Jump to content

Krav til rekkehøyde på flybrigde ?

Verrie

Recommended Posts

Mitt problem er at båten ser fryktelig høy ut bak, og at det vil bli litt verre når denne rekka kommer på. Dette pga av at båten er svært smal i forhold til høyde/lengde. (Bredden er 4,80) og jeg bedriver derfor litt tankevirksomhet for hvordan jeg skal "tone" ned høyda. Det hjalp å sette på daviter, da dette "forstyrrer hekken", men ikke nok. Jeg finner nok på noe.

Sånn generelt vil horisontale striper og felter nedtone høydeeffekten visuellt. Uten å ha studert dette nøye nok på din båt, så kunne f.eks. følgende brukes for nedtone høyden:

flybrigden eller deler av den samt og rekkverk males mørk

en felt eller bånd i kontrastfarge males horisontalt på skroget?

Styrehus-dekket males i kontrast?

I et fotoprogram kunne man drodle med løsninger. :smiley:

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Det jeg foreløpig er kommet frem til, er at syrefaste rør i rekke males hvite, samt overbygg og at skrog blir blått som tidligere foreslått.

I tillegg flyttes flagg opp til flybrigde, samt større navneskilt med undertekst hjemby på akterende.

Jeg tror også det vil hjelpe visuelt når landgangen kommer på plass akter.

Driver og leker litt med bilder innimellom. Har godt tid. Får ikke gjort noe med dette før til våren allikevel (maling).

Bare vent til sola stikker fram og vinden nærmest er fraværende. Da kan det for folk som har levd noen år være varmt å sitte på overdekket uten skygge. Jeg er mer enn glad for biminitoppen vår. Den fører til at hele familien kan sitte på overdekket uten at noen smelter. Alle jentene i familien setter pris på denne. Og brunfargen kommer selv om vi sitter under biminien. Jeg vil nok savne denne i neste båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...