Jump to content

Hjelp til å finne brukermannual Ford 210 hk.

Fantasy

Recommended Posts

Håper noen kan hjelpe med brukermanual / instruksjonsbok til min motor. Jeg har lett her på forumet og i dokumentarkivet uten hell.

Jeg har en ford- marinisert av Sabre.

Det står stemplet "TYPE 210" i blokka og den har serienummer S988044. Den har Turbo og interkooler.

Jfr. Ford Company er dette en av de siste motorene i serien 2704 ET hvor det ble tatt ut 210 hk. Motoren skal ha gått ut av produksjon i 1982.

Årsmodellen fra Sabre skal være 1985 - Men motor har da trolig liggi lover hos Sabre før den ble marinisert og solgt.

Alle instruksjonsbøker jeg har funnet på denne motoren er bare for 180 hester'n. :nonod:

Jeg trenger bl.a. spesifikasjoner for dieseltrykk dyser / åpningstrykk og spesifikasjon på ventiler / ventilhoder, da det kan være forskjellig.

Håper noen her sitter på , eller har tilgang til dette.

Mvh Fantasy

Fiskekroken, Jeg kan da ikke finne noen instruksjonsbok her heller som omhandler min 210 hk ? :confused:

Grunnen til at jeg er opptatt av å finne spesifikasjonene på akkurat denne motoren er at jeg ser det er spesifisert forskjellige dysespisser til 150 og 180 hk motoren (annen instruksjonsbok jag har funnet.) Jeg må vite hvilken som er riktig.

Dersom du mener å ha funnet rette instruksjonsbok, kan du vennligst skrive betegnelsen på heftet og linken?

Redigert av Fantasy (see edit history)

Mvh Fantasy

Den eneste forskjell på din motor og 180 hesteren er at din turbo sviver 3000 omdreininger fortere og litt på pumpa jeg har lastet ned boka hos sabb men det står lite om turbo + motoren spesefikt.

Det er bare kjølere og intercooleren som skiller motorene hvis det ikke er en amerikansk marinisert motor du har.

Instruksjonsboka tar bare for seg det som går på selve motoren, Sabb leverte med forklarende tegning av kjølesystemet som vedlegg når en handlet motor hos dem. Dette er en industrimotor derfor tar boka for seg selve motoren og de som mariniserte motorene lagde vedlegg som passet for det de hadde hengt på den av utstyr.

Jeg har en orginal også jeg henter den i morgen i båten hvis det står noe anderledes der skal jeg si i fra,da kan jeg kopiere den og evnt. sende den til deg.

Redigert av fiskekroken (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...