Frivakten Svart 6.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2007 (redigert) Mitt problem er at båten ser fryktelig høy ut bak, og at det vil bli litt verre når denne rekka kommer på. Dette pga av at båten er svært smal i forhold til høyde/lengde. (Bredden er 4,80) og jeg bedriver derfor litt tankevirksomhet for hvordan jeg skal "tone" ned høyda. Det hjalp å sette på daviter, da dette "forstyrrer hekken", men ikke nok. Jeg finner nok på noe. Sånn generelt vil horisontale striper og felter nedtone høydeeffekten visuellt. Uten å ha studert dette nøye nok på din båt, så kunne f.eks. følgende brukes for nedtone høyden: flybrigden eller deler av den samt og rekkverk males mørk en felt eller bånd i kontrastfarge males horisontalt på skroget? Styrehus-dekket males i kontrast? I et fotoprogram kunne man drodle med løsninger. Redigert 6.Desember.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Verrie Svart 6.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2007 Det jeg foreløpig er kommet frem til, er at syrefaste rør i rekke males hvite, samt overbygg og at skrog blir blått som tidligere foreslått. I tillegg flyttes flagg opp til flybrigde, samt større navneskilt med undertekst hjemby på akterende. Jeg tror også det vil hjelpe visuelt når landgangen kommer på plass akter. Driver og leker litt med bilder innimellom. Har godt tid. Får ikke gjort noe med dette før til våren allikevel (maling). Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 6.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2007 Hadde det vært en seilbåt, skulle rekka vært 610 mm. Men det er ikke noen seilbåt. Hadde det vært et målt fartøy, skulle rekka vært 1105 mm. Men det er ikke noe målt fartøy heller. Jeg tror ikke det er noen regler. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 6.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2007 Mulligan, med målt fartøy, mener du da skipsregisteret/målebrev ? Målebrevet har jeg....... Men finner ikke regler der heller. Om du mener annet, beklager jeg det. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 6.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2007 Jeg ser for meg også å lage en slags bittelite pantry, samt oppbevaringsskap. Innfellt grill er standard på store flybridge båter og kanskje en Bimini topp for varme dager.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Verrie Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Biminitopp blir ikke aktuelt. Jeg er sikkert rart skrudd sammen, men har egentlig aldri skjønt vitsen med det for hvis man vil sitte under tak, så er det bedre og gå ned. Vi har pratet om grill oppå der, så det er en tanke ja........ Kona har bestemt at der skal 3-4 solsenger, så vi får se hvor mye plass der blir igjen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Bare vent til sola stikker fram og vinden nærmest er fraværende. Da kan det for folk som har levd noen år være varmt å sitte på overdekket uten skygge. Jeg er mer enn glad for biminitoppen vår. Den fører til at hele familien kan sitte på overdekket uten at noen smelter. Alle jentene i familien setter pris på denne. Og brunfargen kommer selv om vi sitter under biminien. Jeg vil nok savne denne i neste båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.