Bergen dørk Startet 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2007 Dollaren er historisk lav. Det er jo et og annet en trenger: Noen som har tips for hvilken nettbutikk en bør satse på nå i USA? Tenker først og fremst på elektronikk (kartplotter, gps, ekkolodd mv). P.S: Hvis dette er nettopp tatt opp, hadde det vært fint å bli henvist til tråden. Så ikke noe i farten på dette den siste tiden, men jeg har vært litt lite til stede de siste månedene. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Naurstad Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Leter etter tracker, og her er billigste jeg har funnet: http://www.semsons.com/gpstracker.html Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Mange her handler fra WMJ Marine og jeg har lagt igjen noen titusen hos Defender og har vært fornøyd med det. Defender har en katalog på 340 sider som kan lastes ned og den er grei for å få en oversikt over varesortimentet. Du bør nok sjekke prisene rundtomkring på de tingene du skal ha for enkelte ting er billig en plass og dyrere en annen, og motsatt.... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sofaseileren Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Defender sender også gratis katalog i posten, for den som ikke har bredbånd på do . Både på nettsider og i katalogen opererer de ofte med "MAP price" som detyr noe som "minimal advertised price", om jeg forstår rett, det laveste de har lov å avertere produktet for. Trykker du på "buy" knappen i nettbutikken får du opp Defenders egen, lavere pris. Det kan være betydlige avslag her! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 ...Det kan være betydlige avslag her!Jepp, og i tillegg, dersom ordren er litt stor, kan du be om ekstra god pris Jeg handlet for drøye 40.000 der for en tid siden og fikk noen tusen ekstra i avslag (Defender gikk til sine leverandører og forhandlet litt ekstra). Dette er jo ikke slik de gjør på ordrer på 2-3 tusenlapper, må nok litt mer til da... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
JensKH Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Ellers så er jo også ebay en mulighet for gode kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Her er enda en sjappe, jeg har ikke selv handlet her, men prisene ser ok ut. Er det noen med erfaring fra handling ? http://www.boatersland.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 http://global.ebay.com/gbh/search?browse=0...er=2&ipp=25 Her finner du det meste du trenger til båt og alt annet, kansje du får et kjempe godt bud også Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Jeg forsøkte for noen dager siden å bestille fra USA - fikk ordrebekreftelse på sakene, og alt syntes bra. Så kom det en epost om at det i tillegg til den opprinnelige fraktkostnaden på ordren påløp ytterligere 50 dollar i frakt. Handelen ble kansellert da ordren i ugangspunktet var ganske beskjeden, og dette var en helt annen frakt enn det som fremkom når jeg bestilte. Hvilken erfaring har dere med fraktkostnaden for forskjellige volum på ordrene? Det jeg hadde bestilt skulle egentlig koste 21 dollar (for varene, som var voks og teakolje etc)- og tilslutt tilsammen 57 dollar i frakt, og da ble det meningsløst, så jeg antar at man må opp i et visst volum før det lønner seg å handle fra USA? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Frakten på min store bestilling som bestod av 3 kolli på ca 60x60x60 cm + en litt mindre pakke kom på USD 360. Synes ikke det var så ille. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Showtime Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Jeg kjøpte GPS og C-map mega wide hos Marinedeal.com i california, fikk det sent med FedEx economy. hele greia kom på 6823.- kr. levert på døra. Samme pakka ville kostet meg 17090,- hos Seatronic i Moss som jeg tror er en av de billigste her i Norge. Så med dagens dollarkurs er det penger å spare. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Det er noe jeg ikke helt skjønner... Hvem er det som stikker av med fortjenesten i Norge når det er så billig for oss å handle i USA. Er det Produsenten, Distributøren eller Forhandleren. Det betyr jo ikke så mye; Man handler jo der det er billigst, men det kunne jo være interessant å vite. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Det er noe jeg ikke helt skjønner...Hvem er det som stikker av med fortjenesten i Norge når det er så billig for oss å handle i USA. Er det Produsenten, Distributøren eller Forhandleren. Det betyr jo ikke så mye; Man handler jo der det er billigst, men det kunne jo være interessant å vite. Eller kanskje staten? Når det gjelder handel så tenkte jeg kanskje på og kjøpe cd spiller og autopilot fra WMJ så hvis det er noen fler som skal ha noe småtteri hadde det kanskje blitt billigere frakt? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 tja..moms betaler man jo uansett så tror nok mye her ligger i at vi er et rikt land på høy betalingsvilje. Er jo nok av folk som handler i Norge og greit betaler opp mot 3-gangen for en kartplotter for å kunne spørre om råd på den lokale butikken. Personlig synes jeg servicen og produktkunnskapet i utenlandske butikker er vel så bra som i norske og leveringstiden kan fort blit det samme. Siste innkjøp er en Navman 7110 VHF som kom på 290 $ inkludert frakt. Med moms og gebyr blir dette ca 2100 kroner. Seatronic har nå høsttilbud på 3990 men da kommer vel også frakt innenlands i norge i tillegg. Normal pris hos dem er 4600 + innelands frakt. