Bitteliten Startet 1.Februar.2004 Del på Facebook Startet 1.Februar.2004 Vi har begynt å kikke på ny båt på ca. 32 fot. Vi vurderer flere alternativer: Windy 32 Scirocco Nielv 320 Cruiser Marex 330 Nidelv 300 sport også kom jeg på en annen båt i dag Nimbus 320 Coupe. Vet at KOB har en Windy 32 Scirocco, og har lest hans erfaringer med denne. Vi har også vært i Oslo og sett på denne båten - den er jo lekker Er det noen på forumet her som har erfaring med Nidelv 320 Cruiser eller Marex 330 og som ønsker å dele dem? Nidelv 300 sport er et alternativ vi vurderer om de andre blir for dyre Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 1.Februar.2004 Del på Facebook Svart 1.Februar.2004 :smiley:Er den lykkelige eier av en Nidelv 320 Cruiser og har hatt andre mindre båter tidligere. Vi er en familie med 2 barn på 6 og 11 år og setter stor pris på denne båten. Særlig det at vi har 2 faste sovekabiner er supert; akterkabin med 2 + 1 køye + dobbeltkøye foran. Det å slippe opp/nedrigging av sengetøy mm er meget komfortabelt. Eget dusjkabinett er også veldig greit av og til. Båten har hardtop med stor elektrisk luke samt masse stueplass og teleskopdaviter for jolle. Den er utstyrt med en 290 hk Yanmar på rett aksel. Den har toppfart på 25 knop og cruiser flott på 20 knop. Båten en en suveren bo-båt og kvaliteten til Nidelv er absolutt til å leve med. Kan trygt anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 1.Februar.2004 Del på Facebook Svart 1.Februar.2004 Her er en link til en test i BM av Marex 33 Millennium, som det het da den kom i 2000. Da var det kun en lukket båt, men med en kjempeluke i taket. Nå fås båten også i åpen versjon. Se også www.marex.no Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 1.Februar.2004 Del på Facebook Svart 1.Februar.2004 Hei Når du spør om båt på denne måten vil du nok få mange svar, hvor de fleste vil fremheve sin egen båt. Selv synes jeg slike tråder er interessant lesning, ettersom man får et inntrykk av hva som er viktig for folk, spesielt dersom de begrunner sine meninger. Når det gjelder de fire modellene du begrenser deg til så kan jeg si følgende: Var en liten tur innom Marex i Leangbukta rett føre jul og saumfarte den nye Scandinavia 33 som er kommet uten hard top'en. Denne båten må jeg si har en nokså genial kalesjeløsning som gjør hele kalesjestyret svært enkelt. Hatten av for en båtprodusent som endelig ser ut til å gjøre noen med åpne båters største minus: kalesjeløsningen I tillegg har båten byssa oppe, noe som jeg ser på som en fordel ettersom man både slipper fettos nede i båten, og at det er oppe du vanligvis spiser. Du blir kjapt lei av å drasse alt av mat og utstyr opp og ned for hvert måltid. Mer sosialt er det også under matlaginga. Båten hadde i tillegg god plass rundt bordet, samtidig som utformingen var slik at det gikk an å passere selv om det står en ved komfyren. Synes også løsningen med utgang gjennom vindskjermen/frontvinduene er av det positive slaget. Løsningen eliminerer farlig balansekunst på dollbordene, som på åpne båter ofte er forbundet med dårlige muligheter for å holde seg fast. På den negative siden vil jeg nevne at selve nedgangen til lugarene forut/dassen var nokså trang. Møter du noen her, må en av dere rygge (eller bakke, om man skla være pinlig maritim) I tillegg mener jeg at en båt av denne størrelsen helst bør ha tre separate lugarer. Marexen har bare to, og det er ofte ikke så greit dersom man har fler unger, spesielt om de er av forskjellig kjønn og i den "rette" alderen. Forøvrig fant jeg bare småplukk å sette fingeren på, men de fleste tingen hadde Marex allerede tenkt å rette på neste versjon. Synes f.eks at en båt av dette kaliberet ALLTID skal ha skikkelig kartbord, og det er en opsjon på Marexen, selv om utstillingsmodellen ikke hadde dette. Marexen er å få til drøye 1,5 mill med VP's nye D6. Den skal iflg. Marex komme med ca. 350 hk. fom. neste somer. Da begynner det å smake fugl Nidelven (330'en) er nevnt. Denne har jeg ingen erfaring med, men det ser ut til å være en fin båt, MEN..... prisen!!! Skal du kjøpe ny så må du ut med mellom 1,8 (m.KAD300) - 2,0 mill. Dette er jo fullstendig hinsides etter min mening, og langt ifra hva båtens verdi reflekterer om du sammenlikner med andre. Sjekket også 300 