Øyvindse Startet 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2007 I jakta på ein praktisk og lukka halvplaner kom eg over Husky 26 som vart produsert på 80-tallet. Så vidt eg veit kom den med eit ny/forbetra skrog rund 1985. Er det nokon der ute som har erfaringer (positive/negative) med denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
ooma Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Ein kollega av meg har båttypen og er veldig fornøyd. God lagringsplass og fin til fiske og turar er hans meining. Marsjar fint i det meste av vestlandsver. Sitér dette innlegget Oso Link to post
Dreamer Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Jeg har hatt en Husky 26 Combi, så vidt jeg husker var det en 85 modell. Båten var grei, men har (hadde) en svakhet: Så snart det var krusing på sjøen, tok den sjøskvett over baugen og mot vinduene. Det var irriterende å nesten alltid kjøre med vinduspusserne på .. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvindse Svart 24.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Ja eg har snakka med ein som klaga over det samme. Det var ein -82 modell. Veit du om båten din hadde det "nye" skroget, dvs ein markert "knekk" i spanten og ei slags list/innfelling langs skroget akkurat i vannlinja? Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 (redigert) Ja eg har snakka med ein som klaga over det samme. Det var ein -82 modell. Veit du om båten din hadde det "nye" skroget, dvs ein markert "knekk" i spanten og ei slags list/innfelling langs skroget akkurat i vannlinja? Nei, den hadde ikke det du nevner. Det betyr vel at jeg hadde det gamle skroget. Jeg fikk montert en list rett over vannlinjen helt fra baugen, men det hjalp ikke noe særlig. Det jeg husker best fra turene med den båten er tre store vinduspussere som gikk i utakt hele helgen. Kan bli surrete i hodet av mindre .. Byttet forresten fra Husky 26 til Wiking 28, og det var noe helt annet: Da kunne jeg kjøre hvor som helst - med tørr båt. Redigert 24.Oktober.2007 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.