strawberry Startet 11.November.2007 Del på Facebook Startet 11.November.2007 Hei! Fikk laget flotte nye hvite puter, stoler og sofa til båten ifjor senhøstes. De er nå en sesong gamle. Ikke helt NY-look, men nesten. Hvordan rengjør man disse, slik at neste sesong starter som årets. Dvs. med tilsynelatende rene freshe puter. Er redd for å gå for hardt til verks med for sterke vaskemidler, men ønsker jo rene puter! På forhånd takk! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
eysteind Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 har hørt at autosol skal vere bra, men har ikke prøvd det selv... Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Begynn heller med for mild såpe enn for sterk. Øk heller på med kjemikalier hvis du ikke oppnår nok effekt. Bedre det enn å oppleve at du "løser opp" skaien. Jeg har brukt Ship Shape på problemflekker, men passet på å bruke mild blanding. Ellers bruker jeg helt alminnelige rengjøringsprodukter du kan vaske med i heimen. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Tror Lars.H brukte Rødsprit og Stålull med godt resultat en gang, prøv på baksiden først i tilfelle.. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Hugo's rensekrem og en myk børste hvis det er gjenstridige flekker. Etterbehandling med litt vaselin. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
sailorboy Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Prøv "Magic Swamp" som kan kjøpes på Europris. Bruker kun vann og et middel som er i svampen. Fungerer helt fantastisk sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Nautic Line Interiørrens fra Würth gjør jobben enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Du verden! ! Her var det mange fine produktforslag Jeg utførte denne jobben i dag på mine hvite skaiputer. Til jobben brukte jeg mikrofiberklut reint vann og til sammen ca fem små dråper Zalo. Fukt kluten med vann og ta en liten dråpe Zalo på den. Skur puten grundig slik at det skummer lett (nesten ikke synlig). Skyll kluten og tørk over puta til Zaloen (og møkka) er borte! Resultatet ble strålende Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Er dem jævlig møkkete , bruk rødsprit og stålull . Da blir det som nytt , men skyll godt . Mange som bruker kraftvask og anna surr , kan fort bli dyrt det . Kraftvaska tar sømmane dine hvis du ikke er rask med grundig skyllig . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Saphir Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Jeg har brukt gode gamle "Nylonvask" på skinn og skai med godt resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Kjøp en del av disse hvite svampene. Det er vel flere leverandører. F.eks Jiff og Cilic Bang. Disse renser alt hvitt helt fantastisk. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Og om du ikke skulle få bort alt, så kontakt en møbelsnekker og kjøp en flaske med hvitt fargestoff for skinn eller skai, alt ettersom hva du skal farge. Noen hundrelapper blir det, men da kan du farge en hel skinnsalong uten at den har antydning til misfarging etterpå. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
ELISE 1 Svart 12.November.2007 Del på Facebook Svart 12.November.2007 Hvit skokrem, legg på og la virke litt. poler av med ren klut. Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
Laholm Svart 16.November.2007 Del på Facebook Svart 16.November.2007 Prøvde Zalo, Hugo, ulike pussemidler. Endte opp med å gi opp. Kjøpte senere ny båt, og skal unngå hvite skai-puter. Av det vi brukte var Hugo og vann det beste. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
MT. Svart 17.November.2007 Del på Facebook Svart 17.November.2007 Prøvde du møbelfarging? Jeg forandra farge på kartbord fra hvitt skinn til svart skinn. Både for å dempe reflekser, og skjule gjennomslag av gult lim som var synlig i en og annen flekk. Kjøpte sort farge for skinn/skai av en lokal møbeltrekker, og dyppa på med svamp. Resultatet ble knallbra. Han hadde farge som med tre strøk skulle gjøre svart til hvitt også, så da er vel hele spektret tilgjengelig. Det beste er slitestyrken. Frua tar båten nå og da, og da sklir typiske håndveskeartikler frem og tilbake oppe på det fargede partiet. Ikke antydning til riper. Om du ikke har prøvd dette, så gjør et forsøk. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
AustAgder8000 Svart 17.November.2007 Del på Facebook Svart 17.November.2007 Du trenger ikke lete lenger, Vinyl & Rubber Cleaner / Conditioner fra Meguiars gjør jobben. I tillegg til å gjøre skai setene hvite blir de også myke å fine som nye. Ville vært forsiktig med sterke kjemikalier som tørker ut setene, om du ikke har tenkt å trekke om etter sesongen uansett da :) http://www.panvulk.no/megboatpro/megboatinter.htm Spray på denne og skrubb med en myk børste og setene er som nye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.