sport. Denne også var en fin båt, men prisen her ligger på drøye 1,5 mill før du begynner å putte inn ekstrautstyr. Helt bananas etter mine begreper. Forøvrig har jeg lite til overs for HT-løsninger i en fritidsbåt, om takluka er aldri så stor. Det er og blir som å sitte inne, og det er ikke noe for meg på en fin sommerdag (Les; når du bruker båten) Windy er jo noen "snasene" båter, og her kan du virkelig snakke om kvalitet (Nidelv er vel mer gjennomsnitlig vil jeg tro). Prisene på Windy er jo også svært stive, men her er trøsten at bruktmarkedet i større grad er villige til å betale tilsvarende høyt når du engang skal selge. Det hjelper jo. Kunne forøvrig godt tenke meg en Windy, dersom jeg skulle gå over til åpen båt. Håper du får mange begrunnede svar på denne tråden, for jeg må si det er mange rare løsninger og prioriteringer på forskjellige båter. Skal bli spennede å følge med. Lykke til med båtvalget. Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Bitteliten Svart 2.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Takk for tips så lang. er det ikke flere som har formeninger her? Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Kalesje ??? Noen vil ha det, andre ikke. Jeg ville unngått kalesje dersom jeg kunne, og hatt en båt hvor jeg kunne lukke døra og låse når jeg forlot båten. Ingen kalesje som måtte skiftes etter et visst antall år. Derfor synes jeg Marexen ser så forlokkende ut med den store luka som åpner i 2 "ledd" og går i hele salongens bredde. Har du forresten vurdert en litt annen type: Viknes 1030. Noe uvant med frontvinduene som heller "gale" veien, men det er en vanesak. Det gir også en fin romfølelse inne i salongen, og sannsynligvis slipper du sjenerende reflekser i vinduene. Det som jeg ikke liker med denne båten er bordgangene i skroget. Nedgangen til midtkabinen er i bakkant av salongen, slik at det blir 2 helt adskilte kabiner. Den nyeste utgaven, K3, kommer nå med 3 sovekabiner. Hvordan dette er løst vet jeg ikke. Denne båten har bare to mindre luker i salongtaket, men den har et kjempestort åpent akterdekk hvor det også er en styreposisjon. Se www.viknes.no Så vidt jeg vet har Viknes en forholdsvis gunstig pris i forhold til de fleste andre båtene som er nevnt tidligere. Omtrent som Marex'en om jeg ikke husker feil. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Takk for tips så lang. er det ikke flere som har formeninger her? Er også på utkikk etter en ny (evt. brukt) båt i den størrelsen. Men jeg blir aldri riktig klok på hvor lang båtene er, det som vi normalt kaller fot. Har sammenlignet litt: Nidelv 300 Sport Lengde: 920 cm Skulle bli 30,18 fot Vekt: 3500 kg Windy 32 Scirocco Lengde: 968 cm Skulle bli 31,75 fot Vekt: 4800 kg Marex 330 Scand. Lengde: 1028 cm Skulle bli 33,72 fot Vekt: 5200 kg Nidelv 320 Cruiser Lengde: 1050 cm Skulle bli 34,45 fot Vekt: 5350 kg Er de oppgitte mål lengste lengde - eller? Fant også en annonse på en 32 fot Scand Baltic. Lengde: 968 cm. Oppgitt til 32 , men Scand Baltic er nå vitterlig 29 fot. Vekt: 4100 kg. http://www.finn.no/finn/boat/object?id=410...111&pos=4&rub=7 Sendte en mail til vedkommende hvorpå han svarte at han hadde målt lengste lengde, ergo var båten 32". Muligens har det vært diskutert før, men: Hvor mange fot er egentlig en Nidelv 320 Cruiser? Eller en Windy 32 Scirocco? En Scand Baltic 29 er ihvertfall 29 fot etter min mening. Hva er riktig her? KAT Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 På nye båter i dag oppgis nok total lengde, for at båten skal høres så lang ut som mulig. Mange har jo i dag integrerte plattformer og baugspyd, og da er det vel naturlig å regne disse med i lengden. Når det gjelder Scand 29 Baltic, så er dette skroget 29 fot. Men så hang Scand seg på trenden med å måle total lengde, inklusiv spyd og plattform. Så denne båten ble "omdøpt" en liten periode til Scand 3200 Baltic (eller noe lignende). Men her er fabrikken gått tilbake til det opprinnelige, altså Scand 29 Baltic. Uten at jeg vet noe om det, så tror jeg dette har noe med at dette er en "gammel" velkjent båt, som "alle" kjenner. Derfor vil de beholde det opprinnelige "inngrodde" navnet. På samme måte ble Scand 32 Atlantic omdøpt til Scand 3500 Atlantic. Vet ikke om Scand også har gått tilbake til det originale på denne båten. På de fleste eldre båter, så har jeg inntrykk av at det er skroglengden som er oppgitt. Det viser seg at mange, på samme måte som Scand, har omdøpt sine båter, slik at de er "blitt lengre". Sitér dette innlegget Link to post
