Jump to content

Solgt båten og ny på plass

Sea Oasis

Recommended Posts

Solgt Talisman og tatt mindre båt i bytte.

Må desverre trappe ned båtlivet på sjøen 2 til 4 år , grunnet vanskelig alder på barna 14 til 17.

De vil ikke være med ut hver helg og hele ferien , samtidig er de for unge til og være alene hjemme hver helg.

Har derfor fraktet båten hjem og planlegger å ta noen år på Mjøsa.

Gleder meg egentlig litt selv også , blir lei av bilkjøring ned til Sjøen hver helg.

Tror vi skal kunne kose oss i denne båten på Mjøsa også ,

selv om den er noe mindre enn Talisman.

bilde_060.jpg

Redigert av talisman (see edit history)

Gammelt visdomsord : Båtlivets glede kan ikke måles i antall fot !

Dessuten opplever jeg det faktisk slik at jo større båten er, jo høyere opp fra vannet kommer man og jo mindre "vannfølelse" får man....

Koser meg vanvittig i jolla på godværsdager jeg, da får man skikkelig "vannfølelse" :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Artig at båten størrelse blir motsatt proposjonalt med barnas størrelse...

Har intrykk at mange justerer båtstørrelsen i takt med barnas og egen alder slik at man som middelaldrende sitter sammen med kun fruen på flybridgen, mens småbarnsfamilier i leden sitter som sild i tønne i små ikke-planende bobåter fra 80 tallet...

Redigert av salt (see edit history)

Gratulerer med ny båt :flag: Vi var vel i samme situasjon for noen år tilbake når det gjaldt ungene. Sånn er det bare. Nå har ungene flyttet ut og situasjonen en annen. Nå kommer de på besøk i noen dager i båten om sommeren og koser seg sammen med oss, dem har jo tross alt vokst opp med båtlivet.

Lykke til med nyervervelsen og kos dere på Mjøsa, blir litt rart og ikke hilse på dere på Koster,men det tar vel ikke så lang tid før vi ser dere igjen. Forresten, hadde ikke vært dumt med en Mjøstur heller........ :lol:

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

• 3 uker senere...

Fikk tak i en utrangert firehjuls lastebilhenger billig med lengde på plan 8,2 M

Fjernet plana og senket båten 20 cm ned i ramma.

Sveiste på faste sidestøtter.

Totalhøyden ble 4,60 m , bredden 4 m.

Ble en utrolig fin opplagshenger og ypperlig til å frakte båten opp og ned høst og vår.

Heist båten oppå hengern i dag og fått kjørt båt og henger inn for vintern.

Skikkelig tåke og gråkaldt i dag.

Deilig og få båten under tak før snøen kommer.

bilde_076.jpg

Flott båt!! Men siden denne er mindre enn forrige....hvilken båt hadde du tidligere?

Men den forsåvidt store bilen ser unektelig litt liten ut foran dette draget.. :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Det er ikke bilen på bildet som drar hengern på E6

men Citroengen hadde ingen problemer med å dra 12 tonn på flat mark og rygge båten inn til vinterlagring.

Man trenger ikke politieskorte for å kjøre på E6

Fikk disp for å kjøre gjennom Oslo og opp til Hamar på bredde 3,95 ,men fikk ikke kjøre i Oslo sentrum

måtte kjøre ring 3

Redigert av talisman (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...