Geirh Startet 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2007 Vet det var en tråd her inne om kjøp av deler fra Amerika til Yanmar men finner den ikke igjen. Noen som kan hjelpe meg med adressen til denne butikken i usa? Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Hei Geirh ! Det var jeg som startet lenken tidligere i uka. Den het " Rimelige Yanmardeler, hvor ? " ). Det kom ikke så mye ut av den, men har i ettertid fått følgende adresse fra roalbj som alltid er hjelpsom. firmaet heter : shipstore og ligger i USA. Har ikke selv vært inne på denne siden ennå . Hva slags motor har du ? Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 31.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 shipstore.com der kom det,takk for det. Har en 2005 mod 6 syl. 340 HK. Tenkte jeg skulle få bestilt filter,sink Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Samme her Geirh, men jeg har en 2000 mod. Alt for dyre deler i Norge. Mvh. glek Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 (redigert) Hei sann Man har også marinedieseldirectveldig br side som man kan taste dele num rett inn. Man må ha en konto hos jet carrier da for de selger bare til usa. Redigert 31.Oktober.2007 av Thorgrim (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
roaldbj Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Oljefilter og diselfilter kan dere evt. kjøpe fra Lekang, Såner. Et alternativ til sinkanodene er visstnok å kjøpe enda lengre stavanoder i Norge (har glemt adressen), og deretter gjenge dem opp slik at de kan skrues inn i messingskruene. Dette er beskrevet i ett innlegg i våres mener jeg. Oljefilter til giret fås kjøpt fra butikk bl.a. i Oslo. Skal se om jeg finner adressen senere. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 1.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 jeg finner ikke min yanmar 6 syl.på 340HK på sidene til shipstore.com. Skjønner ikke det er det jeg som gjør feil eller er den ikke der? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Du må vite vilke deler du trenger. Her er eksempelvis de sinkstavene jeg kjøpte, både med og uten messinghode. Enhet: MTRCMEZ1F - Zinc Only Pencil 1/2" x 1 1/4" $ 2.39 Enhet: MTRCMEZ2 - Zinc Only Pencil 5/8" x 2" $ 2.39 Enhet: MTRCME1F - Zinc Pencil 1/2" x 1 1/4" $ 5.29 Enhet: MTRCME2 - Zinc Pencil 5/8" x 2" $ 5.29 Dersom du kjøper ett komplett sett med messinghoder, kan du neste sesong bruke anodene uten hoder og skru disse inn i de oppgjengede messingboltene. Jeg har ett eller annet sted nummer på dieselfilter og oljefilter. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 (redigert) Hei sann Man har også marinedieseldirectveldig br side som man kan taste dele num rett inn. Man må ha en konto hos jet carrier da for de selger bare til usa. Har også browset denne siden. De har bl.a. et kit i to varianter over hva man behøver å ha ombord http://shop.torresen.com/marine_diesel_dir...parts_reference Men de sender ikke til Norge: ..."Based on geographical territory restrictions imposed by Yanmar we are not allowed to sell Yanmar engine parts outside of a specific twenty state area along the United States east coast and Great Lakes regions." Noen som har erfaring med JetCarrier? Har ordnet meg med en 'konto' der men har ikke testet det ut enda.. Redigert 1.November.2007 av jo_no (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 (redigert) Noen som har erfaring med JetCarrier? Tut og kjør. Har selv handlet Yanmardeler fra Torresen/Marinedieseldicect og andre forhandlere uten problemer. Tok ca. halvannen uke og varene var på døra. Pass bare på at forhandleren har New Jersey i territoriet sitt. Redigert 1.November.2007 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 Dette var to fine svar jo_no og mix. Har vært inne å snoket på sidene til Torresen og her fiiner jeg det jeg leter etter . Knallbra og tusen takk. Mvh. glek Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 jeg har handlet Yanmar deler filter + sink + impeller hos Torresen og har brukt JetCarrier. Ingen problemer. Skal snart bestille ny sending. Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Hei tttpa ! Høres betryggende ut. Bor du ikke så langt fra Tønsberg kan vi jo handle sammen for å spare fraktutgifter dersom det kan være interessant. Send meg isåfall en mail : glek@statoil.com Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 jeg har handlet Yanmar deler hos Torresen og har brukt JetCarrier Betaler du med kredittkort med norsk adresse da - eller har du registerert din "amerikanske" adresse også på kredittkortet ? -koh Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 brukte visa med norsk adresse. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Da jeg handlet fra Shipstore.com ønsket de at jeg sendte faks med kopi av betalingskortet. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 Jeg har handlet hos Torresen både med bestilling via delenr. og beskrivelse av delene på e-post. Begge metoder gikk helt fint, betalte med mastercard som var registrert på kona med norsk adresse, sendte en mail og informerte om at jeg kom til å bruke hennes kort, ingen bemerkninger på det. Jetcarrier sørget for sjøfrakt den ene gangen da gikk det fire uker til pakken lå på posten, veldig grei sporing, man får ett containernr. og kan spørre på det hos jetcarrier, grei info fra dem også. Kanskje det aller beste at du kan henvende deg på norsk til jetcarrier i norge. Andre gang brukte jeg flyfrakt og delene kom etter en liten uke. Torresen manglet noen deler og de ga meg straks beskjed om forsinkelser pga "out of stock" hyggelige og hjelpsomme folk der også. Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 Hei folkens, er det noen av dere som vet av en butikk som selger rimelig yamahadeler? Over dammen ingen hindring, men ikke sikkert det er noe rimeligere der heller? Har defekt 40 hester og en sliten 60 hester Sitér dette innlegget Link to post
Power by Yanmar Svart 3.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2009 Jeg har også en Yanmar 340 hk 2005 mod. Hvis det er aktuelt med en felles bestilling så er jeg gjerne med på det. Tenkte da på service deler. Jeg er også nyserrig på erfaringer dere har med motoren. Min har godt 330 timer så jeg får jo håpe at det er noen timer igjen i den:-) Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 4.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Power by yanmar: 500 timer på min ingen problem så langt. Eneste jeg ikke er fornøyd med er at den soter i hekken men det er vel slik de er disse motorene Tenk vist vi kunne samles å bestilt deler (servicedeler) så kunne man sikkert spart mye på det. Sitér dette innlegget Link to post
Power by Yanmar Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Jeg vet at soting har hvert et problem på en del båter med bakvegg. Båtmagasinet hadde en reportsje om det. jeg har en Nord West 900 og jeg har ikke noe problem med soting, men den ryker litt ved kald motor.Har overhalt dysene uten hell. Det er montert en eksosstøvell i fra progress i tillegg til eksospotta. så eksosen føres ned i vannet. Det er en løsning som flere har gjort. Men det har ikke løst problemet for alle. Hadde hvert fint om vi kunne samles om bestilling av deler. Det er jo solgt mange av de i Norge.så det burde ikke være noe problem å samle en gjeng. Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 4.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Jeg kan ikke si at det er noe stort problem med sotinga men kunne vært bedre. Jeg har nå bestilt meg en slange som jeg skal forlenge eksosen til enden på badeplattformen ca 40 cm fra utløpet blir det. Prøve å gjøre en test. Disse "støvlene" har jeg prøvd å få tak i men har fått opplyst at de ikke er i handelen mere. Vi får se om flere melder sin interesse for kjøp av deler så karnsje noen kan ta en "fellesbestilling" Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Hei folkens, er det noen av dere som vet av en butikk som selger rimelig yamahadeler? Gå inn her: http://www.boats.net/ Ev finn delene du trenger, søk opp delenr på: http://www.ebay.com/ Tror det blir ett snitt på ca 1/4 av prisene i Norge Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
svm Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 hei filteret til gearet kan vaskes i diesel og brukes om igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.