roaldbj Startet 26.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2007 Ingar har nå laget en flott statistikk som viser utviklingen av medlemmer og innlegg jher på BP. Den ligger på medlemssidene, teknisk avd. under statistikk. Hans arbeid har stimulert meg til å se litt på båtfora i andre land. Jeg har nå svært dårlig oversikt over båtfora i andre land. For noen år siden fikk jeg litt informasjon om utviklingen i Tyskland, Italia, Spania, Frankrike og Nederland - men har ikke fulgt med de siste 2 årene. Jeg er medlem av flere fora i USA men trives bedre på BP. I England er det et omfattende system som organiserer mange båtblader, jeg tror det omfatter omlag 40 ulike områder og finnes her: http://www.ybw.com/forums/ubbthreads.php Jeg har vært innom her noen ganger, men jeg synes det er noe vanskelig å orientere seg - helt sikkert fordi jeg bruker det for lite. Denne tråden har til hensikt å få litt oversikt over andre båtfora både i Europa og USA. Jeg lurer på om andre land har tilsvarende utvikling som det Ingar har presentert i dag? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 (redigert) Jag är väl medlem i ett dussin svenska, norska, danska, tyska och engelska furum med utgångspunkt i intresse för ämnen relaterade till motorbåt, navigation, tillbehör, revirbeskrivningar och 'inland waterways'. Det kan dock konstateras att av de forum jag har kollat eller är deltagare i så är baatplassen det som har ojämförligt högst aktivitet och dessutom skribenter med högst teknisk kompetens. Jag vill dock nämna praktisktbatagande.se där jag speciellt noterat Anders Jangö och Lasse Lundbladh som välvilligt ställer sina stora kunskaper till förfogande. Redigert 28.Oktober.2007 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Tusen takk ebonita for verdifull informasjon. Har du noen opplysninger/informasjon fra båtforum i Middelhavet (Italia/Spania/Hellas/Monaco/)? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Nä inte mycket. Men en rätt intressant, underhållande och läsvärd seglationsbeskrivning av en resa (förvisso med segelbåt) via västeuropa till Medelhavet och retur delvis via kanaler finner Du här www.eilean.se . Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Hei ebonita Hva er ditt intrykk av fendern.se? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Jeg har brukt Fendern noe og vært innom og lest, Liten ktivitet på Motorbåtdelen. Men så er jeg jo bortskjemt med BP da. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ebonita Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 (redigert) Hei ebonita Hva er ditt intrykk av fendern.se? Hej Bliss X, Ursäkta dröjsmålet med svaret. Men - mjaeeee - jag har kollat på Fendern tidigare men inte 'fastnat', så för säkerhets skull har jag gjort ett par nya besök där nu, eftersom Du förde saken på tal. Men näää, jag blev inte så imponerad denna gången heller. Ingen bredd i sammanlikning med baatplassen, och det verkar som om svenskar inte orkar svara och engagera sig på samma sätt som Ni gör på baatplassen. Till exempel var det någon som hade ställt en fråga om en Webastovärmare som inte ville starta. Den 19:e augusti! Visat hittills idag 283 ggr OCH 0 SVAR!!!!!!!!!!!!!!! Ett enkelt standardproblem där många har erfarenheter och ingen gitter komma med ens någon minsta kommentar. Sanslöst! Sen är det ju så att svenskarna är mer seglare än Norrmännen, och eftersom jag kör med motor så har ju bååtplassen mer att erbjuda mig även av den anledningen. Men för säkerhets skull har jag i alla fall lagt till Fendern bland favoriter så skall det väl i alla fall bli något lite fler besök i framtiden. Bästa.... /s Redigert 29.Oktober.2007 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Ulempen med fendern er nok at en må registrere seg 2 ganger for å få tilbang til begge forumene. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Gunga Din Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Nä inte mycket. Men en rätt intressant, underhållande och läsvärd seglationsbeskrivning av en resa (förvisso med segelbåt) via västeuropa till Medelhavet och retur delvis via kanaler finner Du här www.eilean.se . tack för länken ebonita! den hade jag missat........ http://www.eilean.se har hängt med på Baatplassen i 5 år nu....nästan varje dag Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.