Solo Startet 2.Februar.2004 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2004 Fikk mange fine tips fra For rask tæring av zink. Har et spørsmål til : Innvendig akter på motoren(KAD300) er det en grønn sammensatt ledning som har tre kabelsko,Den ene kabelskoen er festet på toppen av styringen som tilhører drevet,den andre er festet til bolten i gjennomføringen av sjøvannsinntaket på skjoldet og den tredje henger løs men er merket med en gul plastlapp 'skal festes til svinghjulhuset'.Her er det glipp under monteringen for 2 år siden og det er jo greit å feste den til motoren. Kan dette ha noe med den unormalt raske tæringen av zink'en på drevet mitt at den siste kabelskoen er blitt uteglemt?? Forøvrig har jeg kunnet måle kypstrøm ved hjelp av en 3w testlampe,men har ikke funnet kilden enda,men har føreløpig koplet fra batteriene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2004 Om den kabelen som ikke er festet har funksjonen som jord så kan det ha betydning for tæringen. Da kan det være at du får en jordfeil som forplanter seg i vannet - og dermed tærer ekstra på din båt. Forøvrig kan også jordfeil på landstrøm i annen båt i nærheten av deg medføre ekstra tæring på din båt Sitér dette innlegget Link to post
Solo Svart 2.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2004 Om den kabelen som ikke er festet har funksjonen som jord .....At disse kablene skal sørge for at de forskjellige komponentene motor/skjold/drev har bedre kontakt seg imellom er helt sikkert ..og det er vel det som da kalles jord.Jeg har undersøkt de få båtene som ligger i havna med strøm og de har utelukkende strømkabel til en frittstående ovn.(ikke eget landstrømanlegg ombord). Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2004 her står det en del om landstrøm og feller http://www.baatmagasinet.no/baatweb/bmweb....ages/tidlige_57 det fremgår at Båtmagasinet senere skal ta for seg landstrøm og galvansik tæring. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 2.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2004 Fikk mange fine tips fraFor rask tæring av zink. Har et spørsmål til : Innvendig akter på motoren(KAD300) er det en grønn sammensatt ledning som har tre kabelsko,Den ene kabelskoen er festet på toppen av styringen som tilhører drevet,den andre er festet til bolten i gjennomføringen av sjøvannsinntaket på skjoldet og den tredje henger løs men er merket med en gul plastlapp 'skal festes til svinghjulhuset'.Her er det glipp under monteringen for 2 år siden og det er jo greit å feste den til motoren. Kan dette ha noe med den unormalt raske tæringen av zink'en på drevet mitt at den siste kabelskoen er blitt uteglemt?? Forøvrig har jeg kunnet måle kypstrøm ved hjelp av en 3w testlampe,men har ikke funnet kilden enda,men har føreløpig koplet fra batteriene. Hmmm. Dette må jeg sjekke på min egen KAD300. Kan ikke huske å ha sett denne kabelen, men jeg er ikke plaget av uvanlig tæring. Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Solo Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2004 Hmmm. Dette må jeg sjekke på min egen KAD300. Kan ikke huske å ha sett denne kabelen, men jeg er ikke plaget av uvanlig tæring.Kabelen er helt bak på motoren på babord side..dersom du sjekker kan du ikke gi meg tilbakemelding om de eksakte festepunktene som eventuellt er på din motor (IM). SOLO Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 3.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2004 Yess, skal bli. regner med en snartur nedom båten idag eller i morgen. Skal se om jeg får tatt noen bilder Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 4.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2004 Hei igjen Solo Har akkurat returnert fra båten og sjekket den grønne tredelte kablelen. Rett som du sier, er den "siste" tampen festet på innsiden av drevplata. Er nok en liten slurvefeil hos deg. Kameraet husket jeg tilogmed å ta med, men det var selvfølgelig tomt for strøm så bilde ble det ikke, desverre Mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.