Astor Startet 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2007 Var en tur utpå Breiangen i dag og kom til å se litt nøyere på plotteren. Midt mellom Bile og Bilekrakken står det et opplysningsmerke og Kølabonn. Helt feilplassert. Kølabonn ligger rett øst for Hvittingbukta, nord på Jeløya. Kølabonn er en gammel ankringsplass hvor store skip lå i opplag under krigen, helt inn til fjellet. Tidligere et polulært utfartsted for mossefolket, med god ly for sønnavind. Så her har C-map plassert Kølabonn midt i fjorden. Ingen stor greie men verdt å anmerke. Kølabonn ligger ved 30-meters merke nord på Jeløya. Rød ring rundt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Akkurat dette har jeg lagt merke til også. Og det er ikke det eneste av slike "ikke kartografiske" ekstraopplysninger som er feilplassert. Tar ikke noen spesielle akkurat nå, men slike feil finnes både på svenskekysten og her hos oss. Men slike ting er blitt bedre etter hvert. Tidligere var det mye feilplassering av navn på steder og øyer som var mer alvorlig. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Det kan se ut som om de som har laget kartene i C-map har lagt dette infomarke der med tanke på å legge det inn på riktig sted når de bare er blitt ferdig med...... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mulligan Svart 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Ha meg unnskyldt min ignorans.... Jeg bruker C-Map både på jobb og privat men; Hva er et infomerke? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 Ha meg unnskyldt min ignorans.... Jeg bruker C-Map både på jobb og privat men; Hva er et infomerke? Jeg kalte Havnesymbolet for et infomerke. Legger man markøren over dette symbolet så vil man få opp nyttige opplysninger om havnen/stedet. Også vist i bilde tatt av plotteren i dag. (Ikke godt bilde, men gjorde et tappert forøk.) For de som har oppdatert brikken og legger dette over f.eks. Skagen havn vil også finne flyfoto av havnen i farger. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mulligan Svart 25.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2007 OK. Har NT? på CD. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.