Jump to content

Volvo D4-210 har vært under sjøvann


torfinn9990

Recommended Posts

.... sikringer må det vere!....

 

Ikke nødvendigvis. På LV blir det mer og mer vanlig at under diagnoseperioden ved tenningspåsetting før start sendes en spenningspuls ut på flere separate systemer, hvorpå kretsen legges ut av styreenheten hvis det oppdages kortslutning eller andre påfallende feil. Selvsagt er strømkrevende komponenter sikret, mens styringene av disse går under nevnte system.

 

Jeg vet ikke hvordan Penta setter opp sine systemer, men hent gjerne råd i fra flere merkeverksteder.

 

Det er akkurat dette som er bøygen med fullelektroniske motorer - er det systemfeil, må som regel et merkeverksted inn i bildet...

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Verkstedet hadde visst åpnet boksen som sitter på motoren og det rant rustvann ut. Så den boksen er garantert gåen. pris 20.000,- De sa også at svinghjulet måtte byttes, i følge volvo, fordi rust på dette påvirket crankshaft sensoren. Volvo har vel bare fullelektroniske motorer nå. Moderne utslippskrav og krav til økonomi gjør at de må bruke common rail.

 

Torfinn

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...