Jump to content

Båt skadet ifm reparasjon, hvem har ansvaret

Chivas01

Recommended Posts

Hallo, båten vår har blitt forsøkt stjålet. Forsikringselskapet ber meg ta kontakt med et båtverksted slik at verkstedet kan hente båten.Nå har den hvert der i ca. 14 dager, dem har fått klarsignal at dem kan begynne . På fredag skulle verkstedet ta opp båten slik at jeg kunne komme ned iløpet av helgen å tømme vanntanken og ellers det som må gjøres før vinteropplag (båten blir hentet med kranbil når verkstedet er ferdig ). I dag kommer jeg ned til båten , ikke er den tatt opp i tillegg til at den liggerog slår inn i betongbrygga slik at fenderlista+ gelkotten har blitt ødelakt (store riper). Derfor lurer jeg ,hvem har ansvaret i dette tilfellet.

/Frode

Jeg er nok redd det er du og forsikringa di som må dekke skaden.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg vil vel tro det ja. Selskapet kan selvsakt søke regress hos verkstedet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Når verkstedet har hentet båten er det vel de som er ansvarlig for den til den returneres til eier?

Det blir vel det samme som et bilverksted som bulker en bil de har inne til reperasjon skulle jeg tro.

Skulle tro det var slik,har selv jobbet på bilverksted . Kunden ble aldri belastet hvis det ble skade på bilen etter at verkstedet hadde tatt ansvaret for den

Båten har ikke blitt tatt opp. Verkstedet har hentet og fortøyd den.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...