Littleman Startet 10.November.2007 Del på Facebook Startet 10.November.2007 Jeg trenger litt råd og tips til å sette fast forseter i min båt. Båten er en Selco Selstar på 16 fot. Jeg har forseter, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få satt fast disse i dørken. Jeg tør ikke skru de rett i dørken da denne helt sikkert ikke er sterk nok til det. Som dere ser av bildene på denne linken: www.kmbk.no/index.php?articleid=92 skal stolsokkelen skrus ned i dørken. Selve sokkelen er 28X28 cm vid og bred og det er 4 hull til skruene. Jeg har fundert på å støpe inn kryssfiner plater på ca 35x35 cm med en høyde på 5-6 cm for deretter å skru ned sokkelen. Vil dette være solid nok, eller har dere andre og bedre tips? Sitér dette innlegget Link to post
båtmannen Svart 10.November.2007 Del på Facebook Svart 10.November.2007 Å støpe ned kryssfinerplater skulle være sterkt nok, så lenge originaldørken du støper på er sterk nok til å ta opp momentet/vipping når du kjører med båten i bølger f.eks. Det er den sikkert. Du trenger ikke støpe 5-6cm tykt, bare tykt nok til å ha nok materiale å gjenge skruene i. Jeg satte inn nye stoler i min selco 18 i fjor. Dørken består av en kryssfinerplate (15-20mm tykt ca) med et tynt lag glassfiber oppå. Jeg skrudde stolstativene rett i dørken med 6,4mm treskruer og limte med tech7/sicaflex. Det var lite areal å for liming, så tech7`en fungerer mer som tetning mot vannintrengning enn liming.. Jeg er ikke bekymret for at stolene mine løsner.. Dersom du skal skru rett i dørken, pass på at skruene ikke går ned i skroget. Ikke rare høyden under dørken ut mot skipssiden.. Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 10.November.2007 Del på Facebook Svart 10.November.2007 Støtte på samme problemet selv da jeg byttet setene i min. Seter med sokkel ville kreve at jeg skar meg gjennom dekk og bygde opp en solid plattform fra bunnen av båten. Endte opp med å sette setene på kasser/skap. Får jo også en del stuveplass på denne måten, noe som er kjekt i en 16-foter Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Droll Svart 10.November.2007 Del på Facebook Svart 10.November.2007 Støpe meg et fundament jeg kunne feste stolene i, tidligere eier hadde skrudd rett i dørken....med påfølgende standard skade ( vann + skum = ). Fant et gammelt bilde, båten ble også endel stivere etterpå. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.