Yalmar Startet 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2007 Er det noen der ute som vet fabrikat og type sjøvannspumpe Yanmar bruker til sin motorserie 6LPA. For meg ser det ut til å være JABSCO, men det er før jeg har demontert den. Jeg fikk lekkasje og trenger rep. sett. Erfaringsmessig så forlanger Yanmar en god del mer for sine deler. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 (redigert) Velkommen til Båtplassen. Vil tro at det er samme type som for 6LYA-serien? I så fall mener jeg det er en Johnson pumpe, jeg mener å erindre at det er logoen til Johnson pumpen på impellerlokket. Jeg har hittil kjøpt impellere fra Yanmar-forhandlere. Det kan være at en pakningsring er utett. Hvor gammel er motoren (gangtimer)? Jeg har hele manualen til 6LYA-serien, men den er på 8 MB så jeg vet ikke om du kan ta imot så stor fil som vedlegg? Redigert 27.Oktober.2007 av roaldbj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 27.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2007 (redigert) for overhaling av vanpumpen til 6 lp så er det standar lager og simeringer som du får kjøpt i en maskinforetning husk å si at du må få med rustfrt fjær til simeringen noe ikke Yanmar har og defor begyner de og lekke Service manual finer du her http://www.motoren.ath.cx/pdfs/yanmar/6lp-Service.pdf Redigert 27.Oktober.2007 av liberty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.