Jamo Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Er også på utkikk etter en ny (evt. brukt) båt i den størrelsen. Men jeg blir aldri riktig klok på hvor lang båtene er, det som vi normalt kaller fot. Min NB 840 er 28 fot eller 32 fot alt etter hvem en snakker med, uansett er det en stor 28 foter. Max lengde på båten er 975Jamo Som lider av 3 fot syken, minst Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Min NB 840 er 28 fot eller 32 fot alt etter hvem en snakker med, uansett er det en stor 28 foter. Max lengde på båten er 975Og hadde båten vært nykonstruert i dag, så hadde betegnelsen sikkert blitt NB975, eller kanskje NB32 eller....... Her har NB tydeligvis beholdt 840 i betegnelsen, som sikkert henviser til skroglengden på 8,40 m, som jo korrekt er 28 fot. "Alle" kjenner jo NB840, på samme måte som Scand 29. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Men jeg blir aldri riktig klok på hvor lang båtene er, det som vi normalt kaller fot. Edrueligheten mht. oppgitte mål er nok ikke som den var . Eller, litt mer diplomatisk uttrykt - mens en tidligere gjerne oppga skroglengde (og det ikke var så mye fiksfakserier foran og akter) så oppgis nå lengden med "søkke og snøre" (derfor forstår jeg ikke hvorfor Nidelv kaller sin 10,5m for 320). Som flere har nevnt har det kommet til både lange nebb foran og plattformer akter (enten som påheng, gjerne integrert i skroget ved senere modifikasjoner). Og vips - så ble en 28-29-foter både 31 og 32 fot, selv om det innvendige volumet er det samme. I kampen om tilsynelatende å selge mest mulig lengde for pengene har vel de fleste om ikke alle produsentene kastet seg på denne bølgen? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
KOB Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Båter på 30-32 fot? Alternativer til Scirocco - det blir veldig subjektivt . Er veldig godt fornøyd med denne, og anser meg veldig heldig som fikk muligheten til å kjøpe en slik båt - selv om mye er prioriteringer - det er en stund til banken ikke lenger er "medeier". Håper jeg ikke tråkker noen på tærne - vi har vel alle "verdens flotteste båt" Nidelv 300 - fin båt synes jeg - har sett på den mange ganger, men litt trang. Kortere og 25cm smalere enn Sciroccoen - betyr veldig mye for volumet. Litt trang salong, trang stikkabin, fiks cockpitløsning, men også der trang, bl.a. pga. den kjekke løsningen med "fiske- og soledekk" akter. Veldig dyr. Like før vi kjøpte Sciroccoen (januar 2001) fikk jeg tilbud på moderat utstyrt ny 300 m/1x KAD 43 til knapt 1,3 mnok. Kanskje ikke så rart at vi valgte Windyen.... Nidelv 320 - et møbel av en båt. Fantastisk finish, om enn litt bak Windy. Relativt få produsert og i markedet, Nidelv sier den er veldig dyr å bygge, får nesten inntrykk av at de ikke har lyst til å selge den. Mye standardutstyr. Virker litt tungsolgt ut fra hva jeg har klart å studere i bruktannonsene, betyr kanskje lavt priset i bruktmarkedet? Vi drømte lenge om denne, inntill det plutselig gikk opp for oss at det var relativt lite/begrenset uteplass, samt for oss upraktisk å skulle klatre over akterkabinen til stadighet. Men som bobåt kjempefin. Finnes i hel- og halvplaner. Helplaner få eks. og visstnok ikke så vellykket. En del halvplanere er undermotorisert og sliter visstnok med litt støy fra aksel osv. Løsningen med bysse ute og owners cabin i forpiggen er finest, synes jeg. Tror den er sertifisert i CE-kategori C. Litt merkelig, synes jeg, for en så stor båt. Marex 330 - har litt sansen for denne, mye plass. Så på cabriolet-utgaven i Leangbukta sist helg. Patentet virker spennende, men ser pinglete ut, spør du meg. Holder dette i lengden? Selgeren påstår ja. Finish noen hakk bak Windy, desstuen veldig firkantig i designet, særlig innredningen. Synes kanskje den lukkede utgaven er mest vellykket, med den stora takluka. Men så var det det med sol og lys, da. Selv om vi av og til tenker på hardtop og forbanner kalesjen, så vil vi jo være ute når vi er på sjøen. Vi har aldri sittet inne i kabinen, verken på Nidelven eller i Sciroccoen..... men ungene trives der. Marex 290DC - gammelt skrog, litt gammeldags og kjedelig (veldig subjektivt...), i mål omtrent som Nidelv 300, dvs. mye mindre volum en Sciroccoen. Ville ikke selv gått for denne som ny i dag, selv om det er en fin båt som jeg har "trampet ned" mange ganger på båtmesser. Og så er det jo mange andre flotte båter, da..... Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 ...eller hva med denne:http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=14864 Et skikkelig "kongeskip". Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