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Hvilken erfaring har dere med fraktkostnaden for forskjellige volum på ordrene? Jeg kjøpte Garmin 3010 hos WMJMarine og betalte 99$ i frakt. Dette var med forsikring for inntil 650$ og tracking. Det hele gikk fort og smertefritt. Produktet som skulle være remanufactured var nok en 100% ny plotter, det var iallefall ikke et eneste lite merke i den og alle ledninger mv hadde ikke vært brukt før så jeg ble en fornøyd kunde... Jeg bestilte egentlig med radar først, men da ble frakten 229$ og dermed ble prisen for denne opp mot norskpris på Malfix så droppet radaren... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Showtime Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Eller kanskje staten? Elektronikk fra USA er det bare MOMS som betales. Problemet vårt er et altfor høyt kostnadsnivå. Folk er villige til å betale det som forlanges. Og Importører, grossister og butikker tar avanser som er romslige nok. Bare se på klesbutikker i Storsentrene, de ligger vegg i vegg i vegg og det er rimelig glissent med kunder der, men likevel går de fleste med pene overskudd. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Vel, Norge har 4,5 mill innbyggere. Mens i USA bor det et par mer. Ingen IMP sitter med hår-reisende kalkyler på dette utstyret. Men disse store forh i USA er helt sikkert større en den norske imp. I tilegg sitter vi med kostbare garanti/reklamasjons ordninger. Helt klart at lønnsnivået er mye høyere. Men jeg bestilte båten ferdig med Raymarine utstyr, ferdig montert med norsk 5 års reklamasjonsrett. For min del, klok av skade. Det kostet vanvittig mye mer en jeg leser hva butikkene som nevnt i tråden tilbyr. Men nå har jeg hevet meg på Sydvestens flotte tiltak på fellesbestilling av trådløse fjernkontroller til autopiloten. Spennende for en amatør på netthandel av "kostbart utstyr". Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mouche Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Husk at alle priser i USA oppgis ex salestax (tilsvarende vår moms) slik at man tar hensyn til det når man sammenligner priser og skal finne noe av forklaringen på de store prisforskjeller. I tillegg vil jeg tro at man kutter et ledd, internetthandel er jo også billigere her enn i butikk og til slutt så har vi en for oss forbrukere helt unik sikkerhet i Forbrukerkjøpsloven. Det er jo nødt til å være en kostnad forbundet med denne og det blir jo nødvendigvis oss forbrukere som betaler for den, hvem ellers? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SveinHa Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 En ulempe med netthandel er at garanti er omtrent fraværende. Raymarine har et eget punkt i garantibestemmelsene om at varer kjøpt på internet og sendt ut av USA ikke har garanti i det hele tatt. Litt kjipt men når prisene er så lave så er det likevel verdt å ta sjansen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
nordan family 27 Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Er det noen som handler forbuksmateriell som voks, polish, lensepumper, gjennomføringer og annet småstæsj som i utgangspunktet ikke beløper seg til å store beløp og funnet et sted hvor det lønner seg når frakt inkluderes? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 (redigert) Remaufactured Raymarine E120 til 2500$ hos WMJ Marine... om det er av interesse for Raymond folket... Redigert 3.November.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hydrox Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 En enkel måte å finne en seriøs butikk for en vare dere har lyst på er besøke hjemmesiden til produsenten av produktet. Der ser dere i listen over forhandlere i f.eks USA, finner dere en butikk der så kan dere ganske så trygt handle. Har gjort dette en del ganger og har alltid endt opp med varer i posten og riktig trekk på Visa kortet. Et godt eksempel kan være www.egauges.com, siden virker litt kjip og de tar ikke visa drikte ved bestilling på nett. Jeg måtte sende dem bilde av visakortet mitt sammen med ID og en signatur. Spooky dette her, men siden jeg fant egauges på forhandlerlisten til VDO så tok jeg sjangsen. (Var VDO produkter jeg kjøpte) Null problem, det banket på døren min tre dager senere og der stod en mann med pakken i hånden. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Raymarine har et eget punkt i garantibestemmelsene om at varer kjøpt på internet og sendt ut av USA ikke har garanti i det hele tatt. Hvor har du dette fra ? Kanskje du blander kortene litt ? Det virker som du blander in onboard warranty her. Raymarine har worldwide warranty på 2 år, det har nok alle produsentene idag. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Hvor har du dette fra ?Det er fra garantibeviset som følger med Raymarineproduktene... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Mix Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Da må dette være noe nytt. Det står ikke noe slikt hos meg, men nå er nok mine ting over garanti tiden allerede. Kan du fotografere eller scanne inn dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.