Jump to content

Kart over Oslofjorden papir/elektr. datum?

Trude III

Recommended Posts

Hvilke kart og hviklet kartprogram er de kalibrert i?

Har scannet inn noen kart i serie A (båt sportkart). Det er kartblad A701, A701A, A702 og A703 som er i europeisk datum.

De er kalibert i Oziexplorer.

Hvis noen kunne sjekke f.eks kart A701 og 701A.

Send en IM med mail-adresse så kan jeg sende de over.

/Per

/per

Kjempe flott!!

Det er ingen hast, men det er greit å se om jeg kan bruke kartene eller om jeg må anskaffe noen andre.

/per

Har du kalibrert kartene med gratisutgaven av Ozi? Jeg har kalibrert dem med den (bare to punkter) og de ser ut til å være ganske nøyaktige. Har et kart i C-serien som har kommet ørlite skeivt på scanneren og det er umulig å få bra med bare 2 punkter.

Har du kalibrert kartene med gratisutgaven av Ozi? Jeg har kalibrert dem med den (bare to punkter) og de ser ut til å være ganske nøyaktige. Har et kart i C-serien som har kommet ørlite skeivt på scanneren og det er umulig å få bra med bare 2 punkter.

Jeg har scannet inn B- serien (som kun er WGS 84 datum). Disse ser fine ut. Det er vanskelig å få satt kartene sammen 100% riktig, men etter å ha holdt på en hel kveld så ser det bra ut.

Det er A-serien som jeg er skeptisk til da noen av disse ikke er i WGS 84 datum.

/per

Jeg har scannet inn B- serien (som kun er WGS 84 datum). Disse ser fine ut. Det er vanskelig å få satt kartene sammen 100% riktig, men etter å ha holdt på en hel kveld så ser det bra ut.

Det er A-serien som jeg er skeptisk til da noen av disse ikke er i WGS 84 datum.

Har tatt en rask titt på et av kartene og dette skal nok bli bra, bare jeg får litt tild på meg.

Scanningen ser så langt jeg kan se fin ut og det er det viktigste.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...