Jump to content

Volvo Penta Duoprop, hvilken propell?

Tommy007

Recommended Posts

Hvordan gikk det med J6 i forhold til A6? 

Har J6 selv, og tester nå A7. På toppturtall er turtallsendring ganske som forventet, men virker som A sitter mye bedre i sjøen, slik at det er verre å få båten i plan med motor uten kompressor. Men marsjfart ble mange knop bedre på samme turtall med A kontra J. Ser på propellene at J er mer cuppet og mer bue i bladene, som de er laget for mer fart og mer slip. 

26,5 på 3850 med A7, fikk 26 på 4050 med J6 i fjor. Nå har jeg 23 på 3500, og må sjekke på nytt med J6, men det var langt fra så bra. 

Redigert av vidarbre (see edit history)

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6

• 1 år senere...
000 skrev On 24.4.2016 at 10.50:

J er nytt sett som erstatter både A & B . Las enkvann plass at det ikkje blir likt nummer som  de gamle. Ikkje unaturlig da de erstatter både 3+3 og 3+4. Info om dette samt tabeller finnes garantert hos Volvo Penta.

Edit. Fant det igjen. Det var B som ikkje var likt nummer. A skal etter sigende være samme # som J

Hei. Har til mulighet til å dele den overgangstabellen? Jeg er rett om hjørnet for å anskaffe meg nytt propellsett til mitt DPE drev. Hadde vært fint med litt dokumentasjon å lese seg opp på før en bestemmer seg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...