Stephan Startet 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2007 Hanto 24, motor 36 HK, normalfart 7 knop. Fettsmurt pakkboks fra Maritim. Talgpakningen er lite strammet. Det drypper litt, 8-10 dråper i minuttet. Skal pakkboksen normalt være kald under gange, i nærheten av sjøtemperaturen? Min blir nokså varm, men ikke verre enn at jeg kan holde på den. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Kan du holde på den så har du ingen grunn til bekymring, for da er den trolig under 50 grader . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gudrun Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 (redigert) Fikk skiftet simmer-ringene i den fettsmurte pakkboksen i sommer hos båtprodusenten. Den lakk som en kjipe..... Stoppet på vei hjem og sjekket temperaturen.... synes den var godt varm, da det var såvidt jeg kunne legge hånden på den.... Ringte montøren og han var enig i at temperaturen kunne synes noe høy, men det var sånn de var på alle båtene de leverte. Han hadde luftet pakkboksen etter sjøsetting. Så det er visst noe vi må leve med, ser det ut for. Redigert 21.Oktober.2007 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Det er mulig at temperaturen på pakkboksen er avhengig av pakkbokstype. Jeg har mest erfaring med oljesmurt og vannsmurte pakkbokser. Jeg har nå to vannsmurte pakkbokser. Disse har temperatur på omlag 40 grader celsius (avhengig av vanntemperatur) under gange ved ca 2800 RPM og girutveksling 2:1. Ingen som helst vansker med å holde hånden på pakkboksene. Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Jeg har ny fettsmurt pakkboks med simering fra Bosvik. Den blir så varm at jeg ikke kan ta på den. Har snakket med leverandør og det var normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.