Poseidon Startet 2.Februar.2004 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2004 God dagen gode båtfolk, Til orientering nevnes at jeg idag fikk inn ny EfS fra Sjøkartverket. Der er oppført rettelse nr 74 på inneværende år: """"""" Vatlestraumen Informasjon om nye dybdeforhold. I etterkant av "Rocknes" ulykken har sjøkartverket foretatt nymåling av dybdeforholdene i Vatlestraumen. 1) Endring av dybdekurve. For å ivareta et grunneområde SE for Revskolten lykt trekkes 10 meterkurven i posisjon 60 deg. 20'06"N 05 deg. 11'09" E ut til posisjonen 60 deg 20'06"N 05 deg 11'11" E (WGS-84) 2) Endring dybde Posisjon: 60 deg 20'15" N 05 deg 10'38" (WGS-84). Dybde endres til 5.6 meter i ovennevnte posisjon. Endringene vil bli tatt inn i neste nytrykk av kart 21. """"""""""""" Denne rettelsen er datert 28.01.04 og det er jo i seg selv et langt skritt fremover å få en slik EfS mindre enn en uke senere. Spesielt når vi tenker på at de forrige grunnene ble oppdaget i 1997, men ikke bekjentgjort på noen som helst måte før ved opptrykk av nytt kart i 2003. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sabrina Svart 3.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2004 Det ble hevdet at det var ingen grunn til Efs i 97 siden grunnen lå i rød sektor. Jeg spør meg, - ligger grunnen mindre i rød sektor nå? (Neppe, - siden den røde sektoren også ble utvidet)! Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.