abba2000 Startet 5.November.2007 Link til dette innlegget Startet 5.November.2007 Hei. Er på jakt etter TV til båten. Regner med at det blir en 19" LCD TV for 12V, eller tilsvarende. Hva bør jeg velge ? Noen som har erfaringer? Fint om den også har innebygget DVD ? Hilsen fiha Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Har ikke noe konkret forslag, men om ikke så lenge stenges det analoge TV-nettet ned, og da må du ha dekoder. Så trenger du ikke TV før til sommersesongen, kan du jo vente og se om det er kommet noen med inndbygget dekoder da? Så slipper du ekstra dekoderboks. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
m/s draugen Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 (redigert) http://62.70.97.246/elektro/Default.aspx?catr=15&cats=27 Kjøpte en derfra i vår,en Denver tv med dvd.Fungerer kjempebra.Ser at den har blitt borte........... Redigert 5.November.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 (redigert) Jeg vurderer å kjøpe en OPPO 15" , det er TV med DVD , bord og veggfeste i Apple "look" , knallfin og med god lyd og bilde. http://www.opticalstorage.no/aspx/produkt/....aspx?plid=6192 De kommer også i 19tommer http://www.opticalstorage.dk/aspx/loginVne...8&plid=7908 Redigert 5.November.2007 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Har ikke noe konkret forslag, men om ikke så lenge stenges det analoge TV-nettet ned, og da må du ha dekoder. Så trenger du ikke TV før til sommersesongen, kan du jo vente og se om det er kommet noen med inndbygget dekoder da? Så slipper du ekstra dekoderboks. Lars H. Tror at vi framover mot sommeren vil se at flere og flere bygger inn dekoder i TV`ene. Om et år og to er det standard. Problemet er imidlertid at det er ulike standarder fra land til land og sikkert noe av grunnen til at dette tar litt tid Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 (redigert) Coop OBS har tilbud på en 15" LCD med innebygd DVD til 1990,- for de sparsomme Med 12V tilkobling. svær fil http://kundeaviser.inkognito.no/aviser/obs.../harstad-45.pdf Redigert 5.November.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Thorlyn Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Hei sann dette er et knall tv De har det på komplett.no dmtech 20" tv m dvd Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Elmer Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Hei, Fiha. Jeg har som forrige innskriver en DMTech tv med innebygget dvd og 12V kabel. Jeg har imidlertid 17" og ikke 20", og tror det er en størrelse som passer våre båter bedre. Da jeg undersøkte ulike tv`er, fikk jeg mest for pengene med den typen. Typen kan du få kjøpt både hos Komplett, Netshop og Deal. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Du bør absolutt vente til du får med innebygget dekoder. Sony skal vist nok ha noe på gang snart. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Coop OBS har tilbud på en 15" LCD med innebygd DVD til 1990,- for de sparsomme Med 12V tilkobling. Dersom det er den du viser bilete av, ser det ut for å vera ein 4:3 skjerm (forholdet mellom høgde og breidde). Dei fleste selskap sender no (og resten kjem etter kvart) i 16:9, "widescreen". På ein 4:3 skjerm vil du få dårleg utnytting av skjermflaten (svart oppe og nede) eller forteikning i bildet (folk blir unaturleg lange). Ein del eldre seriar og reklamar blir framleis sendt i 4:3, men 16:9 har blitt ny standard. Difor dukkar det stadig opp billegsal på restopplag av 4:3-skjermar. Eg ville kjøpt noko anna. 2000 kroner er for dyrt for gamaldagse 4:3, sjølv med innebygd DVD-spelar. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
index Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Kunne tenkt meg en flatskjerm av "bilmodell" i båten, dvs av den typen som skrues i taket og slås ned ved behov. Helst med innebygget DVD spiller og MPEG-4 dekoder. Ser dette for meg som en ryddig og grei løsning, ute av veien når den ikke er i bruk og ellers ryddig og greit. Har i alle fall sett disse opp til 14". Noen som kjenner til leverandører av slike til en fornuftig pris? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bliss X Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Har ikke noe konkret forslag, men om ikke så lenge stenges det analoge TV-nettet ned, og da må du ha dekoder. Så trenger du ikke TV før til sommersesongen, kan du jo vente og se om det er kommet noen med inndbygget dekoder da? Så slipper du ekstra dekoderboks. Lars H. Helt enig med Lars. Ville ikke kjøpt båt TV nå, men ventet for å se hva som kommer på markedet framover. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 (redigert) Vil disse TV'ene med innebygget dekoder ha conax kortleser også ? Har TV'er med mpeg2, som leveres idag kortleser ? Redigert 7.November.2007 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.