre for forbrukeren. At det er et resultat av at forbukeren er blitt mer krevende og/eller at butikken er blitt mer salgsivrig, er også andre skåler. Jfr. f.eks. salgsfremstøt som 30 dagers full returett hvis org. embalasje følger. Men å kreve at de små kremmerene skal kunne tilby samme "service" som Elkjøp, er nok vanskelig, men kanskje nødvendig. Dermed kan markedet oppfatte som jussen som urimelig. For noe BS : hva betyr det? Redigert 24.Oktober.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Anonym Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Vet ikke hva rodnick er for noe, men bryter man f.eks. en pakning (f.eks. CD) er det blitt en vare som ved åpning er blitt akseptert av kjøperen som riktig vare. Men det går forskjellig grenser hvor langt i "åpningsfasen" man er kommet i før man oppdager, eller burde ha oppdaget, at varen er feil. For noe BS : hva betyr det? BS=BullShit, altså tullprat. Her kommer det også helt an på produktet, og hvilke forutsetninger man har for å avsløre at det er feil så tidlig. Rodkick er en lang aluminiumssak med en gassdemper inni, den løfter opp bommen på en seilbåt, og ved hjelp av et system med trinser og tau trekker man bommen nedover ved behov (foreksempel med vinden inn bakfra) Jeg kunne ikke vite om RodKicken leveres i helt sammenpresset tilstand, eller om den er helt ute.. Det utgjør en halvmeter eller så i lengdeforskjell (minst). Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 (redigert) For noe BS : hva betyr det? En ufinhet som Anonym antakelig burde holde seg for god til....På godt nynorsk : Bull Shit Redigert: Ser at Anonym har oversatt dette på en fin måte. Min fritekst er vel "Drittsnakk"? Redigert 24.Oktober.2007 av Gnisten (see edit history) Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
VannTro Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Jeg tror jeg vil konkludere med en ting: Å handle på "Nett" er ikke altid lett. Komunikasjon kan være vanskelig. Anbefaler forøvrig alle å benytte e-post(som jo kan dokumenteres) i stedet for telefonen ved klager. Jeg har heldigvis to båtustyrbutikker rett utenfor stuedøra, samt Maritim 20 minutter unna. En annen ting er jo at det kan være rett så koselig å gå på "Shopping" i butikken Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.