Jump to content

Fjernkontroll til Raymarine autopilot

Sydvesten

Recommended Posts

Ser at dagens dolllarkurs er gunstig og litt rabatt i tillegg hos WMJ marine gjør at fjernkontroll til Raymarine er gunstig... Vet ikke om jeg har noe særlig bruk for det, men det tenker jeg ikke filosofere mere over, annet enn det er kjekt å ha er det i allefall... i ".......trefjerdedelstakt med min kone på dekk"

Ser at

S100 selges for 355$, ca. 2000 kroner pluss mva

og

RAYMARINE WIRELESS AUTO REMOTE E15023 with INSTRUMENT REPEATER

selges for 449$, ca. 2500 kroner pluss mva

Dette blir jo en grei pris levert på døren her i kongeriket.. om flere vurderer dette så kan vi slå sammen en bestilling og få det raskt levert på døren for en rimleig penge... hvis ikke så UPS Ground en rimelig mulighet, men da tar det jo gjerne 6 uker eller så...

Siden det kun er snaue 500 krorer i prisforskejll på disse to så er det vel greit å ta den "største"

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg kjøpte den store. Fordelen med den er jo at den er instrumentrepeater i tillegg til fjernkontroll av piloten.

Var litt usikker på behovet da jeg kjøpte den men angrer ikke. Veldig greit å kunne sitte på sidebenkene i cockpit og ha kontroll med både vind og pilot.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jeg har den lille kontrollen, men så har jeg kun Autopilot fra Raymarine. Det er utrolig deilig å kunne sitte på dekk og styre. Jeg anbefaler deg å kjøpe fjernkontroll. Hvis du har flere Raymarine instrumenter (eller har planer om det) så gå for den store.

/per

Har mottat IM'en janb og vi kan diskutere dette med en felles bestilling for å spare frakten.. en kan jo kjøpe den en selv vil siden vi neppe får noen rabatt på duppedingsene, men frakten kan en jo spare litt på om det blir flere å fordele den på..

Ser også nytteverdien av å sitte baugen med fjernkontrollen og nyte livet med en "lille en" på vei hjem fra Skagen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Hva trenger man i tillegg til fjernkontrollen?

Ikke noe, håper jeg da..... er det noen som vet så si i fra..

I pakken ligger en basestasjon som kobles inn i en ledig Seatalk kontakt, that's it :smiley:

Lading av fjernkontrollen skjer også gjennom en vanlig Seatalk ledning.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jeg har ikke kontrolert med Raymarine.com og all informasonen som ligger ute. Jeg har Raymarines HS seatalk hvor alle instrumenete er integrert i Seatalk HS networking switch, men det må vel være en mottagerenhet som kobles videre mot en av de fastmonterte autopilotene ombord. Jeg skulle anta at mottageren benytter standard Raymarine kobling til den fastmonterte kontrollenheten for autolipoten? Prisen som angis inkluderer vel både senderenhet og mottagerenhet med ledning til den fastmonterte kontrollenheten ombord?

Prisen er for komplett pakke, så det er slik som SveinHa beskriver... "plug and play" formoder jeg..... eller så blir det "plug and pray".. Regner meg at jeg kan koble mottageren inn på en seatalk port i ST6002 kontrollpanelet eller mot hjernen til autopiloten som vel også har en ledig seatalk port...

Det er bare den store som er oppladbar, hvis jeg husker riktig. Baseenheten kobles som tidligere nevnt, til seatalk. Kontrollen kan lades via seatalk, eller ved å koble en seatalk kabel til 12V spenningforsyning (seatalk plugg i bunn av kontroller). Deilig å sitte hvor man vil og styre, men husk at piloten går i stby hvis kontrollen går tom for batt (får alarm) eller skrues av. Har ikke funnet noen innstilling som hindrer dette enda i hvertfall. :smiley:

Den er grei roaldbj, jeg skal ha den store siden jeg har Raymarine instrumenter ombord samt at denne har oppladbare batterier, den lille går på 2 stk AAA batterier... mener jeg leste en test engang om dette som sa at levetiden på batteriene ikke var noe å "skrive hjem om" snakket vel om 8-10 timer om hukommelsen er med meg i dag... så langt er vi da tre som har meldt sin interesse, jeg, janb og roaldbj... Drøyer dette en ukes tid før vi fyrer avgårde bestillingen.. Skal sjekke med WMJ mariine om frakten over helgen om mulige fraktalternativer... tiden er vel ikke noe stort tema siden de færreste av oss trenger denne levert på en uke formoder jeg..

Vi bør vi vel ha dette i hende i god tid før julenissen gjør sitt inntog i heimen....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Ikke annet enn to stk batterier. Apropos batteriforbruk, med vår S100 bytter vi batterier en gang pr sessong, og vi benytter den temmelig mye, og alltid når vi sitter på fly. Siste tur til Horten for 14d siden satt jeg i fluktstolen på fordekket mesteparten av turen og sløvet med piloten rundt halsen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det er vel begrenset hva dere kan spare på frakten på felles bestilling da denne pakken vel er så liten og lett at Jetcarrier vil ta 165kr i frakt og fortollingsgebyr (max 1kg, 4,5 dm3). Frakt i USA fram til Jetcarrier sin terminal koster vel heller ikke mange dollar.

Min erfaring etter 6 pakker med Jetcarrier er hvis varene bestilles mandag eller tirsdag, har jeg pakken hjem fredag uken etter.

Neida, også S100 har denne muligheten. Men da må piloten være satt opp som fiskebåt, og da er vel dette lite relevant for de fleste.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg har Jetcarreier konto så jeg skal sjekke med dem også... samt sjekke med WMJ Marine hva de anbefaler av rimelig frakt direkte til Norge og som sørger for at pakken kan adresseres from Santa Claus og rekke frem i god tid før julen synges inn av sølvguttene..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...