TMe Startet 3.Februar.2004 Del på Facebook Startet 3.Februar.2004 Jeg undres på hvordan det går med båten som gikk til bunns ved juletider ? Er den fortsatt på havets bunn ? Er den berget ? Blir den reparert ? Hvor langt er ev. arbeidet kommet ? Bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Den ble tatt opp ganske umiddelbart, jeg dro en tur til Kragerø for å ta bilder, den skulle stå på kaia der. Men da var den allerede "forsvunnet". Vi vet ikke hvor den er blitt av, sannsynlig vis solgt av forsikrings-selskapet. Klubben forsøker nå å bli enige med selskapet om erstatningen, det første tilbudet fra dem var ikke slik vi hadde forventet.... Har gjort et forsøk på å få liv i GPS'en for å kunne hente ut track'et, men det viste seg dessv. å være umulig. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Jeg regner med at dere har diskutert mye med "gutta" som var ombord, og forsøkt å rekonstruere hendelsesforløpet. Har dere kommet noe lengre mht. å finne ut hva som skjedde og årsakssammenhengen? Jeg ser dere ikke har klart å få noe ut av GPSen, men dere har jo allerede på kart vist her på Baatplassen indikert hvor dere mener båten befant seg ved og etter grunnstøtingen. Det ble også nevnt noe om røde fyrsektorer. Siden Kragerøskjærgården er min "hjemmearena" store deler av sommeren hadde det vært interessant med mere info om dette. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Ingar Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Jeg har ikke snakket direkte med de som var med på turen, men slik jeg forstår det er det ingen andre naturlige forklaringer på det som skjedde enn at GPS'en i en periode må ha vist feil posisjon. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Vi vet ikke hvor den er blitt av, sannsynlig vis solgt av forsikrings-selskapet. Klubben forsøker nå å bli enige med selskapet om erstatningen....... Selskapet kan vel ikke selge den uten videre. Den er vel ikke selskapets eiendom før de er blitt enig med eieren om oppgjøret. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 :confused:Selskapet kan vel ikke selge den uten videre. Den er vel ikke selskapets eiendom før de er blitt enig med eieren om oppgjøret.Klubben hadde gitt selskapet beskjed om at vi ikke var intr. i å overta/kjøpe vraket. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Juli.2008 Del på Facebook Svart 10.Juli.2008 Til lørdag arrangerer Søgne dykkerklubb bryggedans på kaia i Høllen. Dette er årets store happening i Søgne. Program her. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.Juli.2008 Del på Facebook Svart 10.Juli.2008 Bryggedans på kaia i Høllen var jeg på for 20 år siden og samlet Pioneeren full av flasker. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 10.Juli.2008 Del på Facebook Svart 10.Juli.2008 Gamle tråder og nye tråder med mer enn 2 svar stenges ikke. Men vi hadde sannsynligvis ikke godtatt en slik tittel i dag. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 Tittelen er gammel, men nå har vi svaret. Båten er kommet tilbake til Søgne via diverse eiere, og ligger nå i nabohavna til der den bodde før 2004. Møtte den på fjorden en dag og fikk noen raske ord med eieren. Han hadde kjøpt den fra et dødsbo el. og hadde lurt litt på om den hadde vært her i distriktet før ettersom det lå et laminert kart over Søgne om bord. Ny motor, styringen flyttet ut, targabøyle og litt rigging for fiske, men båten er den samme og lever i beste velgående. Luka i hekken og 50 mm syrefast rekke er der fortsatt, men jeg glemte å se om plattingen i hekken fortsatt var der. Sitér dette innlegget Mons Link to post
mgjell Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 virkelig gammel tråd :) Hva er historien bak? Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 24.September.2017 Del på Facebook Svart 24.September.2017 (redigert) Båten gikk ned lille julaften etter feil på navigsjonsutstyr. Diskusjonene rundt årsaker til feilen med mer ble en av de lengste trådene i forumets ungdom, og de som har vært med lenge hentet mye lærdom av de mange flinke debattantene. Båten var en 31 fot Viksund, og det var nokså spesielt å se den på "hjemmefjorden" igjen Redigert 24.September.2017 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.