Jump to content

Instrumentpanel / plater med hull etter mål

Sebaldus

Recommended Posts

Lurer på om noen kjenner til en nettbutikk f.eks i usa der man kan få instrumentpanel eller plater i egnet materiale kuttet/frest etter mål.

Skal ha nytt instrumentpanel i pidestallen på seilbåten med hull til diverse instrumenter samt en tilsvarende sak under dekk. Kan selvsagt fyre opp stikksagen men ville nok blitt penere å sendt noen tegninger og fått dette ferdig. I alle fall om prisen er ok. Ser for meg noe i plast, alu eller syrefast.

Tips?

Vannskjæring av rustfritt er ikke så dyrt. Børstet rustritt er jo ganske fint for eksempel.

Ellers laget jeg et panel i polykarbonat eller noe slikt (Plast) for noen år siden. En tynn sort plate som ble gjennomgravert (hos en lokal gravør) og limt sammen (på Krismaplast) med en litt tykkere gjennomsiktig plate. LED lys som bakgrunnsbelysning så ble det riktig så spesielt og fint.

Setter du gjennom noen forsenkede skruer i noen småbiter og limer dem fast i hodeenden, så får du også klamret ledningene fint. Krismaplast brukte ikke lim men en spesiell tyntflytende greie som smeltet platene sammen med. Jeg var redd for at det skulle oppstå noen luftbobler, men det gikk veldig greit uten en eneste boble.

Schaeffer-ag i Tyskland skla være rimelig, rask og ikke spesielt dyr. Se også dette tidligere innlegget om Schafferpanel. Der refereres det også til en tråd på fendern.se hvor noen har brukt dette firmaet.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...