Jump to content

Dødslei vinteren.

Kotnes

Recommended Posts

Sitter her og er drittlei vinteren. Nyoperert og sykmeldt ut februar. Masse å gjøre på båten, men minusgrader og hauger med snø og endel redusert (får ikke gjort noen ting ) så må jeg si at jeg føler meg sånn passe lei akkura nå. Omtrent som detta her. Bilde SÅNN. Nå føltes det litt BEDRE. Godt å få brust litt med fjæra.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

......Bilde SÅNN. Nå føltes det litt BEDRE.

:cheers:  Ma bare si at jeg likte cowboyhatten bedre en den derre hekla greie! :smash:  :lol:  

Ellers så har du min fulle sympati - d'ekke greit med tykk is, oppå der hvor båten egentlig skal være. Håper at isen går om ikke så alt for lenge! Er litt mildere her nede ved Hvaler.

Og lykke til med rekonvalesensen! :rolleyes:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Januar og februar er fæle måneder på sørlandet. :yesnod: Is. slaps og dritt hele tiden. På søndag var vi på skitur med minus 15 grader og akkurat nå er det pluss 7 grader ute. Har akkurat kommet hjem fra en arbeidsøkt i båten, holder på med noen små oppgraderingerm noe som er enkelt når båten står inne  :wink: Teller dagene......

Den som venter på noe godt også videre...

Jeg syns litt synd i meg selv jeg også (når vi først er på den galleien...)

Kjøpte båt i sept. Reiste til stedet båten ligger, var noen timer ombord og tok 2 mindre prøveturer. Vi måtte tenke litt på det og reiste hjem igjen. Båten ble kjøpt via telefon og nå står den på land hos selger... Skal hente den i påsken (forhåpentligvis)... Jammen har det vært lang ventetid...

Abstinensene er forferdelige :flag:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

....nå står den på land hos selger... Skal hente den i påsken (forhåpentligvis)... Jammen har det vært lang ventetid... Abstinensene er forferdelige :sailing:

Føler med deg. Jeg ventet bare en uke fra handelen var i orden til båten sto hjemme, men de få dagene gikk jeg rundt meg selv, og visste ikke riktig hva jeg skulle finne på for å få tiden til å gå. Fikk ordnet med transport, men byttet til en annen transportør som kunne ta returlast etpar dager tidligere..... :eek:   Hva gjør en ikke for å få drømmen hjem.

Er  :puke: ferdig av snø og kulde jeg også . Jeg kjøpte også båten i sept men jeg bruker den jo endel  når ikke isen stopper meg (har kjørt bort 300 liter med suppe da ) Nå er det + grader og nesten ikke is , så det blir en tur ut og fiske idag om ca 3 timer . Og det er deilig men gleder meg sinnsykt til sol og sommer ja .Stakkars dere som ikke får brukt båten i det hele tatt , uffameg  :smiley:

Hilsen Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Kong vinter har tapt!

Ikke mange dager siden det var fullt av "hvit, ekkelt pulver" over hele landskapet her, men i går opplevde jeg første vårdagen! Sola skinte og varmet faktisk.

show_image_stream.php?bid=9039582&dx=527&dy=395

Kjøkøysund, nordover, retning Fredrikstad,  i bakgrunnen Kjøkøybrua (28 meter klaring - også for pinnebåter!!) som forbinder Kråkerøy med Kjøkøy og Hvaler. Walters hjemmehavn like inntil venstre i bildet.

Var ute og fisket i 8 timer og koste meg i det fine været. Torsken glimter med sitt fravær f. tiden. Den yngler nå og går dypt i vannet - hekta  2 sild i steden!  :puke:  :wink:  :lol: Åtte timers pilking og 2 sild å vise for.... :lol: :lol: Men du verden for en båtdag!!!!!  :smiley:

Hilsen,

Walter_S på Costa del Østfold!  :lol:

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Har du plass til en Sjømann til ved brygga "di"? Bill. mrk. Misunnelig :fishing:

Hvis du har tenkt å søke om (vær)asyl her nede på Costa del Østfold, så skal jeg alltids greie å skaffe deg båtplass på "brygga mi" - vet også om et hus som er til salgs, bare 150 m fra mitt!  :lol: Så nå er det bare å komme, Dilla! :lol:

Ønsker du deg flere sjarker Walter_s?

Tror ikke det, bastard30000 - tror jeg greier meg med den ene - hvorfor spør du, skal du kvitte deg med M/S bastard?  :lol:

Hvis du har tenkt å søke om (vær)asyl her nede på Costa del Østfold, så skal jeg alltids greie å skaffe deg båtplass på "brygga mi" - vet også om et hus som er til salgs, bare 150 m fra mitt!  :lol: Så nå er det bare å komme, Dilla! :fishing:

Tror ikke det, bastard30000 - tror jeg greier meg med den ene - hvorfor spør du, skal du kvitte deg med M/S bastard?  :lol:

Neida skal ikke selge. Tenkte bare at du må endre signaturen din :lol:

Riktignok en liten uke siden, og mildværet har meldt sin ankomst etterpå. Men her i Oslo er det altså en stund til båtlivet virkelig kan nytes  :smiley:

Bilde

Var på "båtmesse" i Leangbukta i Asker sist helg, fikk et akutt anfall av 3-fotsyke som har festet grepet fullstendig. Er nå veldig hjelpsom i huset og forsøker å overbevise admiralinnen om at litt mer plass ombord er det som skal til for å bringe båtlivet til nye høyder. Hun er ikke helt overbevist, men banken tror på meg og med kløkt og klokskap (og ikke en så liten porsjon galskap) får jeg kanskje nedkjempet siste rest av motstand hos admiralinnen  :nonod:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

:smiley:

Vakkert bilde fra Kjøkøysundet, Walter S.!

Kikket på en jobb der nede på Kråkerøy en gang i tiden, angrer nesten på at jeg ikke gjorde alvor av det! Trøndelag er bra det altså, men tør ikke proklamere VÅREN tidlig i februar!

Uansett - i morgen blir det tur på fjorden !!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

....... men banken tror på meg og med kløkt og klokskap (og ikke en så liten porsjon galskap) får jeg kanskje nedkjempet siste rest av motstand hos admiralinnen  :smiley:

Banken er jo det letteste hinderet, ...........du har nok det verste igjen sannsynligvis, du som mange andre, men stå på og lykke til.

Og forresten............  si fra hvis du skal gi bort "den lille" 32 fots Windy'en din. Kunne vært kjekt å ha :nonod:

Kong vinter har tapt! ..........Hilsen, Walter_S på Costa del Østfold!  :nonod:

Kong vinter var ikke død likevel!  :wink:

Kommentar overflødig!  :wink:

show_image_stream.php?bid=9057493&dx=527&dy=395

show_image_stream.php?bid=9057494&dx=527&dy=395

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...