enter4u Startet 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2007 Ja i dag stilte kompisen min med lastebil og kran så jeg fikk henta de "nye" motorene mine. MD21a) I samme slengen så røska vi ut BMC'en fra båten min. Det så helt jævlig ut nede i kjølen, så det blir fint å få pussa opp der nede og installert den nye. Er veldig usikker på hvilke av de to girkassene jeg skal bruke. En RB-kasse med 1,91-1 utveksling, og en BW med 2,10-1. De fleste sier jeg skal velde BW-kassa, men ver ikke dens tilstand. RB-kassa er strøken, men har litt gal utveksling. Er det noen måte å sjekke om BW-kassa er bra på? Er jo en hydraulisk kasse det da. Og det frister jo Bilder kommer etterhvert under oppussingen. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Her er den nye motoren.... Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Så den gamle BMC'en din var sliten? Jeg hadde jo også BMC Commander i Fram'en jeg hadde og det var en svært så pålitelig rakker. Den så svær ut den Volvoen. Blir det trangt nå? Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
enter4u Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 BMC'en er fysisk større faktisk Så jeg får god plass jeg. Denne er ca 10cm smalere og 5cm lavere Sitér dette innlegget Link to post
kiktor Svart 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Monterte en slik motor i båten i fjor vinter.Valgte da å ikke bruke RB kassa som fulgte med av to årsaker.:1.Denne kassa er avhengig av trykket fra proppellen for å fungere og jeg ville montere fleksibel aksel med trykklager og det kan man ikke ha sammen med en slik kasse.2.Skulle jeg brukt kassa måtte jeg også byttet gear/gass kontrolleren.Det er fordi den er tung å operere.Forøvrig er jeg veldig fornøyd med motoren.Har gått prikkfritt hele sesongen.Min motor ble overhalt i 1999.Bråket endel fra den til å begynne med med det fikset jeg ved å feste filterduk på innsuget.Etter dette har den gått meget stille å pent.Sitter ett PRM 160 gear på min nå.Dette gearet skal jeg ta ut i vinter for å bytte lameller på.Det slurer når jeg kommer over 2000 rpm.Tror du gjør lurt i å velge BW kassa selv om jeg ikke vet så mye om disse.Jeg har forøvrig 2 RB kasser som er helt iorden(den ene er til og med nyoverhalt). Lykke til med motorbytte. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Hmmm. Kommer bilde av BW-kassa senere. Takk for tipset:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.