ray Startet 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2007 (redigert) Noen som har hørt om ZZ 383 V8 bensin motor i båt?? Det er en stroket 350 motor med mye smidde godsaker innvendig. på 425 HP GM skriver att den ikke er til båt pga innsug og riser. Det umulige tar jo bare litt lenger tid Jeg har 305 motor i båten nå på 270 HP (5.0 GXi) Begge er smallblock så den tar jo ikke noe mere plass Høres moro ut da Redigert 23.Oktober.2007 av Rinker 232 (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Anonym Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Det finnes jo morsomme SB med turbo, presse og sånt også.. Skaff deg en med begge deler, så har du en vannvittig effekt over et bredt register.. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Tror ikke SX-drevet ville satt pris på en sådan sak. Ta med et oppgradert drev i bestillinga, så sparer du penger samlet sett. Høres morsomt ut, ja. Har sett endel morsomme konstellasjoner med bigblock gjennom åra, du skal ikke ta steget helt dit om du først er på effektjakt da? Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
ray Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Fordelen med zz383 motoren er smallblock og alu. topper, mindre vekt enn det jeg har i dag Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Teerex Svart 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Jeg trodde faktisk jeg hadde fått en flue på skjermen min Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ray Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Jeg var 2mm fra å knipse etter den Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
power Svart 9.August.2008 Link til dette innlegget Svart 9.August.2008 (redigert) Med dagens priser så får du en 425 Hk til ($5,099.95) 27,000 Kr + frakt This engine is not designed, nor intended to be used in any marine applications. Engines installed in vehicles registered and normally operated outside of the United States carry no warranty. Features raised runners, check Suggested Parts for proper intake manifolds. These all-new GM Performance Parts ZZ383 crate engines offer big block performance with a small block price tag. With the GM Performance Parts "Fast Burn Heads" on a 383 c.i.d., this combo offers approximately 9.1:1 compression with 425 hp at 5,400 rpm and 449 ft./lbs. of torque at 4,500 rpm. These blocks have 4-bolt mains with 1-piece rear main seals, forged steel externally balanced crankshafts, 5.7 in. powdered metal connecting rods, hypereutectic flat top pistons with offset pins. Billet steel hydraulic roller camshafts are install with .509 in. intake lift, .528 in. exhaust lift, and duration at .050 in. for intake is 222 and 230 for exhaust with a lobe centerline of 112 degrees. Aluminum full roller self-aligning rocker arms are used with 1.5:1 ratios. Heads are GM Performance Parts "Fast Burn" heads with 62cc combustion chambers, 210cc intake runner volume "Fast Burn" combustion chambers with 2.00 in. lightweight hollow stem intake valves and 1.55 in. sodium filled exhaust valves. LT4 Corvette valve springs and lightweight retainers are used. These heads have "D" shaped exhaust ports and have dual bolt pattern intake manifold and valve cover configurations. Cast iron long leg, standard "V" belt rotation water pumps with 1979-86 power steering pump boss. Addition items that are included with these crate engines are 8 in. harmonic balancers, 12 3/4 in. automatic flexplates, 4 quart oil pans with windage trays, painted valve covers with oil cap, grommets, provisions for PCV and breathers. Composite front timing covers, spark plugs, engine oil dipstick and tube passenger side location. Brass freeze plugs, fuel pump block plates and engine lift taps for an easy install. Redigert 9.August.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Låner tråden litt. Angående morsome innstalasjoner. For noen år siden såg jeg en reportasje i eit blad om en kar som drev å bygde på en 40 foter eller noe sånt, og han hadde to stk Rolls Royce Griffon motorer (a min 4000 hk pr. stk.) som han tenke å putte inn. Har ikke sett noe mer til dette. Er det noen på forumet som vet hvordan dette gikk? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Scand_550 Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Kom over et gammelt Vimenn båt fra 2005. der står det om en nordmann Rolf bernhard Isaksen. Han skulle ha to Rolls Royce Griffon motorer i en trebåt som han holdt på å bygge. 38 fot v-bunn med stepp. har søkt litt på nett om det sto noe om åssen prosjektet gikk for det der hørtes utrolig spennende ut.. Isaksen mener 80 knop vil være innen rekkevidde med halv maskinkraft.. Skroget skal tåle 130 knop Fant desverre ikke noe om det. Er det samme prosjekt vi tenker på kanskje TB2855 ? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Heil sikkert samme prosjekt, trur neppe det er to personer i norge som er like gale. Jeg håper berre att han ikke har gitt opp, for dette prosjektet er berre heilt utrulig og vil vekke oppsikt over hele verden. For de som ikke vet hva en Rolls Royce Griffon motor er, så er det motoren som vart brukt i de engelske spittfire'ene i slutten av 2. verdenskrig. Mange hakk hvassere enn Merlin motorene. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
ivar Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 For de som ikke vet hva en Rolls Royce Griffon motor er, så er det motoren som vart brukt i de engelske spittfire'ene i slutten av 2. verdenskrig. Mange hakk hvassere enn Merlin motorene. Såvidt jeg husker så var Merlin på 27 liter,Griffon på 36 liter. mer info om Merlin og Griffon: http://freespace.virgin.net/john.dell/meandgr.htm Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.