bliss X Svart 1.November.2007 Del på Facebook Svart 1.November.2007 Et trackingsystem i forb. med konvoien er ønskelig fra flere. Men det bør vel ikke være for komplisert slik at ikke hvermansen kan klare å håndtere det? Men mener du det er påkrevd, Astor? Jeg har ikke meldt meg på konvoien da jeg synes det er for tidlig å ta noen stilling til deltagelse, men noe trackingsystem vil jeg definitivt ikke ha ombord. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 1.November.2007 Del på Facebook Svart 1.November.2007 men noe trackingsystem vil jeg definitivt ikke ha ombord.Jeg synes det hadde vært greit med tracking men det trenger ikke å være mer avansert enn at der lages en "stafettpinnekonto" på GpsGate der brukernavn og passord står på pinnen. Den som har pinnen går inn på nett og manuelt forteller hvor pinnen er. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
bliss X Svart 1.November.2007 Del på Facebook Svart 1.November.2007 Det jeg lurte på var om Astor mener det er et krav for deltagelse. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2007 Men mener du det er påkrevd, Astor?Jeg har ikke meldt meg på konvoien da jeg synes det er for tidlig å ta noen stilling til deltagelse, men noe trackingsystem vil jeg definitivt ikke ha ombord. Selvfølgelig ikke. Men får vi et trackingssystem vil hver og en av oss ha den med kun noen timer til maks. et par dager. Jeg skal ikke ta stilling til dette, men er gjerne behjelpelig om flertallet ønsker et slikt system. Som det nevnes er det vel egentlig greit nok at man går inn mauellt på nettet og definerer ca. posisjonen hvor "pinnen" er i øyeblikket. Kanskje det kan lages et spor manuelt også slik at vi ser hvor den har vært siden starten av. Tror dette lar seg gjøre via tracking i programmet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 1.November.2007 Del på Facebook Svart 1.November.2007 Flott at dere vurderer alternative måter å følge konvoien. Et enkelt alternativ er kanskje å sende posisjon som SMS melding til den/de som er ansvarlige for å oppdatere konvoien. Vil tro at det på markedet finnes flere gode illustrasjonsprogrammer for å følge en konvoi langs norskekysten. Jeg synes det nå er jobbet så pass mye med denne ideen at det hadde vært hyggelig om det ble en årlig aktivitet. Men, i første omgang ett år ad gangen. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.November.2007 Del på Facebook Svart 2.November.2007 Astor: Kan man ikke få slippe alt dette trackegreiene da hvis man ikke ønsker å ha noe med det å gjøre men likevel ønsker å delta? Jeg synes alt teknisk rundt dette bør være frivillig. Følger ikke med på alle disse duppeditt diskujonene rundt konvoien da jeg ikke har noen interesse av det, men hvis jeg skal være med, så vil jeg ha en trepinne og ikke en koffert full av elektronikk. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2007 Astor: Kan man ikke få slippe alt dette trackegreiene da hvis man ikke ønsker å ha noe med det å gjøre men likevel ønsker å delta? Jeg synes alt teknisk rundt dette bør være frivillig. Følger ikke med på alle disse duppeditt diskujonene rundt konvoien da jeg ikke har noen interesse av det, men hvis jeg skal være med, så vil jeg ha en trepinne og ikke en koffert full av elektronikk. Selvfølgelig ikke. Men får vi et trackingssystem vil hver og en av oss ha den med kun noen timer til maks. et par dager. Jeg skal ikke ta stilling til dette, men er gjerne behjelpelig om flertallet ønsker et slikt system. Som det nevnes er det vel egentlig greit nok at man går inn mauellt på nettet og definerer ca. posisjonen hvor "pinnen" er i øyeblikket. Kanskje det kan lages et spor manuelt også slik at vi ser hvor den har vært siden starten av. Tror dette lar seg gjøre via tracking i programmet. Du fikk ikke med deg mitt tidligere svar. Joda, du slipper dette Lasse. Vi som liker dette kan bruke det, dere andre slipper. Enkelt og greit, som BP ellers. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bliss X Svart 2.November.2007 Del på Facebook Svart 2.November.2007 Flott Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2007 Vi er 17 BP-medlemmer på GPS-link. Artig å se hvor de forskjellige medlemmene holder hus/ har båtplass. Savner deg her, Tine III. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roger jo Svart 6.Desember.2007 Del på Facebook Svart 6.Desember.2007 Hei! GpsGate er mye mer enn båt sporing. Har brukt det i flere år for å kunne, kjøre flere kartprogram samtidig for å sammenligne de mot hverandre. Tiki navigator er et kjempe bra program. Liker det enda bedre på Svenske kysten, på grunn av kartene. Her er MYE lett forklart på NORSK. Båt sporing. http://www.tikinavigator.no/buddytracking/index.htm Gratis server. http://www.tikinavigator.no/buddytracking/server_reg.htm GPSGATE http://www.tikinavigator.no/buddytracking/gpsgate_start.htm Tiki navigator http://www.tikinavigator.no/buddytracking/tiki_start.htm Tiki Navigator hjemmeside. http://www.tikinavigator.no/no/index.htm Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.