Kotnes Startet 2.Februar.2004 Del på Facebook Startet 2.Februar.2004 Sitter her og er drittlei vinteren. Nyoperert og sykmeldt ut februar. Masse å gjøre på båten, men minusgrader og hauger med snø og endel redusert (får ikke gjort noen ting ) så må jeg si at jeg føler meg sånn passe lei akkura nå. Omtrent som detta her. SÅNN. Nå føltes det litt BEDRE. Godt å få brust litt med fjæra. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Walter_S Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 ...... SÅNN. Nå føltes det litt BEDRE. Ma bare si at jeg likte cowboyhatten bedre en den derre hekla greie! Ellers så har du min fulle sympati - d'ekke greit med tykk is, oppå der hvor båten egentlig skal være. Håper at isen går om ikke så alt for lenge! Er litt mildere her nede ved Hvaler. Og lykke til med rekonvalesensen! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Marø Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Nå regner det ute og temperaturen rundt Oslo ligger på 3 - 4 grader. Kan det være at våren nærmer seg? Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Kan det være at våren nærmer seg? Sannsynligvis for godt til å være sant. Vi har februar og mars igjen, huttetu Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Sannsynligvis for godt til å være sant. Vi har februar og mars igjen, huttetu Men for en stakket stund kan vi jo glede oss over temperaturkurven på Steilene: Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Januar og februar er fæle måneder på sørlandet. Is. slaps og dritt hele tiden. På søndag var vi på skitur med minus 15 grader og akkurat nå er det pluss 7 grader ute. Har akkurat kommet hjem fra en arbeidsøkt i båten, holder på med noen små oppgraderingerm noe som er enkelt når båten står inne Teller dagene...... Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Den som venter på noe godt også videre... Jeg syns litt synd i meg selv jeg også (når vi først er på den galleien...) Kjøpte båt i sept. Reiste til stedet båten ligger, var noen timer ombord og tok 2 mindre prøveturer. Vi måtte tenke litt på det og reiste hjem igjen. Båten ble kjøpt via telefon og nå står den på land hos selger... Skal hente den i påsken (forhåpentligvis)... Jammen har det vært lang ventetid... Abstinensene er forferdelige Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
jada Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 ....nå står den på land hos selger... Skal hente den i påsken (forhåpentligvis)... Jammen har det vært lang ventetid... Abstinensene er forferdelige Føler med deg. Jeg ventet bare en uke fra handelen var i orden til båten sto hjemme, men de få dagene gikk jeg rundt meg selv, og visste ikke riktig hva jeg skulle finne på for å få tiden til å gå. Fikk ordnet med transport, men byttet til en annen transportør som kunne ta returlast etpar dager tidligere..... Hva gjør en ikke for å få drømmen hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Men for en stakket stund kan vi jo glede oss over temperaturkurven på Steilene: Ja da er stasjonen på Steilene endelig oppe og går igjen. Den tok jo kvelden sammen med stormen for ca. 3 mnd. siden (da den viste 23,8 ms!!) mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Er ferdig av snø og kulde jeg også . Jeg kjøpte også båten i sept men jeg bruker den jo endel når ikke isen stopper meg (har kjørt bort 300 liter med suppe da ) Nå er det + grader og nesten ikke is , så det blir en tur ut og fiske idag om ca 3 timer . Og det er deilig men gleder meg sinnsykt til sol og sommer ja .Stakkars dere som ikke får brukt båten i det hele tatt , uffameg Hilsen Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Poseidon Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Vinter? Hva er det? Her hos oss er plenene grønne igjen og for et par dager siden viste termometeret 9.5 grader C. For båtfolk har det sine store fordeler å bo nær golfstrømmen! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Walter_S Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Kong vinter har tapt! Ikke mange dager siden det var fullt av "hvit, ekkelt pulver" over hele landskapet her, men i går opplevde jeg første vårdagen! Sola skinte og varmet faktisk. Kjøkøysund, nordover, retning Fredrikstad, i bakgrunnen Kjøkøybrua (28 meter klaring - også for pinnebåter!!) som forbinder Kråkerøy med Kjøkøy og Hvaler. Walters hjemmehavn like inntil venstre i bildet. Var ute og fisket i 8 timer og koste meg i det fine været. Torsken glimter med sitt fravær f. tiden. Den yngler nå og går dypt i vannet - hekta 2 sild i steden! Åtte timers pilking og 2 sild å vise for.... :lol: Men du verden for en båtdag!!!!! Hilsen, Walter_S på Costa del Østfold! