Verrie Startet 13.November.2007 Link til dette innlegget Startet 13.November.2007 Hei, som noen av dere kjenner til, er jeg på vei fra Oslo til sørlandet med båten. Jeg ligger nå i Horten. Der blåser nå kuling i ytre oslofjord. Normalt ville jeg ikke nølt med å gå ut, vindvær er bare gøy og skuta i seg selv er meget stabil. Problemet er at som kjent er båten brukt lite. Filtere etc er nye, men tilstand i dieseltanker etc vites ikke. Der er nok grunn til å tro at "ting er på stell" der, men lever etter "bedre føre var". Hvordan ser det ut utover dagen, vil været fortsette slik eller vil vinden avta? Hvordan ser det ut mht til morgendagen ? Småbåtvarslet har tatt "vinterferie" idet detaljene i værvarslinga der er noe mindre spesifikk enn i sommer. Der finnes utall av værvarslingsnettsteder, men hobbymetorolog har jeg aldri vært. Noen som har lyst til å komme med prognose ? (om noen har lyst til å kommentere "pysekommentarer" så vær så god. Jeg har ei kone som har bedt meg om å ikke ta sjanser, og respekterer henne bedre enn eventuelle cowboyer ) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 (redigert) Hei Verrie, (det er mye bedre med Perlen) Utstedt tirsdag 13. november 2007 kl. 09 og gjelder til tirsdag 13. november kl. 24 Indre Skagerrak Nordøstlig bris, periodevis liten kuling, 12 m/s. Utpå dagen litt regn. Moderat til god sikt. Bølgehøyde:1-2 m. Ytre Skagerrak Nordøstlig bris, periodevis liten kuling, 12 m/s. Utpå dagen litt regn. Moderat til god sikt. Bølgehøyde:1-2 m. Kysten av Vest-Agder Nordøstlig opp i frisk bris, 10 m/s. Stort sett pent vær. Bølgehøyde:Ca. 1 m. Kysten av Aust-Agder Nordøstlig opp i frisk bris, 10 m/s. Stort sett pent vær. Bølgehøyde:Ca. 1 m. Kysten av Telemark Nordøstlig opp i frisk bris, 10 m/s. Delvis skyet, oppholdsvær. Kysten av Vestfold Nordøstlig opp i frisk bris, 10, periodevis liten kuling, 12, i Ytre Oslofjord. Skyet eller delvis skyet, oppholdsvær. Bølgehøyde:1-2 m. Kysten av Østfold Nordøstlig opp i frisk bris, 10, periodevis liten kuling, 12, i Ytre Oslofjord. Skyet eller delvis skyet, oppholdsvær. Bølgehøyde:1-2 m. Indre Oslofjord Nordøstlig bris. Skyet eller delvis skyet. Utpå dagen mulighet for spredt snø, ellers oppholdsvær. Bølgehøyde:omkring 0.5 meter. Tatt fra MET.NO Redigert 13.November.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
`MINA' Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Viking. Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 (redigert) I følge www.yr.no så blir det kaldere, MEN mindre vind fra morgenen onsdag (4-1,5ms)! Er selv fra Horten, fin liten by. Ta dagen idag i byen og natten i båten, så får du en fin tur fra i morgen lunsj :-) Hvor ligger båten? Gjestehavna? Redigert 13.November.2007 av Viking. (see edit history) Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Verrie Svart 13.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Viking, jeg ligger i gjestehavna ja. Jeg har egentlig god tid. Denne uken er satt av til båtferie, og har nå nettopp begynt med litt montasjearbeider, så jeg blir nok antageligvis til i morgen. Vi får se. Du er hjertelig velkommen om du har lyst på en båtprat. Bare pass på så du ikke går rett i vannet mens latterkula over fargevalg holder på Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 He he fargevalget på hva? Rosa båt eller?? Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Verrie Svart 13.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Forsøk på brasilianske farger. Forrige eier sitt påfunn. Der hersker ikke tvil om at denne båten skal lakkes til våren. Jeg synes synd på forrige eier, for når denne ble lakket, sto den i hall. Da var denne nydelig å se på med en utrolig flott fargekombinasjon. Når den kom ut i dagslyset så......... Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Brasilianske farger...? Da får du vel også satse på brasiliansk voksing til våren... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Viking. Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Herlig, he he. Må nesten ta en titt. Hvordan båt er det? Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Verrie Svart 13.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Motoryacht i stål. Søk på St. Margaretha her på forumet så finner du opplysninger om den. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Anbefaler at du ser på denne værmodellen. http://ocean.dmi.dk/anim/index.php Denne har vi diskutert endel på BP i sommer. Velg vind og område nordsjøen -østersjøen. Jeg har ingen betenkeligheter med å reise NÅ. Det er nordavind, kanskje litt bølger de første timene når du dreier vestover. Vinden dreier etterhvert mer østlig, slik at du får god hjelp av mesanseilet - men det er kanskje ikke montert enda? Men dette er ikke noe å snakke om med slik båt som du har. God seilas. I morgen ca 19 GMT er det nærmest vindstille - så da får du ikke testet båten like bra. Sitér dette innlegget Link to post
Golden Gate 37 Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Denne kan også anbefales! http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvan...r/skagerrak.htm Danskene er sjef på Vær og vind Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Viking. Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Verrie, hei. Jeg rakk desverre ikke stikke innom deg i havna idag. Men, kjørte forbi (på vei til noe familie greier), så forresten skuta di. Festelig sak. Men, jeg er vel enig med deg at farven, ja den var helt klart mye penere hvit! Den tar seg nok opp når den blir lakkert, det gjør helt sikkert verdien også. Lykke til på ferden sydover. Tor. Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.