Enjoy Startet 4.Februar.2004 Del på Facebook Startet 4.Februar.2004 Har en sleipner 4,2hk baugpropell som etter 16år har blitt litt rom i sporet på akslingen fra giret der brytepinnen som forbinner motor og gir. Resultatet er at den klipper pinner. Har noen løst dette problemet før, eks: sveise og slipe nytt spor, fore opp, osv. Trenger tips som fungerer. (Trenger ikke tips som: kjøp ny) Mvh Enjoy :diving Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 4.Februar.2004 Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 Et godt tips er å ringe Sleipner i Fredrikstad og spørre hvordan de løser problemet. Alternativer er å slipe sporet rett, putte i en tynn foringsplate i stål, formet som en U ned i det slarkete U-sporet. At sporet blir litt grunnere, spiller ingen rolle. Splinten bunner ikke likevel. Men siden sporet er smalt i utgangspunktet, må man lage U'en av noe tynne greier. Men igjen. Sleipner har sikkert en løsning. Et kjapt kontrollspørsmål. Når du har tatt av motoren og så snurrer på propellen, så går selvfølgelig propellen greit rundt med hjelp av kraften fra en finger? Hvis ikke er kanskje undervannshuset ditt synderen? Lotus Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.Februar.2004 Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Prøv å beskrive problemet i en mail til torgeir@sleipner.no. Det er Torgeir Andersen på verkstedet. Han pleier å svare på mail i løpet av en dag ihvertfall. De har sikkert en løsning. Ellers så vet jeg at Sleipner hadde problemer med brytepinnene en periode. Har opplevd dette selv, men det er ikke mere enn ca 3 år siden. Fikk tilsendt nye pinner, og siden har den holdt. Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 5.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Et godt tips er å ringe Sleipner i Fredrikstad og spørre hvordan de løser problemet. Alternativer er å slipe sporet rett, putte i en tynn foringsplate i stål, formet som en U ned i det slarkete U-sporet. At sporet blir litt grunnere, spiller ingen rolle. Splinten bunner ikke likevel. Men siden sporet er smalt i utgangspunktet, må man lage U'en av noe tynne greier. Men igjen. Sleipner har sikkert en løsning. Et kjapt kontrollspørsmål. Når du har tatt av motoren og så snurrer på propellen, så går selvfølgelig propellen greit rundt med hjelp av kraften fra en finger? Hvis ikke er kanskje undervannshuset ditt synderen? Lotus Ja undervanshuset er i god stand og snurrer helt fint. Det er helt klart sporet som er blitt banket ut etter mye bytte av dreieretning. brytepinnen får for stort rom og det blir på en måte slag mot pinnen istede for gjevn kraft. Skal prøve løsningen med å slipe, men er redd for at det kan bli lite gods igjen. Mulig kansje å sette undervanshuset i vann og sveise sporet, for så å frese nytt spor. Har ringt med Sleipner, men de ville bare selge et helt undervanshus. bytte av aksel var ikke lønsomt. Enjoy Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 5.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2004 Prøv å beskrive problemet i en mail til torgeir@sleipner.no. Det er Torgeir Andersen på verkstedet. Han pleier å svare på mail i løpet av en dag ihvertfall. De har sikkert en løsning. Ellers så vet jeg at Sleipner hadde problemer med brytepinnene en periode. Har opplevd dette selv, men det er ikke mere enn ca 3 år siden. Fikk tilsendt nye pinner, og siden har den holdt. Skal ringe Torgeir og lege fram problemet, han vil sikkert ha flere fornøyde kunder. Enjoy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.