Jump to content

Hvor ble det av båten til Søgne Dykkerklubb?

TMe

Recommended Posts

Den ble tatt opp ganske umiddelbart, jeg dro en tur til Kragerø for å ta bilder, den skulle stå på kaia der. Men da var den allerede "forsvunnet".

Vi vet ikke hvor den er blitt av, sannsynlig vis solgt av forsikrings-selskapet.

Klubben forsøker nå å bli enige med selskapet om erstatningen, det første tilbudet fra dem var ikke slik vi hadde forventet....  :rolleyes:

Har gjort et forsøk på å få liv i GPS'en for å kunne hente ut track'et, men det viste seg dessv. å være umulig.

Jeg regner med at dere har diskutert mye med "gutta" som var ombord, og forsøkt å rekonstruere hendelsesforløpet. Har dere kommet noe lengre mht. å finne ut hva som skjedde og årsakssammenhengen? Jeg ser dere ikke har klart å få noe ut av GPSen, men dere har jo allerede på kart vist her på Baatplassen indikert hvor dere mener båten befant seg ved og etter grunnstøtingen. Det ble også nevnt noe om røde fyrsektorer.

Siden Kragerøskjærgården er min "hjemmearena" store deler av sommeren hadde det vært interessant med mere info om dette.  :lol:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

• 4 år senere...
  • 9 år senere...

Tittelen er gammel, men nå har vi svaret.

Båten er kommet tilbake til Søgne via diverse eiere, og ligger nå i nabohavna til der den bodde før 2004.

Møtte den på fjorden en dag og fikk noen raske ord med eieren.

Han hadde kjøpt den fra et dødsbo el. og hadde lurt litt på om den hadde vært her i distriktet før ettersom det lå et laminert kart over Søgne om bord.

Ny motor, styringen flyttet ut, targabøyle og litt rigging for fiske, men båten er den samme og lever i beste velgående.

Luka i hekken og 50 mm syrefast rekke er der fortsatt, men jeg glemte å se om plattingen i hekken fortsatt var der.

Mons

Båten gikk ned lille julaften etter feil på navigsjonsutstyr. Diskusjonene rundt årsaker til feilen med mer ble en av de lengste trådene i forumets ungdom, og de som har vært med lenge hentet mye lærdom av de mange flinke debattantene.

Båten var en 31 fot Viksund, og det var nokså spesielt å se den på "hjemmefjorden" igjen

Redigert av mons (see edit history)

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...