Bonita I Svart 4.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 AQAD innebærer Turbo med Aftercooler så dette kan iallfall ikke stemme. AQ betyr at det er drev på dem, stemmer dette da? Turboutgaven har 150hk, så da må disse ha omkring 100hk. Merkelig sak, finner ingen 41 motorer uten turbo hos VP. Ikke drev men strak aksling. Og oppgitt til 150 HK. Er du sikker på at betegnelsen innebærer BÅDE turbo og aftercooler? Ellers er jeg enig med deg - merkelig sak, og helt klart at her i allefall er noe som ikke stemmer/henger sammen. Må nok ta en skikkelig gjennomgang og utsjekk, helst sammen med en som har mer erfaring med VP enn jeg. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
SF Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Er du 100% sikker på at det ikke er turbo på dem? Har aldri hørt om 41 motor uten turbo. Mest sannsynlig snakker vi om TMD41A Se her: http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/879BE139...S4A_1988_en.pdf Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SES_71 Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Hei jeg har 2 41a turbo intercooler aqda41 , dette er motorer med både turbo og intercooler. Jeg er ikke helt sikker men tror at de som ble levert uten intercooler er på ca150 hk. Det er fullt mulig å oppgradrer disse motortene med intercooler kan ikke se ut av bilde om det er turbo men er ganske sikker på at disse ikke ble levert uten turbo. Du kan sjekke på blocket.se dette er en svensk internett side på linje med vår finn ikke umulig at du kan finne det du trenger brukt der. Et lite tips til slutt se om det er kjøle ribber på toppen av lokket på intercooleren dette er en oppgraderings del, du kan også få oppgraderte turboer dette gir til sammen 200hk. Jeg har selv begge oppgraderinger på mine motorer og dette gir virkelig effekt, du unngår det typiske turbo kiket da oppgraderings turboene gir trykk tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.