Erling A Startet 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2007 (redigert) Holder på med å rengjøre en kalesje. Den er full av jordslag og andre ulumskheter som jeg ikke klarer å fjerne med bare såpe og vann. Kalesjen er selvfølgelig hvit Hva bruker jeg for å få den fin igjen? Redigert 24.Oktober.2007 av Erling A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Seajet Jordslag fjerner var det jeg ble anbefalt. Har en flaske av dette lurium, men har ikke prøvd den enda! Det kommer helt sikkert flere forslag her og et lite søk i forumet vil sikkert også gi en del svar/forslag. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hasla 26 Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Fikk ett meget godt tips og brukte dette med hell,kjøpte sånn gul flaske med sitron og gnidde vekk.MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Erling A Svart 24.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Takker og bukker Med tanke på at det ikke akkurat flommer over med båtutstyrsforretninger her i byen, tenker jeg at sitronflaskeforslaget blir testet først. Blir spennende å se. Sitér dette innlegget Link to post
Erling A Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Forsøkte med Seaclean kalesjerens fra Autoglym i dag. Ikke spesielt fornøyd med resultatet. Får gå mer drastisk til verks med sitron i morgen... Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2007 Det er kjempeforskjell på jordslagfjerner. Har prøvet forskjellige opp gjennom årene, og den beste jeg har funnet fant jeg hos Malfix i Maridalsveien i Oslo. Husker ikke fabrikatet, men ring Roger Wattum, så sender han deg sikkert et par flasker, eller kan i alle fall fortelle deg hvor stoffet kommer fra, så du kan finne en annen forhandler i din nærhet. Han er ikke spesielt morgenglad, så han åpner ikke sjappa før 1100, og er ofte litt forsinket (ellers er han en kjempegrei kar), og telefonnummeret er 22208682. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.