sørlandet Startet 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2007 Kan noen fortelle meg hvordan jeg enklest kan kjøre på frostvæske på moteren før båten skal lagres inne. Sylinderservice kommer å tar seg av selve drevservicen om 14 dager. kan jeg bare koble hageslangen rett på "klokkene" på vanninntagt å starte opp. for så kjøre gjenom frostvæske på samme måte fra en bøtte? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Er ikke sikker på hva du mener med "klokkene" på vannintaket. Det går muligens med en slik "klokke" som man bruker på utenbordsmotorer. Men tror det er vanskelig å få den til å sitte på drevet. Det går også an å skru av silene på intaket, slik at en litt spesiell "klokke" med gjennomgående "stang" for låsing kan brukes. Ellers er vel løsningen å senke drevet ned i en stor bøtte, tenker jeg. Og så dytte vannslangen oppi der, hvis du trenger å kjøre gjennom ferskvann først. Deretter fylle frostvæske i bøtta, så starte opp på nytt, og stoppe når frostvæsken kommer ut av eksosen igjen. Bare regn med mange liter væske, D-motorene har stor sjøvannskrets som tar mange liter..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.