Jump to content

Posillipo


Legend

Recommended Posts

Synes denne båten har noe av linjene til Divemaster's italiener?

Det er en italiener ...ja, men med litt andre linjer ... Dette er en Riva Superamerica ... 42/48/50??

 

Nydelig båt, og nydelig finish ... hvis godt vedlikehildt...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Hei Erik.

Dette var en fin bildeserie....håper du lager en tilsvarende på den jobben du nå skal gjøre på motorer.

 

Synes forøvrig at cognacen har en egen smak når man sitter i en lun båt av tre som din...... (Takk for igår...hehe.) :cheers::drink::cool:

 

Jørgen :flag:

 

Skal forsøke å lage en serie på motoroverhalingene også. Har allerede begynt å ta bilder.

Cognacen smaker alltid best i "ditt" godt selskap vet du.

Hils din fru og takk så mye for lørdagen. Det var forøvrig en sjelsettende opplevelse å danse bompidans. He He.

 

 

dsc00086.jpg

 

Synes denne båten har noe av linjene til Divemaster's italiener?

 

Riva 42 Superamerica som du har lagt ved bilde av her er en kjempebåt. Som mange andre Italienere fra 70 og 80 tallet er de tungdrevet, men meget sjøgånde på grunn av sin dype V-bunn. Kan forøvrig informere at min Posillipo 38 Antiqua og Riva`s Superamerica serie har samme designer/konstruktør, bare det at min båt er tegnet ca 10 år før Rivaen og er derfor litt enklere og kantete i sin fremtoning.

Link to post
Share on other sites

...... og er derfor litt enklere og kantete i sin fremtoning.

Dette er litt smak og behag .... og litt av resultatet at din er skikkelig håndbygget in tre og av et firma som tradisjonelt (i hverfall i Italiensk målestokk) fokuserte mest på kvalitet, og deretter trend. Til og med i dag, er Posillipo litt konservative i sin utforming, men det hindrer ikke ordrebøkene å være fulle ... og konsevativ utforming er jo egentlig et relativt begrep...

 

Denne er fra 1989 ..

 

thb1064805860_1.jpg

 

og denne er fra 2001...

 

1734378_1.jpg

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Nå i vinter skal motorene som sitter i overhales. Det er 2.stk Perkins V8 som hver opprinnelig skal yte 255hk og gi 800nm. På grunn av båtens bruk på kanalene i Nederland er disse strupet ned på diverse måter. Vinterens prosjekt er å totalrenovere disse og oppgradere dem tilbake til full ytelse.

 

motorrom.4.jpg

 

Lurer på om det har skjedd noe på motor-fronten, regner med at du er i full gang med renoveringen Erik?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...