Jump to content

Hvordan sette fast stoler i dørken?

Littleman

Recommended Posts

Jeg trenger litt råd og tips til å sette fast forseter i min båt. Båten er en Selco Selstar på 16 fot. Jeg har forseter, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få satt fast disse i dørken. Jeg tør ikke skru de rett i dørken da denne helt sikkert ikke er sterk nok til det. Som dere ser av bildene på denne linken:

www.kmbk.no/index.php?articleid=92

skal stolsokkelen skrus ned i dørken. Selve sokkelen er 28X28 cm vid og bred og det er 4 hull til skruene. Jeg har fundert på å støpe inn kryssfiner plater på ca 35x35 cm med en høyde på 5-6 cm for deretter å skru ned sokkelen. Vil dette være solid nok, eller har dere andre og bedre tips?

Å støpe ned kryssfinerplater skulle være sterkt nok, så lenge originaldørken du støper på er sterk nok til å

ta opp momentet/vipping når du kjører med båten i bølger f.eks. Det er den sikkert.

Du trenger ikke støpe 5-6cm tykt, bare tykt nok til å ha nok materiale å gjenge skruene i.

Jeg satte inn nye stoler i min selco 18 i fjor. Dørken består av en kryssfinerplate (15-20mm tykt ca) med et tynt lag glassfiber oppå. Jeg skrudde stolstativene rett i dørken med 6,4mm treskruer og limte med tech7/sicaflex. Det var lite areal å for liming, så tech7`en fungerer mer som tetning mot vannintrengning enn liming..

Jeg er ikke bekymret for at stolene mine løsner..

Dersom du skal skru rett i dørken, pass på at skruene ikke går ned i skroget. Ikke rare høyden under dørken ut mot skipssiden..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...