rago63 Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 .... sikringer må det vere!.... Ikke nødvendigvis. På LV blir det mer og mer vanlig at under diagnoseperioden ved tenningspåsetting før start sendes en spenningspuls ut på flere separate systemer, hvorpå kretsen legges ut av styreenheten hvis det oppdages kortslutning eller andre påfallende feil. Selvsagt er strømkrevende komponenter sikret, mens styringene av disse går under nevnte system. Jeg vet ikke hvordan Penta setter opp sine systemer, men hent gjerne råd i fra flere merkeverksteder. Det er akkurat dette som er bøygen med fullelektroniske motorer - er det systemfeil, må som regel et merkeverksted inn i bildet... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
torfinn9990 Svart 24.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Verkstedet hadde visst åpnet boksen som sitter på motoren og det rant rustvann ut. Så den boksen er garantert gåen. pris 20.000,- De sa også at svinghjulet måtte byttes, i følge volvo, fordi rust på dette påvirket crankshaft sensoren. Volvo har vel bare fullelektroniske motorer nå. Moderne utslippskrav og krav til økonomi gjør at de må bruke common rail. Torfinn Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Rust på startkransen får nok pickup til å lese feil turtall. Men hvis dt bare er overflaterust på kransen så holder det å rengjøre den og rengjøre tuppen på pickupen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.