Jump to content

Dollaren er lav - hvilken nettbutikk i USA bør en satse på nå?

Bergen dørk

Recommended Posts

Er det mye å spare på å bruke jetcarrier i denne sammenhengen da... Fikk nettopp levert en pakke fra WMJ Marine direkte... Esken var vel på 0,5 x 0,4 x 0,3 meter og veide ikke så mange kg.... kostet 100$ i frakt.... Tok en drøy uke til den var i Norge

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

bruker du stort sett å få ting tilsendt direkte, eller?

Så fremt de gjør det så får jeg varene rett hjem, mindre kokker mindre søl etter mitt syn... dette er en av grunnene til at jeg benytter WMJ marine som jeg er meget godt fornøyd med... om en benytter rett frakt metoden så blir det rimelig også..... men sjekk alltid med butikken... Siste benyttet jeg US POSTAL GLOBLAL EXPRESS etter anbefaling fra WMJ. Ulempen her er at Posten overtar sendignen i kongeriket og tar seg av momsen, det betyr at det tar noe lengere tid i "tollen" på Gardermoen, og sending til poststed..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Hvorfor det er billigere i USA i forhold til her hjemme??

HMmm.. Momsen må du jo betale åkke som; Frakta like så! Hva er det DAAaahhh som skrur opp prisen?? :rolleyes: :rolleyes:

Folk bak disken, kanskje.

At de skal ha opplæring?

At det må være et service-verksted som kan ta garantiene på strak arm? Med dyre instrumenter?

Og at de servicefolka må ha opplæring og etterutdanning? OG blir avkrevd SVAR-tid (gratis) fra knotete kunder?

Alt dette koster endel, pluss at "stakkaren" som driver sjappa vil ha litt igjen for dette også?

:rolleyes: :rolleyes:

Noen bedre??

Eller ønsker vi ALT på internetthandel?

H-melk fra afrikansk ku kanskje? DEN er sikkert MYE billigere enn fra Tine?

(Frakta i DET tilfellet kan du glemme, for det lønner seg bedre å sende fisken vår til China for filetéring, og tilbake på Prix-en... Enn å lønne folk i avfolkingstrua fiskevær nordpå; Som staten etterpå må betale trygd til... Men DET er et annet budsjett eller?)

Anyway, hvis a´ mor godkjenner det, sender jeg $$$ til "min gode venninde jomfru Kluge" i Seattle for kjøp av Furuno 1725 radar...

Mac prising fra produsent

MC Donald hamburger i USA 1 US dollar, i Australia 1 AUD, i Auropa 1 EUR. Produsentene styrer også en del av prisene. Uanset hvor et Norsk firma importerer fra, kan dette slå uheldig ut på prisen for tiden.

Hei Sydvesten og dere andre!

Ja, jeg ser jo at den fraktmetoden du anbefaler på råd fra WMJ Marine kommer rimelig greit ut. Får en i tillegg da en fraktkostnad fra Posten fra "inntak" til landet og hjem, eller er det kun moms de legger på og gir deg regning på? Jeg skal gjøre dette for første gang (fra USA) og stiller gjerne litt dumme spørsmål. :smiley:

Jeg vurderer å kjøpe en kartplotter fra WMJ Marine - Lowrance 5300 C, evnt en annen i denne kategorien. Denne koster vel ca 7000 i Norge og kommer vel på ca 3700 kr inkl mva og frakt til Norge via WMJ Marine. Det er jo halv pris og i så måte en god deal. Jeg vurderer det slik at denne type plotter er bra nok i en treg snekke som jeg har. Har god tid til kikke på skjermen inn i mellom. :smiley:

Det er imidlertid en ting som undrer meg litt - i spesifikasjoner i norske nettbutikker; eks Navybutikken er den oppgitt å ha 5;5" skjerm, men hos WMJ Marine 5". Kan det være at WMJ Marine selger ut en eldre modell til en rimelig pris, eller? Noen som har eller kjenner til denne plotteren?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Hei Sydvesten og dere andre!

Ja, jeg ser jo at den fraktmetoden du anbefaler på råd fra WMJ Marine kommer rimelig greit ut. Får en i tillegg da en fraktkostnad fra Posten fra "inntak" til landet og hjem, eller er det kun moms de legger på og gir deg regning på?

Det er kun momsen som tilkommer og muligens et lite gebyr.. Momsen må betales ved overlevering av pakken som er på døra og de tar kort, hvis ikke såleveres den på ditt lokal postkontor

Er det mye å spare på å bruke jetcarrier i denne sammenhengen da... Fikk nettopp levert en pakke fra WMJ Marine direkte... Esken var vel på 0,5 x 0,4 x 0,3 meter og veide ikke så mange kg.... kostet 100$ i frakt.... Tok en drøy uke til den var i Norge

Jetcarrier vill ha tatt 335kr inkludert fortollingsgebyr for pakka di. I tilegg ville det ha kommet på noen dollar i innenlandsfrakt til Jetcarrier sin USA terminal.

Jeg har kjøpt varer som har blitt sendt med UPS et par ganger, frakten har vært svært høy og de tar også 200kr i fortollingsgebyr. De er heller ikke raskere enn jetcarrier. Tok ca 1,5 uke begge ganger.

USPS er nok et gunstig fraktalternativ for de butikker det er tilgjengelig.

Jeg bor i grønland, så det med levering er en lidt besværlig ting. Men det lyder til de har styr på det, faktisk lyder det næsten for billigt, iforhold til og få ting sendt fra Danmark.

Har fået fortalt, at den lokale VP værksted køber deres dele i Belgien, og i forhold til USA er der en EUafgift på tingene, selvom grønland ikke er med i EU. Når tingene kommer fra usa til Grønland, betaler man ikke den afgift. Samtidig laver de deres reservedele selv i usa, og det er måske osse billigere end dem den lokale VP værksted køber i belgien.

Pris i Nuuk hos VP værksted = 9400kr for rør veksler alene. Selvom jeg viste priserne dem fra nettet, var han ikke til og slå en krone af prisen..

Så jeg vil forsøge med marineexpress.

Skuffet over at det lokale værksted ikke er interesseret i og få sig en kunde.

• 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

To Stevens:

Hello

This is A. F. Bastani from PAG marine propellers sales department. I wonder how do you think that it is a "NettButikk"?!

PAG is a manufacturer of aluminum alloy outboard propellers, active from 1989, and it covers engines from 15 to 250 hp.

We have exported our products to many countries such as United States, France, Germany, Greece, South Africa, Saudi Arabia, Lebanon, United Arab Emirates, Kuwait, Qatar, Russia, Yemen, etc.

We didn't have any marketing in Scandinavia yet. This is why you don't know this brand.

Sincerely

A. F. Bastani

www.PAGmarine.com

• 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...