GeirFrode Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Og hadde båten vært nykonstruert i dag, så hadde betegnelsen sikkert blitt NB975, eller kanskje NB32 eller....... Her har NB tydeligvis beholdt 840 i betegnelsen, som sikkert henviser til skroglengden på 8,40 m, som jo korrekt er 28 fot. "Alle" kjenner jo NB840, på samme måte som Scand 29.Og for å gjøre forvirringen enda større, kan jeg opplyse at skroglengden på min båt er 8,30m, og oppgis til å være 27 fot. Altså bare 10 cm kortere enn en 28-foter. Og så har vi Nidelv med sin 320 Cruiser, som også har samme skrog som Riviera 925. Rivieraen er oppgitt til total lengde 10,65m tror jeg. Er også bygget en Marex på samme skroget tror jeg. Kan det være 330? Man må jammen være våken i timen for å henge med på størrelsen på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 ...eller hva med denne:http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=14864 Et skikkelig "kongeskip". Har sett og siklet på den ja! Regner med at KOB også har tatt en kikk på den En brukt 37 Grand Mistral er faktisk et alternativ til en ny 32 Scirocco - men så var det det at jeg aller helst har lyst til å kjøpe ny båt - først og fremst fordi det er trygt. Men man skal aldri si aldri Største hindret er kanskje at kona synes jeg da blir litt stormannsgal - men hva er feil med det? Vedr. skroglengder så er det jo en masse båter som plutselig har vokst 2-3 fot ved baugspyd og badeplatform. Tidliger var det skroglengde som gjaldt - nå er det LOA. Således er det viktig å se på skroglengde og -bredde som viktige indikatorer for hvor stor båten er. I tilegg er det viktig å se på båtene. Bavaria motorbåter sier at de kun har "ærlige" fot - det er mulig det - men båtene er trange synes jeg. Vedr. Nidelv 320 Cruiser så er den basert på samme skrog som Riviera 925 i halvplaner utgaven - men Nidelv bolter på en ganske stor "klump" akter som inneholder akterkabin, badeplatform etc. Det ser man på båten om man studerer den litt nøye. Vannlinjen slutter omtreng midt på akterkabinen. Ulempen med 320 er at den er fryktelig dyr som ny. Med OK motor koster den faktisk mer enn en Windy 32 Scirooco - det synes jeg er en underlig markedsprising. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Fant en til med juksefot - hentet fra test i Baatmagasinet Nimbus 310 har en total lengde på 9,18 meter, hvilket er litt i overkant av 30 fot. Men skroglengden er 8,40 m, hvilket gjør at båten i realiteten er en 27,5-foter. Nå heter båten 320 Coupe - så da har den vel fått litt større badeplattform og litt lengre baugspyd. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Vedr. Nidelv 320 Cruiser så er den basert på samme skrog som Riviera 925 i halvplaner utgaven - men Nidelv bolter på en ganske stor "klump" akter som inneholder akterkabin, badeplatform etc. Det ser man på båten om man studerer den litt nøye. Vannlinjen slutter omtreng midt på akterkabinen. Ulempen med 320 er at den er fryktelig dyr som ny. Med OK motor koster den faktisk mer enn en Windy 32 Scirooco - det synes jeg er en underlig markedsprising. Enig. Nidelven er en fin båt, men helt hinsides priset. Sammenliknet med andre får du altfor lite båt for pengene. Når det gjelder Bavaria så synes jeg det her er motsatt. Ikke luksuriøse, men greie båter som er nokså hyggelig priset. Eneste konkrete jeg har å utsette på disse er den altfor simple dørken som er brukt i båten. Ødelegger mye for et ellers godt inntrykk. Har du vurdert bensinmotor? Dersom du farter mest i feriefart og ikke har altfor mange gangtimer, kan det vise seg å være et godt valg, både mtp. fart/krefter og økonomi. Dersom jeg hadde kjøpt ny båt idag, ville jeg iallefall vurdert det. mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Bitteliten Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Bensinmotor har jeg vurdert og forkastet. Vet at det er billigere enn diesel - men har en gang sett en båtbrann - så det er ikke aktuelt. Jeg tenker sikkerhet - samt at diesel er billigere pr liter og enklere å selge videre. Vedr. Bavaria: jeg har prøvd å få med meg kona et par ganger og sett på disse båtene. Begge gangene er konlusjonen vår: ser fine ut på utsiden - men... Stopping i seter og puter er i beste fall ukomfortabel, alt av tre er finert, sofaen i cockpit mangler ryggstøtte slik at en person faktisk kan falle ut av båten om man er uheldig på 32 foteren, sofaene har veldig lave rygger, bordet er av plastikk, støyisoleringen av motor er dårlig.... Faktisk ble jeg veldig skuffet over motorbåtene til Bavaria - fordi vi synes seilbåtene er fine (vi har bl.a. leid en 32 i 2 uker). Så der har vi konkludert med at det ikke er båt for oss. Men mange liker sikkert båtenen - og de er rimelige i innkjøp. Hvordan verdien er når man selger igjen gjenstår å se. Nidelv 300 kommer med ny cockpit løsning i 2004. Skal visstnok vises på Lillestrøm. Enig at 300 er en dyr båt sammenlignet med mange andre. Jeg synes den er trang i kabinen. Men den har visstnok vasse kjøreegenskaper. Detaljkvaliteteten på Nidelv 300 er et par hakk lavere enn Windy, og det skuffet meg første gang jeg så det. Nibus har jeg ikke vært inni noen gang. Har hørt at det er bra - noen som har erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Jacob Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Viking Crusader er 31 gammeldagse fot lang. Det vil si 9,30m uten plattform. Bredde 3,20m. Vekt 4500kg. Dette er en meget god båt. Ta en titt her: http://www.viking-baat.com Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Jeg har fått forståelsen av at noen måler lengden med og noen uten baugspyd og badeplattform. Hva er det vanligste. Som GeirFrode sier er Nordan Family 27, 8,30 m. Jeg er litt usikker på om det er inkl. eller ekskl. spyd og plattform. Forgjengeren som het Summer Family ble også betegnet som 27 fot, men var uten baugspyd. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Mener å vite at det er såre enkelt: RCD (Recreational Craft Directive - CE-merking du vet ) spesifiserer hvordan båtens lengde skal måles. Derfor ble en god del båter lengre i navnet også, men ingen kortere. Correct me if I'm wrong Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Vedr. Bavaria: jeg har prøvd å få med meg kona et par ganger og sett på disse båtene. Begge gangene er konlusjonen vår: ser fine ut på utsiden - men... Stopping i seter og puter er i beste fall ukomfortabel, alt av tre er finert, sof*en i cockpit mangler ryggstøtte slik at en person faktisk kan falle ut av båten om man er uheldig på 32 foteren, sof*ene har veldig lave rygger, bordet er av plastikk, støyisoleringen av motor er dårlig.... Greit nok at en sofa sikkert kan brukes til usømmelige ting, men her går sensurfilteret litt amokk sofaen, sofaen, sofaen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 alle seriøse båtbygger bør opplyse om lengde over all (LOA) og lengde i vannlinje. Eks. nidelv 320 Cruiser LOA 10,45m vannlinje lengde 8,00 m Det skiller altså 2,45 meter! Med mindre båten har ekstreme overheng på baug/hekk ser man at da må det være baugspyd og badeplattform med her. På Nidelven er skroget ganske kort - og man har "boltet" på en hel akterseksjon med akterkabin etc. ET annet eksempel. Windy 32 Scirocco het tidligere Windy 31 Scirocco. Eneste forskjellen er litt større badeplatform. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Greit nok at en sofa sikkert kan brukes til usømmelige ting, men her går sensurfilteret litt amokk sofaen, sofaen, sofaen Beklager skrivefeilen - kan egentlig bare skylde på at jeg er godt inspirert av Dronning Sonjen etter at hun så vakkert fortalte om kongefamilien i Belgien! Da bli det ikke saa enkelt med a-endingene. Sofaer kan brukes til mye fint de - men ikke de i Bavarien baatene - de er for harde, smale og lave Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 Ser ut som om drømmesesongen har begynt for alvor: http://www.finn.no/finn/boat/object?id=416...08&pos=15&rub=7 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.