Verrie Startet 3.November.2007 Link til dette innlegget Startet 3.November.2007 På båten vår ønskes lagd teakskilt med båtens navn, samt underteakskilt med båtens hjemmehavns-navn på. Jeg har tittet på ferdige skilter fra båtutstyrsleverandørene, men de er for små. Jeg ser derfor at der må spesiallages skilter. Majali antar jeg er for opptatt med eget prosjekt, ellers ville jeg forlangt at han lagde skilter. Men når ikke han kan, har dere forslag til firmaer som kan lage dette ? Normalt skulle jeg gjerne laget dette selv, men tiden strekker ikke helt til samt at jeg har lyst på noe forseggjorte saker....... Dette skal lages i 2 eksemplarer, idet jeg skal ha dette både forut og akter på båten. Geografisk sted for snekkerverksted etc har ikke betydning. Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Du skriver ingenting om størrelsen du vil ha på skiltene............. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Batilla Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 Det er mulig du kan få det her: Mandal Industrier AS Avd Heddeland Telefonnummer: 38 26 35 66 Telefaks: 38 27 27 27 May-Brith Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 4.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Takk Leidulf, for på minnelsen. Sånn ca 1,30 meter i lengde, buet slik at denne blir rundt 60-70 cm høy. Skilt med hjemmehavn blir ikke buet, med en lengde på 2/3 av lengden på hovedskiltet. Det andre settet blir ca halvmeteren lengre, samt tilsvarende høyere etc. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 4.November.2007 Link til dette innlegget Svart 4.November.2007 Jon Magne Skår 5590 Etne Tlf: 53 75 64 81 / 918 10 410 Freser ut navneskilt, portsøyler, listverk, hele dører...........egentlig hva som helst. Han har en datastyrt fresemaskin, så kan det tegnes på data, kan maskinen frese det ut. Og Jon Magne er en "liten trollmann" i tillegg:-) Kan absolutt anbefefales Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Verrie, med de størrelsene vi snakker om her, ville jeg hørt med Mesterhus el. Block Watne Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
roaldbj Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 Jeg har i dag vært og hentet 2 x navneskilt og 3 x kjenningssignal hos NilsPils. Viser bilder av skiltene i et feil element. Bilder kommer sikkert senere når de er plassert på båten. NilsPils lager som sikkert mange kjenner til en praktbåt i Thailand. "Sjefstreskjæreren" har skjært ut skiltene som vist nedenfor. Det er en utrolig kvalitet på selve skjæringen. Og det er ikke til noe hinder at prisen på 5 gedigne teakplater er mindre enn hva jeg betalte for tilsvarende i Norge sommeren 2006 hos et skiltverksted som skar dem ut i tynn plastfilm. Størrelsen på navneskiltet er 91 x 20 x 2 cm, og på kjenningssignalet 41 x 12 x 1,2 cm. Blitzlyset fra fotoapparatet gir feilaktig gjengivelse av "gullfargen". Takk for flott arbeid NilsPils. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 En ikke uvesentlig sak: NilsPils anbefaler meg å behandle teak-skiltene med Owatrol. Er det andre råd? Bør jeg tynne ut Owatrolen før den påføres, eller bør den påføres ufortynnet? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 14.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2008 owatrol edelolje trenger du ikke tynne ut. er fin å jobbe med som den er Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.