LENB Svart 29.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Ring La-Sa båt og motor, jeg fikk iallefall et godt tilbud derifra. Sitér dette innlegget Link to post
dkl Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Tusen Takk Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Dette så jo utrolig bra ut, ha en fin båtsomme, og lykke til med micro-matros :flag: Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Er båten sjøsatt? Artig å høre hvordan det har gått med installasjonen i forhold til dine forventninger. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
SamH Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Ble bra Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2008 Er båten sjøsatt? Artig å høre hvordan det har gått med installasjonen i forhold til dine forventninger. Båten er på vannet, og alt fungerer som en drøm. Installasjonen gikk utrolig smertefritt, det var nærmest slik at jeg hele tiden lurte på når problemene skulle dukke opp! En fordel med å velge ny Penta var at kontrollwirer, eksosslange o.l. fra den gamle motoren passet rett på den nye. En jeg hørte om byttet fra gammel Penta til Yanmar i en maken båt og hadde ca 30.000 i ekstra kost. Bredden mellom motorfestene var også lik på md2b og d1-30, dette gjorde monteringen veldig enkel i forhold til hva det ville vært med andre fabrikat jeg sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Vekker denne til liv igjen. Har omsider startet på innstallasjon av Dickinson varmeren min. Den har stått i kjellern i 3 år nå, så det er vel på høy tid! Har i dag kortet inn benken vist på bilde over 10 cm. Jeg skal legge på brannhemmende plater på treverk, og fliser utenpå det. Spørsmål: tåler Sikaflex varme, eller må jeg finne et annet lurium for å lime flisene til underlaget. Ser for meg at flislim rister løst relativt fort. Hadde også tenkt å tette med sikaflex rundt dekksgjennomføringen. Er dette å anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 9.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2010 Sjekk at du ikke har alu-stussen før du fyrer i ovnen din .. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=65074 Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Hei Sam. Jeg så tråden din her om dagen. Skremmende saker! Jeg har syrefast pipestuss på ovnen min. Den ble kjøpt i 2007, har bare ikke prøvd'n ennå! Mulig jeg må bort å tjuvkikke litt på innstallasjonen din! :) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 10.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2010 Jeg holder på som jeg pleier jeg, det er bare å komme bortom det. Nå er kanskje ikke installasjonen min den mest spennende: Ovnen er med 35mm distansehylser boltet i en 4mm syrefast plate som også med 35mm distansehylser er boltet direkte i skottet. Ja, også har jeg en røykvarsler, seriekoblet med de andre, i umiddelbar nærhet av ovnen, den testes hver uke .. Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Fikk gjordt litt i går. Her er benken etter at den ble kortet inn Her har jeg satt opp nytt skott samt skrudd på gipsplater Fra en annen vinkel Klar fo liming av fliser nå. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Så lenge du har lagt gips under ville jeg ikke vært redd for å bruke vanlig fleksibelt fliselim. Sikaflexen tåler en del varme, men ikke ubegrenset. Så jeg ville gått for fliselimet! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LENB Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Jeg har kjøpt Tec7 som jeg hadde tenkt å bruke da men. Er det ikke begrenset hvor varmt det kan bli bak flisene da? I verste fall så detter bare flisene av, så får jeg lime de på igjen med et annet remedie. Ser for meg at flislim vil løsne ved risting i sjøgang, samt ved vibrasjoner fra motor Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 (redigert) Tec7 er temp stabil mellom -30 til + 95 grader C og tåler en topp på 155 C i 30 min. ( man klarer ikke å holde en hand på en overflate over 60-70 grader skulle jeg tro...) Redigert 14.Mai.2010 av MY Casa (see edit history) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
SamH Svart 14.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2010 Det blir ikke veldig varmt rundt selve ovnen, det er over og rundt røret det er varmest. Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 (redigert) Jeg har lagt kameraet mitt på en slik lur plass at jeg ikke finner det! Fikk tatt noen mobilbilder. Flisene limt på. Borret hull til innfesting av ovn og dryppbrett Ovn montert Dekksgjennomføring på plass Røykrør på plass, mangler beskyttelsen foreløpig. Resten av listene på plass Voilla Jeg fikk også kobblet opp diesel tilførsel, retur og ledningene til vifta i dag. Klar til å prøve ovnen nå! :) Redigert 24.Mai.2010 av AVIATOR (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 25.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 Fikk prøvd ovnen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 22.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Jaja, ny sesong og nye prosjekter. I år skal jeg montere kjøleboks. Det finnes ingen kjøleboks i båten fra før så denne skal bygges fra scratch i kjøkkenbenken. Var ned i båten i går for første gang på leeenge og startet så smått planleggingen av prosjektet. Fjernet benkeplaten og har funnet ut hvor boksen skal bygges inn. I dag har jeg kjøpt Jackofoam plater til isolering. Har tenkt meg en tur på messa i helgen, så kanskje jeg kommer hjem med nytt kjøleagregat derfra. Begynner å krible i båtnerva i mildværet! Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 5.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Fikk gjordt litt i går kveld. Den gamle takluka over kjøkkenbenken var et sørgelig skue... Fikk ut den gamle innerramma hel... Gamle luka ute... Ny på plass... Vetus har selfølgelig forandre designet sitt, så ny innerramme må lages alikevel! Her er kjøkkenbenken uten plate... Her skal kjøleboksen ligge, skal fjerne "skilleveggen" slik at boksen går ut til skutesida. Dårlig bilde, ble mørkt før jeg kom så langt, men her er skilleveggen fjernet og jeg har tilpasset plate til bånn i kjøleboksen. Skal legge 100mm isolasjon i bånn. Det var det jeg rakk i går! Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 5.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Noen som vet hvor man kan kjøpe L-formede teakbuer med radius 75mm? Trenger dette til innerrammen på takluka, samt L-list selfølgelig. Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 18.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Det har blitt noen timer i båten de siste dagene. Bestemte meg for å få unna polering og bunnstoff før jeg fortsatte med kjøleboksen. Etter polering: Etter stoffing, huff må få tatt den blå stripa snart! Da det var unnagjordt var det tilbake til kjøleboksprosjektet. For å få mest mulig dybde i kjøleboksen har jeg senket "gulvet" en hel del iforhold til før. Dette førte til at avløpet ifra vasken måtte bygges om. Ny skillevegg med "skuffeskinner" på plass Isolasjon på plass Skal få lagd en kasse av tynnplate med hvitt plastbelegg som passer oppi nå i.l.a. Påska Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 16.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2011 Dar tatt litt tid å få lagd innerkassen, så aktivitetsnivået i båten har vært litt labert i likhet med aktivitetsnivået i denne tråden! Nå er da kassen imidlertid på plass, så da er det bare å få gjordt unna resten av installasjonen! Båten har i mellomtiden blitt satt på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2011 heisan, nok en fin prosjekttråd jeg ikke har fått med meg tidligere Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
LENB Svart 16.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2011 heisan, nok en fin prosjekttråd jeg ikke har fått med meg tidligere Hei, hyggelig at noen kikker innom! Denne tråden har blitt noen år nå, men det er stadig nye prosjekter i en gammel skute så jeg prøver å dokumentere det hele i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
LENB Svart 22.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 (redigert) Fordamperen er på plass Kompressoren har fått sin plass under ene benken i salongen Mer isolasjon Termostaten og benkeplata er på plass Redigert 22.Mai.2011 av AVIATOR (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.