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Batdilla Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 ...Walter_S på Costa del ØstfoldHar du plass til en Sjømann til ved brygga "di"? Bill. mrk. Misunnelig Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Ønsker du deg flere sjarker Walter_s? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Har du plass til en Sjømann til ved brygga "di"? Bill. mrk. Misunnelig Hvis du har tenkt å søke om (vær)asyl her nede på Costa del Østfold, så skal jeg alltids greie å skaffe deg båtplass på "brygga mi" - vet også om et hus som er til salgs, bare 150 m fra mitt! Så nå er det bare å komme, Dilla! Ønsker du deg flere sjarker Walter_s? Tror ikke det, bastard30000 - tror jeg greier meg med den ene - hvorfor spør du, skal du kvitte deg med M/S bastard? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Hvis du har tenkt å søke om (vær)asyl her nede på Costa del Østfold, så skal jeg alltids greie å skaffe deg båtplass på "brygga mi" - vet også om et hus som er til salgs, bare 150 m fra mitt! Så nå er det bare å komme, Dilla! Tror ikke det, bastard30000 - tror jeg greier meg med den ene - hvorfor spør du, skal du kvitte deg med M/S bastard? Neida skal ikke selge. Tenkte bare at du må endre signaturen din Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 :cryin:Samme her...Kjøpte båten i slutten av august, og har gjort enormt med forbredninger på båten, så er meget spent på hva slags fart en får, og gj-forbruk av diesel... må vente helt til 24.april for å vite........ Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Riktignok en liten uke siden, og mildværet har meldt sin ankomst etterpå. Men her i Oslo er det altså en stund til båtlivet virkelig kan nytes Var på "båtmesse" i Leangbukta i Asker sist helg, fikk et akutt anfall av 3-fotsyke som har festet grepet fullstendig. Er nå veldig hjelpsom i huset og forsøker å overbevise admiralinnen om at litt mer plass ombord er det som skal til for å bringe båtlivet til nye høyder. Hun er ikke helt overbevist, men banken tror på meg og med kløkt og klokskap (og ikke en så liten porsjon galskap) får jeg kanskje nedkjempet siste rest av motstand hos admiralinnen Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
JanS/EIR Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Vakkert bilde fra Kjøkøysundet, Walter S.! Kikket på en jobb der nede på Kråkerøy en gang i tiden, angrer nesten på at jeg ikke gjorde alvor av det! Trøndelag er bra det altså, men tør ikke proklamere VÅREN tidlig i februar! Uansett - i morgen blir det tur på fjorden !! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
jada Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 ....... men banken tror på meg og med kløkt og klokskap (og ikke en så liten porsjon galskap) får jeg kanskje nedkjempet siste rest av motstand hos admiralinnen Banken er jo det letteste hinderet, ...........du har nok det verste igjen sannsynligvis, du som mange andre, men stå på og lykke til. Og forresten............ si fra hvis du skal gi bort "den lille" 32 fots Windy'en din. Kunne vært kjekt å ha Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Slik så det ut i Horten Gjestehavn i dag , men har hørt stygge rykter om at det ventes mer snø. Kanskje litt for optimistisk å håpe på våren tidlig i februar.... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 ........fikk et akutt anfall av 3-fotsyke som har festet grepet fullstendig.Du vil ikke like godt ta mange 3-fotsyker i en jafs og heller gå på en skikkelig 26-fotsyke Sakset denne fra Windy's hjemmeside, den nye 58 Zephyros: Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 Du vil ikke like godt ta mange 3-fotsyker i en jafs og heller gå på en skikkelig 26-fotsyke Sakset denne fra Windy's hjemmeside, den nye 58 Zephyros:Lekker sak, men dessverre - det er ikke engang plass til den i drømmene mine Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
jada Svart 6.Februar.2004 Del på Facebook Svart 6.Februar.2004 .......det er ikke engang plass til den i drømmene mineMen en skal da sette seg så høye mål at en kan se dem ,men enig med deg, dette var vel litt drøyt, selv i en dyp midtvintersdepresjon. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 8.Februar.2004 Del på Facebook Svart 8.Februar.2004 Kong vinter har tapt! ..........Hilsen, Walter_S på Costa del Østfold! Kong vinter var ikke død likevel! Kommentar overflødig! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.